Eeltöö kollektsiooniga algas eelmise aasta sügisel, samaaegselt Karin Raski brändi sünniga. Disainer tegi üleskutse inimestele endaga ühendust võtma, kui nendel on koju seisma jäänud vanu kangaid, mis pärinevad näiteks emadelt või vanaemadelt aastakümnete tagusest ajast. Nii sai kokku kogutud materjal, millele anda teine elu. „Lahkete inimeste hulk oli ootamatult suur. Hetkel on mul stuudios omamoodi kangauputus,” muigab Karin Rask. „Siiski suurem osa on juba kasutatud ja saanud teenitud koha praeguses kollektsioonis.”
Kuna annetatud kangaste hulgas leidus palju sitsi, siis andis just see keskse teema kevadsuvise rõivakollektsiooni jaoks. Samas tõstatus disaineri jaoks küsimus, kas lisaks nõukogude ajast tuttavale kitlile on sellest materjalist võimalik luua midagi uudset ja kaasaegset. „Kui mõelda sitskleidile, siis üldjuhul tulevad silme ette nõukogudehõngulised kitlid või põlled. Minu väljakutseks sai omavahel toimima panna vanaaegse päritoluga kangas, värsked mõtted ning tänapäevased võtted ja lõiked,” selgitab moelooja.
Kollektsiooni loomise käigus katsetati mitmeid erinevaid lõikeid, mille lõpptulemiks oli kolm mudelit: prantslannalik hõlmikkleit, 60ndatele vihjav rullkraega A-lõikeline siluett ja minimalistlik kimono, mille vöö on muideks loodud koostöös aksessuaaridisainer Kadri Kruusiga. Neid mudeleid täiendavad omakorda voogavad kleidid, kõrge pihaga püksid ning väikesed jakid. Kollektsiooni värvivalik on rikkalik, kuhu mahuvad nii kirjud mustrid ja erksad värvid kui ka klassikaline must ja looduslähedased helged toonid. Enamik toodetest on ainueksemplarid.
Valikuga saab tutvuda Karin Raski e-poes. Eraldi kokkuleppel disaineriga on võimalik tellimusele privaatselt järele tulla stuudiosse Telliskivi Loomelinnakus.
Uudista ka kollektsiooni ametlike fotosid allolevas galeriis!
Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”
Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.
“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”
Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.
Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.
Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.