Mary-Kate ja Ashley Olsen asutasid moebrändi The Row 2006. aastal ning on algusest peale keskendunud vaid naisterõivastele ja aksessuaaridele. Küll on bränd teinud mõned koostööd ka meestemoe vallas, näiteks tulid nad mõni aasta tagasi välja väikese kapselkollektsiooniga meestele, samuti teinud koostööd Itaalia kingabrändiga Enzo Bonafè. Nüüd ollakse aga valmis täisväärtusliku meestesuuna jaoks.
Olseni õed ise ütlevad, et meestekollektsiooni disainides mõtlesid nad The Row tavapärase naiskliendi kaaslase peale. Kui The Row naistekollektsioonid on reeglina pigem relaxed oleku ja siluettidega, siis (vähemalt brändi esimene) meestekollektsioon saab olema täidetud erakordse rätsepatöö ning parimate kangastega. Muide, The Row brändi nimi tuleneb Londoni Savile Row piirkonnast, mis on ju ikoonilisse staatusesse tõusnud just meeste rätsepatöökodade poolest – seega kahtlustame, et oodata on just Savile Row’ väärilisi esemeid.
Kollektsioon ise peaks müügile jõudma The Row poodidesse juba tänavu oktoobris.
Hiljaaegu teatas GUILD, et lisaks senisele rätsepatööle, on astutud samm ka mõõduülikondade maailma. Kollektsiooni tuumaks ongi seega ennekõike klassikalised lõiked – ülikonnad, vestid ja triiksärgid. Uus mõõdutööliin kannab nime Guild Gentelier ning kangad tulevad parimatelt kudujatelt nagu Loro Piana, Vitale Barberis, Dormeuil, Ermenegildo Zegna, Zignone, jne. Ettevõtmise eesmärk ei ole pelgalt müüa valmisrõivaid, vaid inspireerida mehi valima rõivaid, mis peegeldaks nende isiklikke väärtuseid ning unikaalseid tugevusi.
“Antud seeria eesmärk ei ole müüa kümneid identseid ülikondi, vaid anda aimu, mis kõik võimalik on,” jagab kollektsiooni sünni tagamaid Sten Karik. “Mõõduülikond tähendab seda, et rõivad valmivad vastavalt kliendi mõõtudele ning eelistustele – valitakse kangad, värvid, tegumoed, mis võimendavad mehe parimaid omadusi. Meil on erakordselt rikkalik kangavalik – mänguruum on lõputu. Küll aga on oluline anda aimu, milline on meie käekiri, esteetika, stiilitunnetus,” lisab Karik. “See ei tähenda muidugi nagu ei valmistaks me ka klassikalisi musti või siniseid ülikondi – neid me teeme kõikse rohkem!”
Esimesed Guild Gentelier pildid, mis praeguseks sotsiaalmeedias jagatud, on põhjustanud juba kõva furoori. Lisaks imetlevatele pilkudele on tekitanud küsimusi julge stilistika – nii mõnegi ülikonna juures kannavad mehed kingade asemel hoopis nahast sandaale.
“Viimane asi, millele me GUILDis alla kirjutame on reeglid ja tabud. Me oleme väga hästi kursis etiketiga ning rõivaetiketil on mõistagi oma koht – vastavatel sündmustel näitab see lugupidamist iseenda ja teiste vastu. Ent reeglid ongi murdmiseks, vabadus eneseväljenduseks ning meisterlikult saavad seda teha vaid need, kes reegleid tunnevad,” kommenteerib lahtirullunud poleemikat GUILDi teine kaasasutaja, Joan Hint. “Ennekõike on GUILD siiski disainerbränd, mis viib moodi edasi, mitte ei vaata tabuhirmus tagasi.”
“Ülikonnad ei pea olema kandmiseks vaid teatris või ärikohtumistel. Mugava lõikega viigipüksid, vestid ning pintsakud sobivad väga hästi ka igapäevaseks kandmiseks. See, kuidas keegi neid välja kannab, on igaühe enda asi. Soovid ülikonda sobitada ketsidega? Anna minna! Või palaval päeval nahast sandaalidega, mis on igatahes mehelikum alternatiiv lühikestele pükstele ning plastist varbavaheplätudele,” lisab Hint. “Peaasi, et end ise hästi tunned.”
Vaata kõnealuseid fotosid galeriis!
GUILDi mõõduülikondade kohta saab lähemalt lugeda Guild Gentelieri kodulehel.
2018. aastal ilmavalgust näinud Ennos on eeskujulik näide skandinaavialiku minimalismi ning kvaliteedi delikaatsest kombinatsioonist, millesse on pikitud ka Ida-Euroopale omast praktilisust. Samuti on brändil alati fookuses laitmatu istuvus ning materjalide valik, seda ka uue meestekollektsiooni puhul. “Kompame küll enda jaoks uuel territooriumil, kuid seda meie tugevuste – klassikaliste mantlite, jakkide ning pükskostüümidega,” kergitab saladuseloori Ennose asutaja ja loovjuht Kersti Pohlak. “Mängime ka värvide ja mustritega ning juba näen, et meestekollektsioonis on esemeid, mida kannaksid meeleldi ka naised.”
Olgu lisatud, et nii nagu Ennose varasemate kollektsioonide puhul valmivad ka kõik uue meestekollektsiooni tooted Eestis.
Vaata kollektsiooni fotosid galeriist!
Ennose meestekollektsiooniga saab tutvuda Kaubamaja Meestemaailmas ning Ennose veebipoes aadressil www.ennos-studio.com.