Foto: Katrina Tang

Spektaakel tenniseväljakul

Kodumaine lastemoe kaubamärk Apocalypto kids on välja tulnud oma uue, 2020. aasta kevadsuvise kollektsiooniga, mis kannab nime „Spectacle at a tennis court“ ning teeb kummarduse kõigi aegade parimatele ja silmapaistvamatele tennisemängijatele.

“Tennis ei ole pelgalt spordiala, vaid etendus, kus mängijad annavad endast parima, et tuua pealtvaatajateni oma silmapaistvaim mäng. See ei piirdu ainult platsil olevate mängijatega – õige lõpunoodi annavad sellele majesteetlikule mängule kaasaelavad pealtvaatajad,” kirjeldab Apocalypto kids asutaja ja loovjuht Sandra Ojamäe. “Sellesse kollektsiooni oleme sisse toonud tennisemängu kaks poolt – võid tunda end maineka sportlasena platsil või mängida väljapeetud pealtvaataja rolli.”

Uue kolleksiooniga jätkab Apocalypto kids brändile omast joont olla julge, luksuslik ja silmapaistev. Seda kõike kaasaegsel ja uuenduslikul moel. “Me ei pelga miksida omavahel siidiseid sulgi tänavastiiliga või statement trükimusterid pärltikanditega. Selles suvekollektsioonis on eredalt esindatud suled, koomiksitrükk, litrid ja tviid,” lisab Sandra. Lisaks on Eesti andekas illustraator Eili Lepik loonud just selle kollektsiooni jaoks signatuurtikandi. 

Apocalypto kids näol on tegu noore ja hakkaja kaubamärgiga, mis lansseeris oma esimese kollektsiooni 2018. aaasta sügisel. Aastal 2019 pälvis bränd Pirouette „One to watch“ tunnustuse moe kategoorias ning brändi SS20 kollektsioon on esmakordselt jõudnud müüki ülemaailmse luksuskaumajade keti Harvey Nichols poes Dohas, Kataris.

Tutvu Apocalypto kids uue kollektsiooniga allolevas galeriis!

Uut kollektsiooni saab juba poodelda ka brändi veebipoes aadressil apocalyptokids.com. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Barbie®

Mis saaks, kui kõigis oleks rohkem empaatiat?

Just sellise küsimuse tõstatab mänguasjamärk Barbie®, mis koostöös Cardiffi ülikooli neuroteadlastega viis läbi uuringu, kus esimest korda kasutati neurokujutisi, et tõestada nukumängu positiivset mõju ajule. „Barbie® loojatena oleme alati teadnud, et nukkudega mängimine on väga kasulik. Nüüd on väidete taga ka teaduslikud tõendid,” rõõmustasid ettevõtte esindajad.

Nimelt vaadelgi uuringu käigus 4–8-aastaste laste ajutegevust, samal ajal kui nad mängisid Barbie® nukkude ja mängukomplektidega. Olgu lisatud, et järeldused, mis vaatluse käigus tehti, kehtivad kõigi laste kohta, olenemata soost või rahvusest. Mis siis tulemuseks saadi? Selgus, et just nimelt nukumäng aktiveerib ajupiirkondi, mis võimaldavad lastel arendada sotsiaalse teabe töötlemise oskusi, nagu empaatia, ning empaatiat arendava ajuosa aktiivsus on märgatav isegi siis, kui laps iseseisvalt nukkudega mängib.

Miks aga empaatia oluline on? „Empaatia on laste edasise edu oluline näitaja,” sõnab ülemaailmselt tunnustatud hariduspsühholoog Michele Borba ning lisab, et empaatia võimaldab lastel mõista erinevaid seisukohti, aidates neil tulevikus olla paremad kolleegid, juhid ja lapsevanemad, samuti edendada edukaid suhteid ja arendada konfliktide lahendamise oskusi ning ehitada vastupanuvõimet, mis aitab neil raskusi ületada. „Empaatia on nagu lihas – mida rohkem laps seda treenib, seda tugevamaks see muutub,” selgitab Borba.

Kui vanematelt küsida, millised mänguasjad nende arvates lapse arengule kaasa aitavad, pakuksid nad tõenäoliselt välja etteantud ülesannete ja määratud lahendustega mänge ja mänguasju. Paljud arvavad, et kõige arendavamad on tehnilisemat laadi mänguasjad, ent need, mis loodus- või täppisteadusi ei rakenda, on „pelgalt meelelahutuseks” ega aita lapse arengule kuidagiviisi kaasa. Tasapisi on hakatud kasulikeks peetavate tegevuste sekka arvama ka kauneid kunste ja loovmänge. Seevastu nukumängu arendavaks tegevuseks enamasti ei peeta. Kõnealune uurimistöö seadis säärase arvamuse kahtluse alla ning tõi veenvalt esile, et nukumäng on lapse arengu edendamisel väärtuslik abivahend.

„Tihtipeale mängivad lapsed pealiskaudsel vaatamisel nukkudega läbi lihtsakoelisi suhtlusolukordi, kuid tegelikult võib nukumäng pakkuda lapsele võimalust enda sotsiaalseid ja emotsionaalseid oskuseid arendada. Barbie® nukkude valikusse kuuluvad erineva nahatooni, soo ja võimekusega tegelased (nt ratastoolis olev Barbie®) ning aksessuaaride, näiteks vormirõivaste, valik on mitmekesine (nt kohtunik, jalgpallur jne). Selline mitmekesisus pakub lastele võimaluse ette kujutada lõputul hulgal olukordi ning nendega samastuda,” lisab Borba.

