Kodumaise moeaasta tippsündmus Tallinn Fashion Week naaseb märtsikuus ja seab end sel kevadel sisse juba varasemalt tuttavasse Kultuurikatla saali. Neljateistkümnes moenädal, mis leiab aset 22.-24. märtsil, pakub publikule külluslikku moeassortiid ja toob lisaks Eesti rõivadisainile lavale ka kodumaise lastemoe, mis on koondunud ühele, vaid lastetoodete disainereid ja kaubamärke esitlevale päevale.
“Lastemoe päev on meil mõtteis olnud juba aastaid, sest see osa Eesti moest on viimasel ajal teinud märkimisväärse arenguhüppe,” sõnab Tallinn Fashion Weeki peakorraldaja Anu Kikas. “Kuna ka lastemoe loojad ise soovivad oma loomingut professionaalselt esitleda, siis saimegi asjad nüüd nii kaugele, et võime sel kevadel terve päeva vaid lastele pühendada. See muidugi ei välista, et emad ja vanaemad sel päeval üldse lavale ei tuleks, kuid põhirõhk on siiski lastel ning neile loodud kodumaisetel ja kvaliteetsetel rõivastel.”
Kevadine moenädal saab avalöögi 22. märtsil, mil lavale astuvad River island, Triinu Pungits, Beatrice, Diana Arno, Tallinn Design House ja Amanjeda by Katrin Kuldma. TFW teisel päeval ehk 23. märtsil esitlevad värskeid kollektsioone Monton, Diana Denissova, Mammu Couture ning ühenduse Embassy of Fashiondisainerid Ketlin Bachmann, Aldo Järvsoo ja Riina Põldroos. Moenädala viimasel päeval täitub Kultuurikatel aga mängleva lastemoega ning üles astuvad Mimi Disain, Dadamora, Bebe Organic, Amiki, Vilve Unt, Klikkklakk ja Kalamaja Printsess.
Tallinn Fashion Weeki piletid jõuavad müügile 1. märtsil ning on saadaval nii Piletilevis kui ka üritusel kohapeal.
Tallinn Fashion Weeki programmi leiad aadressil http://www.estonianfashion.eu/.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.