Foto: Pressifoto

VAATA, mida pakkus Disainiöö vaatemänguline moeetendus D_O_M

Eile, 22. septembril toimus XVI Disainiöö raames rõivadisainile pühendatud moeetendus D_O_M – DISAIN ON MOES. Omanäolist loomingut esitlesid kodumaised disainerid ja brändid Fennecfit, Human Highness, Cervo Volante ja Xenia Joost.

D_O_M ehk Disain On Moes ise on vaatemänguline moesündmus, mille eesmärgiks tutvustada aeglasele moele keskendunud Eesti brändide lugusid, mõtestada nende olemust ning tutvustada nende nägu ja tegu. „Üleilmsete kliima- ja ökoloogiliste kriiside pärast valutavad südant ka siinsed brändid ja disainerid, mistõttu otsivad ka nemad väljundeid, kuidas omalt poolt eluolu paremaks muuta. D_O_Mil esitletud rõivaste puhul on otsitud parimaid võimalusi nii tehnoloogias kui ka valmistamise protsessis ja taotletud parimat kvaliteeti igas detailis,“ tutvustas ettevõtmist D_O_Mi loovjuht Piret Mägi.

Avalöögi andis sündmusele Eesti üks esimesi jätkusuutlikke spordirõivabrände Fennecfit, mille eesotsas on särav disainer Birgit Kool. Fennecfiti eesmärk on pakkuda naiste vajadustele vastavaid spordirõivaid ning samal ajal lähtuda täielikult keskkonnasäästlikest printsiipidest. See tähendab, et kõik Fennecfiti tooted on valminud ümbertöödeldud tekstiilidest: brändi kangad tulevad Itaaliast ning tootmine toimub Portugalis Euroopa tööseadusega reguleeritud partnerite töökodades, nii tagab Fennecfit eetilise ja läbipaistva tarneahela.

Oma loomingut esitles ka luksusbränd Human Highness, mis loob elegantseid keepe naistele. Brändi loojad Milli Maier ja Luksemburgi endine printsess Tessy Antony De Nassau soovivad sümboolse rõivaesemega innustada naisi elama oma unistuste elu. Brändi põhilooming valmib käsitööna Eestis erinevate loominguliste naiste koostööna. Human Highness kasutab kangastelgedel käsitsi kootud looduslikke kangaid ning panustab samaaegselt ka tekstiilitööstuse ülejääkmaterjalide ärakasutamisele.

Kvaliteetseid nahast tooteid esitles Cervo Volante, mille kuueliikmelisse meeskonda kuuluvad teiste seas Piret Puppart ja Kadri Vunder-Fontana. Cervo Volante muudab Šveitsi ja Eesti hoolikalt reguleeritud ning jätkusuutlikult kütitud punahirvejahi jääknahad unikaalseteks ja kestlikeks toodeteks. Nahad töödeldakse kõige rangemate ökoloogiliste kriteeriumide kohaselt ja traditsioonilisi käsitöömeetodeid kasutades. Toodetega soovitakse anda panus jätkusuutlikumasse jalatsi- ja tekstiilitööstusesse ning võimaldada teadlikku tarbimist.

Sündmuse lõpetas pikalt Vietnamis resideerunud, kuid mõni aeg tagasi Eestisse naasnud moelooja Xenia Joost. Tunnustatud disaineri käe all valmis projekt-kollektsioon „BalticSeaBlue“, milles on kasutatud hotelli- ja majutussektori poolt hüljatud tekstiilijäätmeid. Tarbetuks muutunud, ent oma kasutustingimuste poolest heas korras kangad, sorteeriti käsitsi välja ja värviti hallikassinisest paletist inspireeritud toonides. Kollektsioon on Joosti katse rakendada tekstiili väärindamist tööstuslikul tasandil, hoidmaks ära ületarbimist ja enneageset materjalide äraviskamist.

D_O_M etendusel ülesastunud visionäri ning disainerit Xenia Joosti saab kuulata ka reedel aset leidva PechaKucha kõnedepaneelis ning brändide väljapanekuga on võimalik tutvuda terve nädalavahetuse vältava disainituru Disainitänav raames sealsamas Põhjala tehase suures angaaris.

Vaata fotosid eile toimunud sündmusest allolevast galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


Kaubamaja
Foto: Rauno Liivand

FOTOD: Tallinna Kaubamaja ja Villeroy & Boch avasid pidulikult talvehooaja

12. novembril toimus Tallinna Kaubamajas pidulik talvehooaja avapidu, kus Villeroy & Boch esitles oma selleaastast jõulukollektsiooni “Polar Express”. Üritusele kogunes rohkelt külalisi – avaliku elu tegelased, tuntud sotsiaalmeediastaarid, Kaubamaja head koostööpartnerid ja suurimad fännid, et ühiselt tähistada jõuluaja algust.

Õhtut Kaubamaja Kodumaailmas juhtis särav Kristi-Pärn Valdoja, tuju hoidsid üleval DJ ELLIP ja saksofonist Indrek Varend. Kohal oli ka Villeroy Boch Põhja-Euroopa tegevjuht Carl Lejon, kes tutvustas lähemalt uut kollektsiooni, mis on inspireeritud põhjamaise talve helgusest, traditsioonilisest jõulusõbralikust elegantsist ja lapsemeelsest maagilisusest.

„Talvehooaja avamine on Kaubamajas alati eriline sündmus, mis toob majja soojust ja pidulikkust. Langeb saladuseloor meie jõuluvaateakendelt, mis kutsuvad peatuma ja unistama,” rääkis Kaubamaja AS turundusdirektor Britta Ratas. “Soovime pakkuda oma klientidele inspiratsiooni ja kõike vajalikku, et muuta see pime aeg helgeks – olgu selleks kingiideed, kodused kaunistused või väikesed rõõmud, mis hinge soojendavad.“

Vaata fotosid toimunud sündmusest galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Barbed
Foto: Sofia Kriuk

barbed avas veebipoe ja esitles oma esimesest toodet

Möödunud laupäeval, 8. novembril tähistas barbed oma veebipoe avamist ning ka oma esimest toodet – bar/bed’i, mis on metalliktoonis satiinist valmistatud tepitud tekk. Privaatne avaüritus toimus brändi stuudios, tähistades olulist verstaposti barbedi teekonnas.

“bubbles and vibes” meeleolu täis õhtu tõi kokku brändi barbed sõbrad ja loomevaldkonna kolleegid, kes said bar/bed tekki kogeda spetsiaalselt kureeritud installatsiooni näol – seda esitleti nii voodikattes kui ka seinal eksponeerituna, rõhutades selle kahekordset olemust, samaaegselt funktsionaalne ja skulpturaalne. bar/bed’i piiratud kogus on nüüd saadaval ka veebilehel barbedproject.com.

Vaata fotosid toimunud sündmusest galeriis!

barbed ise sai alguse loovstuudiona, mille fookuses on ruumikujundus ja ainulaadsete objektide loomine. Sisearhitekti ja lavakujundaja Veera Gontsugova loodud brändi tuntumate tööde hulka kuulub näiteks Sanga võileivabaar Tallinnas. Täna laiendab barbed oma visiooni, tuues disainifilosoofia laiema publikuni esemete kaudu, mis tõstavad igapäevased ruumid uuele tasemele. Hoia brändi tegemistel silma peal @barbedproject.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid