Foto: Portail.ee

VAATA, mida näidati eile toimunud Disainiöö rõivaetendusel DOM

Eile, 20. septembril toimus Krulli Kvartalis XVIII Disainiöö raames moevaatemäng DOM – DISAIN ON MOES. Etendusel, mis tutvustas kohalike väärt disainbrändide lugu, astusid lavale filosoofiline disainer Liisa Kanemägi, pereettevõttele Maidiga kuuluv triiksärkide kaubamärk Ewald, jätkusuutlik rõivabränd Illimor ja värviteraapilist kudumikunsti pakkuv Woolish.

Tänavusel DOM etendusel toodi lavale Eesti rõivadisainerite lugu kontseptuaalse etenduse vormis, millega kutsuti publik kaasa teekonnale nii brändide olemusse kui sügavamasse mõtisklusse rõivatööstuse ning enda ja kantavate rõivaste suhestumisest.

“Vaid loetud sekundite jooksul mööda poodiumit liikuvate modellide puhul pole lihtne hoomata sisuka brändi olemust. Just selle olemuse tundmine aitab teha meil kõigil lõpuks arukamaid otsuseid. Eks paljud rõivad kaubanduses on ju ilusad ning valiku tegemine visuaalselt on paras võidujooks – kes suudab meile rohkem meeldida, seda ilmselt ka rohkem ostetakse. Kuid üha olulisem on see taust, mis paraku aga üldsusesse ei jõua. Kus ja kuidas need riided tegelikult valmistatakse, kuidas need meie keha ja meie elufilosoofiaga suhestuvad? Mis meie elustiiliga tegelikult sobitub? Mis on need rõivad, millest me ei tüdi, mis on kvaliteetsed ja väärt pärandamist?,“ kirjeldas etendust DOMi loovjuht Piret Mägi.

Oma loominguga vaatajat intrigeerinud Liisa Kanemägi kutsus publiku kaasa mõtlema selle üle, millist rolli mängivad materiaalsed esemed meie väärtusruumis ning kuidas neid koos meiega teel hoida, et nende kasutusiga pikendada. Tema kudumid ei pretendeeri antud küsimuses valmislahendusele, vaid ärgitavad mõtlema mõistete “valmis”, “katki”, “räpane” ja “ideaalne” üle. Selleks kasutas autor abivahendina higi, silmuste hargnemist ja vees lahustuvaid materjale, et muuta mööduv aeg ja kaduvus rõiva osaks. “Kui higi saab disainiprotsessis osaleda, võtab elu dünaamika juhtpositsiooni ja inimese materjal saab osaks rõiva materjalist,” täiendas disainer.

Etendusel astus üles ka Tallinnas jõudsalt oma tootmist arendavale pereettevõttele Maidiga kuuluv triiksärkidele fokusseerunud kaubamärk Ewald. “Saime võimaluse läbi etenduse pakkuda vaatajatele ülevaadet sellest, kuidas ideest minu peas sünnib toode ja millistest etappidest disaini- ja tootmisprotsess koosneb. Triiksärk on pealtnäha lihtne, kuid seest keeruline toode ning etendusega andsime võimaluse inimestel vaadata meie toote sisse,” lisas Kati Raap, Ewaldi disainer. “Me püüdsime show’s välja tuua Ewaldi erilisuse, mis väljendub tegelikult võimekuses toota väga suurt suurusnumbrite skaalat ning olla selles väga paindlik.”

Disainbränd iLLIMOR otsib rõivatööstuses innovatsiooni ning võimalusi reeglitest välja murda. Lavale voogas vabaduse tunnetus, mida pakuvad avara lõikega riided, ja tööstuse süsteeme eirav strateegia. “Kollektsioon on paljuski inspireeritud julgetest ja vabadest inimestest, kelle positiivne energia on nakkav ja mõjutab neid ümbritsevat keskkonda. Ma olen alati tahtnud luua rõivaid inimestele, kes suudavad ja tahavad anda riietele täiesti uue ja omapärase energialaengu. Minu arvates peab hea disain looma sellise mõnusa sümbioosi kandjaga, mis suudavad teineteist täiendada. Kui ma oma brändiga olen seda saavutanud, on see minu jaoks täielik jackpot! See on ka üks põhjus, miks ma panen väga palju rõhku kandmismugavusele ja naturaalsetele materjalidele,” kommenteeris iLLIMOR ning idufirma KIUD asutaja ja disainer Liis Tiisvelt.

Viimasena kandsid 30 ägedat inimest lavale kudumibrändi Woolish kujunemisloo läbi mitme generatsiooni.“Tõime endaga kaasa algusaegadest palavalt armastatud kudumid ning muidugi oli esindatud ka kõik uus ja põnev. Woolishi juured ja kogemused ulatuvad nelja põlvkonna tagusesse aega ning etenduses tõime retroperspektiivina selle ka vaatajate ette. Woolish lõpetas DOM etenduse värviliselt, meeleolukalt ning suurelt unistades, et varsti näeb meie kudumeid ka suurlinnade tänavatel jalutamas,” lisas Woolishi loovjuht Marie-Helene Jäger.

