Esimest korda toimuval kohvifestivalil saab tutvuda paljude erinevate ja eriliste kohvisortide, kohvi valmistusviiside ning -seadmetega, samuti nautida mõnusat muusikat ja meeleolukat programmi. Üritusel osaleb üle 25 ettevõtte, kes pakuvad lisaks kohvile ka teed, chai’d, kakaod, siirupeid ja muudki põnevad. Esindatud on nii maailmakuulsad kaubamärgid kui ka kohalikud röstikojad ning festivali eesmärk pole muu kui kohvikultuuri arendamine ja põneva kohvimaailma tutvustamine.
Tallinn Coffee Festival on kõikidele huvilistele avatud:
Reedel, 28. aprillil kell 15-20
Laupäeval, 29. aprillil kell 11-18
Tallinn Coffee Festivali pileti hind on 5 eurot. Kuni 12-aastased lapsed saavad üritusele tasuta, kui on koos täiskasvanuga. Pileteid saab osta kohapealt või Piletilevist. Lisainfot ürituse kohta leiab ürituse Facebooki-lehelt.
Järgmise aasta juunis toimuv Estonian Fashion Festival leiab aset juba üheksandat korda ning toob kokku kolm erinäolist etendust – Antoniuse Moeetendus, Mood-Performance-Tants ja OmaMood. Need etendused annavad disaineritele võimaluse näidata moelavadel nii eksperimentaalseid kui igapäevaselt kantavaid kollektsioone kui ka pärandist ja käsitöötraditsioonidest inspireeritud disaine.
EFF ootab kandideerima disainereid, kes kasutavad oma töös kestlikke moepraktikaid nagu näiteks taaskasutus, eetilised tootmisviisid või uuenduslikud materjalilahendused. Festivali juht Key Külaots rääkis, et tänaseks on EFFi lavadel oma loomingut tutvustanud 255 disainerit. „See on muljetavaldav kogus disainereid, kes on oma töösse põiminud jätkusuutliku mõtteviisi ja aidanud sedasi tõsta Eesti moekunsti kvaliteeti,“ rääkis Külaots. „Kuna disainerite tase ja teadlikkus kasvavad iga aastaga, saame ka meie tõsta nõuete lati pisut kõrgemale.”
Külaots lisab, et EFF on osalevatele disaineritele enamat kui võimalus näidata oma loomingut – see on arenguprogramm, mis pakub koolitusi, mentorlust ja ekspertide tagasisidet. Lisaks tunnustatakse festivali lõpus silmapaistvaid moeloojaid ka auhindadega ning parim neist saab võimaluse näidata oma jätkusuutlikku kollektsiooni Berliini Moenädala raames.
Moefestival on olnud hüppelauaks mitmele tunnustatud disainerile – teiste seas on tuule tiibadesse saanud näiteks Karl-Kristoph Rebane, Cärol Ott ja Hannes Rüütel. Hiljutisel moefestivalil osalenud disainer Alice Pärtelpoeg tõdes, et kogemus aitas kaasa ta professionaalsele arengule ning lisaks sai ta kinnitust oma tulevikusuuna osas. “Estonian Fashion Festival on hea platvorm alustavatele disaineritele – see aitab tõsta kindlasti nähtavust, luua väärtuslikke kontakte ning annab hoogu oma ideede elluviimiseks,” rääkis Pärtelpoeg.
Moedisainerid saavad esitada kandidatuuri EFFi kodulehel kuni 9. veebruarini 2026. Lisaks on kõik huvilised oodatud ka 20. novembril veebis toimuvale infotundi. Rohkem infot leiab lehelt fashionfestival.ee.
Pidulikule õhtusöögile oli kogunenud külalislahkuse valdkonna koorekiht eesotsas tipprestoranide juhtide ja peakokkadega, kellele elasid kaasa tuntud avaliku elu tegelased ja kohaliku toidukultuuri austajad.
Silverspooni tänavuse õhtusöögi menüü autoriks oli 2024. aasta parimaks kokaks tunnistatud Silver Illak ning taimetoidu eelistajad said nautida Ragnar Bambergi (Tervise Catering) loomingut.
Rikkaliku meelelahutusprogrammi naelaks oli maailmas suurt tähelepanu saavutanud mitmekülgne artist ja modell Rita Lynch, kelle artisti ampluaasse kuuluvad laulmine, näitlemine ja burleskinumbrid. Lavale astusid ka Koit Toome, Uku Suviste, Karl Killingu ja Lauri Pihlapi poistebänd.
Õhtu tõelisteks kangelasteks olid aga parimatest parimad gastronoomia valdkonna tegijad, kes viisid koju Silverspoon/Hõbelusikas 2025. aasta tunnustusauhinnad järgmistes kategooriates:
Best Fine Dining – Ecrin
Best Casual Dining – Dominic
Best National Cuisine – Gobi
Best Restaurant Service – Koyo
Best Family Restaurant – GOSPA
Best Italian Cuisine – Dominic
Best Asian Cuisine – Koyo
Best French Cuisine – Ecrin
Best Chef – Alexey Aleksandrov (Ecrin)
Media Award – Kaupo Karelson
Jätkusuutliku ning püsiva kvaliteedi auhind – Rudolf
Selle aasta tulemuste puhul märkisid korraldajad, et kõikide kategooriate esimese kümne hulka tulnud restorane eraldasid peaauhinnast vaid punktisummade üksikud komakohad. See näitab kohaliku restorani valdkonna tugevat ja ühtlast taset, mis omakorda iseloomustab meie toidu- ja restoranikultuuri elujõudu.
Silverspoon/Hõbelusikas võitjad selguvad 150-liikmelise kohtunik-hindajate kogu anonüümsete restoranikülastuste põhjal. Hindajad täidavad elektroonilised ankeedid, mis edastatakse audiitorfirmale PricewaterhouseCoopers, kes kogutud ankeetide punktisummades põhjal selgitab välja kõikide kategooriate edetabeli.