Nisupõllud ja kolm väikest võsukest

Nisupõllud ja kolm väikest võsukest

Foto: Wheat

Mida teha, kui tahad riietada oma lapsi neutraalsetesse toonidesse ning sealjuures ka naturaalsetesse materjalidesse, kuid poodidest midagi sellist ei leia? Siis tuleb sellised rõivad ise luua. Just nii läks 2002. aastal, mil taani abielupaar Charlotte ja Peter Galsgaard otsustasid luua lastemoemärgi Wheat. 

Taani moemärgi Wheat lugu algab täpselt nii, nagu võiks alata üks klassikaline inspiratsiooniloeng. 20 aastat tagasi, olles ise kolme väikese lapse vanemad, ei suutnud Galsgaardid leppida sellega, et Skandinaavias olid saadaval peamiselt polüestrist ja muust sünteetikast lasterõivad, ning otsustasid, et kui keegi teine ei tee, siis nemad teevad paremini. Nende eesmärk sai lihtne ja selge – tuua turule lasterõivad, mis tõstavad ausse naturaalsed materjalid ning mille värvilahendused oleksid Skandinaavia moe austajate meeltmööda.

Miks nisu? 

Just viimase mõttekäigu läbi jõuti väga ruttu sõnani wheat (ingl k nisu). Charlotte ja Peter manasid silme ette suvise viljapõllu, kus nisukõrred kerges tuules õõtsuvad. Need toonid, see meeleolu – mis saaks olla veel looduslähedasem? Just sellist kujutluspilti esitlesid nad ka oma esimestele potentsiaalsetele klientidele kohtumistel, mis toimusid nende enda köögis samal ajal, kui üks vanematest üritas kõrvaltoas kolme last magama panna. Just nendele kolmele võsukesele mõeldes on Wheatist saanud praeguseks nii edukas moemärk.

Mugavus, funktsionaalsus, vabadus

Wheat on algusaegadest peale hoidnud fookust just lastel. Kuna märgi loojad olid ka ise lapsevanemad, oli neil väga selge arusaam sellest, milliseid rõivaid lapsed vajavad – millised riided oleksid korraga nii mugavad kui ka praktilised, istuksid seljas hästi, kuid pakuksid samal ajal lapsele liikumisvabadust. Kuna lastel on kombeks ka kiiresti kasvada, siis pakubki Wheat praegu samal põhimõttel rõivaid nii 3-kuustele kui ka 10-aastastele. 

Ehe skandinaavia 

Mis teeb Wheati nii heaks, et see on esindatud juba enam kui 45 riigis üle maailma? Funktsionaalsus kindlasti, kuid me ei saa rääkimata jätta moemärgi visuaalsest poolest. Skandinaavia disain on märksõna, mis paneb paljudel lapsevanematel silma särama, ning Wheat pakub seda kõige ehedamas võtmes. Me ei räägi siinkohal kargest minimalismist, vaid hoopis soojadest looduslähedastest toonidest, mida täiendavad lillemustrid tüdrukute kleitidel ja ruudumustrid poiste triiksärkidel. Samuti saadavad kollektsioone käsitsi maalitud kujundid, millele on oma inspiratsiooni andnud nii loodus ise kui ka näiteks rootsi kunstnik Carl Larsson. 

Kui muru läheb taas roheliseks 

Tänavuseks kevadekski pakub Wheat nii brändile omast klassikat kui ka midagi uut ja põnevat. Uues kollektsioonis on omal kohal helgetes puuderroosades ja kollastes toonides komplektid tüdrukutele ning khakirohelistes ja ookeanisinistes värvides esemed poistele. Silmailu pakuvad ka astelpajukollased ja tellisepunased aktsendid ning suvehooaja kuumadeks ilmadeks sobivad linased tooted. Muidugi on taas omal kohal aegumatud lõiked ning naturaalsed materjalid ehk täpselt see, mis on Wheati DNA. 

Lasterõivamärk WHEAT ootab avastamist Kaubamaja Lastemaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee. 

*Artikkel on valminud koostöös Kaubamajaga ning ilmus algselt ajakirjas Hooaeg.

Galerii

Sarnased artiklid

Kommentaarid