Vaata fotosid toimunud üritusest galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marleen Muhuste

GALERII: Kaubamajal valmis Sigrid Kuusega eksklusiivne ehtekollektsioon

Kaubamaja 65. juubeli puhul on ehtedisainer Sigrid Kuusk loonud kollektsiooni nimega “Timeline/Ajajoon”, mis on kui poeetiline austusavaldus ajale ja selle möödumisele. 4. septembril toimus sel puhul Kaubamajas pidulik sündmus, mis tõi kokku moe- ja disainihuvilised, avaliku elu tegelased ning pikaajalised Kaubamaja partnerid.

Kaubamaja turundusdirektori Britta Ratase sõnul on Kaubamaja läbi ajaloo olnud Eesti disaini ja kunsti suurtoetaja ning käesolevas väärikas koostöös said need kaks märksõna tänu Sigrid Kuusele kokku. „On ütlemata suur rõõm esitleda nii unikaalselt ehtekollektsiooni, mis loodud mõeldes just Kaubamajale. Sigrid leidis sümbioosi ajaloolise väärikuse ja tänapäevase modernsuse vahel ning tänu sellele on tema loodud kollektsioon ajatu. See võiks olla ehtepärand, mida edasi kanda põlvest põlve,“ rääkis Ratas.

Uus ehtekollektsioon toob endaga fluiidseid, voolavaid vorme. On pärleid, on hematiiti. Materjalina kasutas Sigrid enamasti hõbedat ja kullatud hõbedat. Kollektsioonis on esindatud nii kõrvarõngad, ear cuff, sõrmused, prossid kui ka kaelakeed. Viimastega innustab Sigrid ehet mänguliselt kanda – näiteks sättida kee ka käevõruks. Uus kollektsioon on mitmekesine, pakkudes nii statement-esemeid kui ka lihtsamaid igapäevaseid ehteid.

„Me ei saa aega peatada, ent saame talle tähenduse anda. Selle kollektsiooni loomine oli minu viis mõtestada aega mitte kui selle kadumisena, vaid kogunemisena,” jagas oma mõtteid Sigrid Kuusk, lisades, et kollektsioon räägibki sellest, kuidas meie isiklikud ja ühised lood kihistuvad ja voolavad. “Ehted saavad olla üks viis elu tähistamiseks ja märkamiseks. Iga hetk väärib jäädvustamist – ka siis, kui see möödub vaikselt. Kaubamaja on olnud osa Eesti inimeste ajajoonest juba 65 aastat – koht, kust on läbi käinud põlvkonnad, ja kus mälestused saavad ruumi. Mul oli au luua midagi, mis tähistab mitte ainult seda teekonda, vaid ka Eesti disaini elujõulisust.“

Vaata, kuidas tähistati kollektsiooni inspireeriva õhtuga Kaubamaja Naistemaailmas galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Evelin Virnas

FOTOD: HANNES RÜÜTEL esitles Oiu sadamas ehtekollektsiooni

“Mõned kohad hiilivad hinge nii vaikselt, et sa ei pane tähelegi, kuidas nad sinusse jäävad. Oiu on üks neist.” Sestap esitleski moemärk HANNES RÜÜTEL oma esimest ehtekollektsiooni just Oiul – paigas, mis on brändi asutaja ja disaineri Hannes Rüüteli soojade ja nostalgiliste mälestuste pidepunkt.

Uue kollektsiooni keskmes on paljudele juba tuttavaks saanud kitseke – nõukaaegne kumjas mänguasi, millega disainer ning tema õed-vennad ja tädilapsed alatasa Oiul vanavanemate juures mängisid. Rännaku lapsepõlvemaastikele tegi aga veelgi erilisemaks asjaolu, et HANNES RÜÜTEL astus oma esimese sammu ehtekunsti maailma. 

“Erilise tähendusega ehted sündisid tihedas koostöös 3D-disainer Otto Antsoniga, kes aitas sellesama kitsekese kuju meisterlikult ellu äratada,” selgitab Hannes. Tulemusliku tööprotsessi käigus viimistleti kitsekese figuur just selliseks, et selle suurus ja raskus oleksid kõrvas ideaalsed. Armsaks aktsendiks on ehetele graveeritud sõna “OIU”, mis asub kõrvarõngaste ja kaelaripatsi tagaküljel, olles kui vaikne sosin lapsepõlvest. “Hõbedast kõrvarõngad ja ripatsiga kaelakeed on saadaval nii mati kui ka läikiva viimistlusega, samuti ka kullatud versioonidena. Seda ikka selleks, et nostalgilist kitsekest oleks võimalik uutele rännakutele viia nii kulla- kui hõbedaaustajatel,” lisab disainer.

Foto: Portail.ee

Ehtekollektsiooni lansseerimine toimus möödunud kolmapäeval Võrtsjärve ääres, looduskaunis Oiu sadamas. Nagu ka HANNES RÜÜTELi loomingus, saavad ka seal  kokku lihtsus ja unikaalsus, kodune nostalgia ja nauditav kaasaegsus. Sealne restoran ja iglupark teevad Oiust mõnusa sihtkoha nii sündmuste korraldamiseks kui ka kosutavateks puhkepäevadeks.

Vaata fotosid toimunud üritusest galeriis!

Ehtekollektsioon on juba saadaval HANNES RÜÜTELi esinduspoes aadressil Telliskivi Loomelinnakus, aadressil Telliskivi 60A/3 ning veebipoes www.hannesruutel.com.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid