Kõlakad kahe moebrändi koostööst hakkasid tiirlema juba nädala alguses ning kiiresti tituleeriti see ühinemine Gucci ja Balenciaga (äkki Gucciaga?) ühiskollektsiooniks. Esitlust oodati väga ning tehti erinevaid panuseid – kes disainib mida ning kelle kollektsioon see lõpuks siis ikkagi on. Lihtne vastus? Kering grupi oma. Nimelt on Gucci ja Balenciaga lihtsustatult öeldes sõsarbrändid, mis mõlemad kuuluvad prantslaste luksusgruppi Kering. Varasemalt ei ole grupi sees selliseid brändidevahelisi koostöid ette võetud – neid on olnud majast väljaspool olevate ja ehk mitte nii luksuslike märkidega. Gucci ja The North Face, Balenciaga ja Crocs, kui nimetada mõned.
Eilne avalikkuse ette – muidugi efektse moevideoga – paisatud kollektsioon oli selles mõttes midagi ennenägematut ja võib-olla sellepärast see nii palju segadust ka tekitas. Kuidas siis Gucci moemaja, kes muideks tähistab tänavu 100. tegutsemisaastat, oma uut Aria-nimelist kollektsiooni selgitab? Moemaja loovjuht Alessandro Michele ütles, et tõesti ei olnud tegemist Balenciaga loovjuhi Demna Gvasaliaga kahesse loodud kollektsiooniga. Michelele anti pigem luba kasutada Balenciaga signatuurmotiive ning valada need Gucci kangastesse. Tulemus? Varasemalt moelaval nähtud Balenciaga liivakellakujuline jakk, kuid Gucci signatuurmustriga. Balenciaga pikad-pikad sokk-saapad, aga täis Gucci kirju. Mõnel esemel figureerisid mõlema moemärgi logod lausa korraga. Te ei usu? Vaadake aga oma silmaga järele:
Mida aga üldse moemaailmale selline kollektsioon (peale kõmu) annab? Tundub, et siin arvamused lahknevad: on neid, kes aplodeerivad sellise uudse lahenduse poolt, ning neid, kes ei saa täpselt aru, miks seda vaja on. Meiegi ei suuda veel ühest seisukohta võtta, kuid me tõesti ei saa salata, et kui moelavale astus hõbedaselt sätendav „Gucciaga” komplekt, siis kiljusime natuke seesmiselt meiegi.

Rousteing, kes asus Balmaini loovjuhiks 2011. aastal kõigest 25-aastasena, oli sel hetkel noorim mitteasutajast loovjuht suure moemaja eesotsas pärast Yves Saint Laurent’i Dioris. Samuti oli ta esimene mustanahaline disainer, kes võttis enda alla kõikide kategooriate juhtimise Prantsuse moemajas.
„Nagu iga lugu, jõuab ka see kord lõpule,“ teatas Olivier Rousteing. „Olen sügavalt uhke kõige üle, mida oleme saavutanud, ja lõpmata tänulik oma erakordsele Balmaini tiimile – minu valitud perele –, kes on olnud mu kodu viimased 14 aastat.“
Brändi ametliku avalduse kohaselt oli tegemist vastastikusel kokkuleppel tehtud otsusega, ning Balmain lubab lähiajal teada anda moemaja edasistest sammudest. Meie jääme aga põnevusega ootama, kuhu Rousteing oma ande ja loovuse järgmisena viib.
Algselt 2018. aastal loodud COCO NEIGE on CHANEL’i talvine erikollektsioon, mis on mõeldud nii nõlvadele kui ka linnatänavatele. See toob kokku mugavuse, liikuvuse ja majesteetliku peenuse – täpselt sellise lähenemise, mis on Gabrielle Chaneli pärandi tuum.
„Mulle meeldib, kuidas kollektsioon pole piiratud – see annab vabaduse mängida moega nii mägedes kui linnas,“ ütleb Nana Komatsu. Ning tõesti, tema kanda on komplektid, mis toovad talve garderoobi poeetilist soojuse ja jõulisuse kontrasti: roosa taftist suusakomplekt, rohekas-lilla bukleest ülikond, kašmiirkampsunid, kahetoonilised tepitud joped ning graafilised mustvalged komplektid.
Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!
Kollektsioon on juba saadaval ka CHANELi butiikides.