Pärast sotsiaalse isolatsiooni lõppu ja suundumist „uude normaalsusesse” on olulisem kui kunagi varem, et lapsed oskaksid teiste inimeste mõtete ja tunnetega arvestada. Helgema tuleviku loomiseks on sotsiaalne taju ja empaatia väga olulised oskused. Need on hädavajalikud, et lastest sirguksid hoolivad kodanikud, juhid, õpetajad ja lapsevanemad. „Praegused lapsevanemad võiksid leida meelerahu teadusest: see näitab selgelt, et isegi omapäi nukkudega mängimise abil harjutavad lapsed hädavajalikke oskusi, mis aitavad neil olla head sõbrad, edukad õpilased ja tööinimesed ning igati mitmekülgsed täiskasvanud,” võtab Borba kokku. 

Suurima valiku Barbie® tooteid leiab nii Kaubamajast kui ka näiteks astri.ee veebipoes. 

Tutvu allolevas galeriis Barbie® uusima EXTRA kollektsiooniga!

*Artikkel on valminud koostöös Barbie® maaletoojaga Eestis.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Wheat

Nisupõllud ja kolm väikest võsukest

Mida teha, kui tahad riietada oma lapsi neutraalsetesse toonidesse ning sealjuures ka naturaalsetesse materjalidesse, kuid poodidest midagi sellist ei leia? Siis tuleb sellised rõivad ise luua. Just nii läks 2002. aastal, mil taani abielupaar Charlotte ja Peter Galsgaard otsustasid luua lastemoemärgi Wheat. 

Taani moemärgi Wheat lugu algab täpselt nii, nagu võiks alata üks klassikaline inspiratsiooniloeng. 20 aastat tagasi, olles ise kolme väikese lapse vanemad, ei suutnud Galsgaardid leppida sellega, et Skandinaavias olid saadaval peamiselt polüestrist ja muust sünteetikast lasterõivad, ning otsustasid, et kui keegi teine ei tee, siis nemad teevad paremini. Nende eesmärk sai lihtne ja selge – tuua turule lasterõivad, mis tõstavad ausse naturaalsed materjalid ning mille värvilahendused oleksid Skandinaavia moe austajate meeltmööda.

Miks nisu? 

Just viimase mõttekäigu läbi jõuti väga ruttu sõnani wheat (ingl k nisu). Charlotte ja Peter manasid silme ette suvise viljapõllu, kus nisukõrred kerges tuules õõtsuvad. Need toonid, see meeleolu – mis saaks olla veel looduslähedasem? Just sellist kujutluspilti esitlesid nad ka oma esimestele potentsiaalsetele klientidele kohtumistel, mis toimusid nende enda köögis samal ajal, kui üks vanematest üritas kõrvaltoas kolme last magama panna. Just nendele kolmele võsukesele mõeldes on Wheatist saanud praeguseks nii edukas moemärk.

Mugavus, funktsionaalsus, vabadus

Wheat on algusaegadest peale hoidnud fookust just lastel. Kuna märgi loojad olid ka ise lapsevanemad, oli neil väga selge arusaam sellest, milliseid rõivaid lapsed vajavad – millised riided oleksid korraga nii mugavad kui ka praktilised, istuksid seljas hästi, kuid pakuksid samal ajal lapsele liikumisvabadust. Kuna lastel on kombeks ka kiiresti kasvada, siis pakubki Wheat praegu samal põhimõttel rõivaid nii 3-kuustele kui ka 10-aastastele. 

Ehe skandinaavia 

Mis teeb Wheati nii heaks, et see on esindatud juba enam kui 45 riigis üle maailma? Funktsionaalsus kindlasti, kuid me ei saa rääkimata jätta moemärgi visuaalsest poolest. Skandinaavia disain on märksõna, mis paneb paljudel lapsevanematel silma särama, ning Wheat pakub seda kõige ehedamas võtmes. Me ei räägi siinkohal kargest minimalismist, vaid hoopis soojadest looduslähedastest toonidest, mida täiendavad lillemustrid tüdrukute kleitidel ja ruudumustrid poiste triiksärkidel. Samuti saadavad kollektsioone käsitsi maalitud kujundid, millele on oma inspiratsiooni andnud nii loodus ise kui ka näiteks rootsi kunstnik Carl Larsson. 

Kui muru läheb taas roheliseks 

Tänavuseks kevadekski pakub Wheat nii brändile omast klassikat kui ka midagi uut ja põnevat. Uues kollektsioonis on omal kohal helgetes puuderroosades ja kollastes toonides komplektid tüdrukutele ning khakirohelistes ja ookeanisinistes värvides esemed poistele. Silmailu pakuvad ka astelpajukollased ja tellisepunased aktsendid ning suvehooaja kuumadeks ilmadeks sobivad linased tooted. Muidugi on taas omal kohal aegumatud lõiked ning naturaalsed materjalid ehk täpselt see, mis on Wheati DNA. 

Lasterõivamärk WHEAT ootab avastamist Kaubamaja Lastemaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee. 

*Artikkel on valminud koostöös Kaubamajaga ning ilmus algselt ajakirjas Hooaeg.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid