Taani moemärgi Wheat lugu algab täpselt nii, nagu võiks alata üks klassikaline inspiratsiooniloeng. 20 aastat tagasi, olles ise kolme väikese lapse vanemad, ei suutnud Galsgaardid leppida sellega, et Skandinaavias olid saadaval peamiselt polüestrist ja muust sünteetikast lasterõivad, ning otsustasid, et kui keegi teine ei tee, siis nemad teevad paremini. Nende eesmärk sai lihtne ja selge – tuua turule lasterõivad, mis tõstavad ausse naturaalsed materjalid ning mille värvilahendused oleksid Skandinaavia moe austajate meeltmööda.
Miks nisu?
Just viimase mõttekäigu läbi jõuti väga ruttu sõnani wheat (ingl k nisu). Charlotte ja Peter manasid silme ette suvise viljapõllu, kus nisukõrred kerges tuules õõtsuvad. Need toonid, see meeleolu – mis saaks olla veel looduslähedasem? Just sellist kujutluspilti esitlesid nad ka oma esimestele potentsiaalsetele klientidele kohtumistel, mis toimusid nende enda köögis samal ajal, kui üks vanematest üritas kõrvaltoas kolme last magama panna. Just nendele kolmele võsukesele mõeldes on Wheatist saanud praeguseks nii edukas moemärk.
Mugavus, funktsionaalsus, vabadus
Wheat on algusaegadest peale hoidnud fookust just lastel. Kuna märgi loojad olid ka ise lapsevanemad, oli neil väga selge arusaam sellest, milliseid rõivaid lapsed vajavad – millised riided oleksid korraga nii mugavad kui ka praktilised, istuksid seljas hästi, kuid pakuksid samal ajal lapsele liikumisvabadust. Kuna lastel on kombeks ka kiiresti kasvada, siis pakubki Wheat praegu samal põhimõttel rõivaid nii 3-kuustele kui ka 10-aastastele.
Ehe skandinaavia
Mis teeb Wheati nii heaks, et see on esindatud juba enam kui 45 riigis üle maailma? Funktsionaalsus kindlasti, kuid me ei saa rääkimata jätta moemärgi visuaalsest poolest. Skandinaavia disain on märksõna, mis paneb paljudel lapsevanematel silma särama, ning Wheat pakub seda kõige ehedamas võtmes. Me ei räägi siinkohal kargest minimalismist, vaid hoopis soojadest looduslähedastest toonidest, mida täiendavad lillemustrid tüdrukute kleitidel ja ruudumustrid poiste triiksärkidel. Samuti saadavad kollektsioone käsitsi maalitud kujundid, millele on oma inspiratsiooni andnud nii loodus ise kui ka näiteks rootsi kunstnik Carl Larsson.
Kui muru läheb taas roheliseks…
Tänavuseks kevadekski pakub Wheat nii brändile omast klassikat kui ka midagi uut ja põnevat. Uues kollektsioonis on omal kohal helgetes puuderroosades ja kollastes toonides komplektid tüdrukutele ning khakirohelistes ja ookeanisinistes värvides esemed poistele. Silmailu pakuvad ka astelpajukollased ja tellisepunased aktsendid ning suvehooaja kuumadeks ilmadeks sobivad linased tooted. Muidugi on taas omal kohal aegumatud lõiked ning naturaalsed materjalid ehk täpselt see, mis on Wheati DNA.
Lasterõivamärk WHEAT ootab avastamist Kaubamaja Lastemaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee.
*Artikkel on valminud koostöös Kaubamajaga ning ilmus algselt ajakirjas Hooaeg.
Südamliku nimega kollektsioon „A Love Letter“ ehk „Armastuskiri“ on armas pühendus Rosie ja tema abikaasa Jason Stathami lastele Jackile ja Isabellale. Iga rõivaese kätkeb endas isiklikke detaile Rosie elust alates poeg Jacki joonistustest kuni tütar Isabellale pühendatud sõnumini „Ciao Bella“. Kollektsioon peegeldab ema ja laste vahelist sidet ning igapäevaseid väikseid armastuse väljendusi, olles samas kerge, mänguline ja täis nostalgiahõngu. Disainilt on kollektsioon ajatu, lihtne ja mitmekülgne, sobitudes laste igapäevaeluga – pehmed T-särgid ja pusad, õhulised kleidid, ruudulised püksid ja kerged joped, mida saab omavahel kombineerida ja mis on loodud selleks, et rännata ühelt lapselt teisele.
Konges Sløjdi ja Rosie Huntingtoni ühiskollektsioon sai alguse asutaja Emilie Konge spontaansest sõnumist Rosiele: „Kas teeks midagi toredat koos?“ Ühise emarolli ja loomingulise tunnetuse kaudu kujunes sellest viljakas ja soe koostöö, mis peegeldub igas rõivaesemes. Ühtlasi on Rosie Konges Sløjdi pikaajaline austaja ning on oma lapsi nende rõivastesse riietanud juba varasest east peale. Tema isiklik stiilitaju ja Konges Sløjdi mänguline esteetika põimuvad selles kollektsioonis üheks, luues tõeliselt ajatu, armsa ja erakordse tulemuse.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!
Olgu rõhutatud, et Kaubamaja on ainus jaemüüja Eestis, kellele on usaldatud erikollektsiooni müümine. Konges Sløjdi ja Rosie Huntington-Whiteley looming on alates tänasest müügil Tallinna Kaubamaja Lastemaailmas ning Kaubamaja e-poes kaubamaja.ee.
Seekordse kollektsiooni inspiratsioon pärineb loodusest – värvipalett keskendub neutraalsetele toonidele ning hoolega läbi mõeldud detailidele. Lisaks kootud komplektidele, lipsukestele ja volangidele leiab kollektsioonist ka silmapaistvaid aksessuaare, nagu linane suvekübar ja armas kohver. Kollektsioonist ei puudu ka H&M Adorablesi maskott, mille on kujundanud Briti illustraator John Bond.
“H&M Adorables keeps going from strength to strength. This Spring, we continued to focus on pieces that will transcend generations, but also had transitional dressing in mind. Looking to nature for inspiration, the emphasis is on the texture of high-quality silk, linen and cotton in easy, slightly voluminous silhouettes. It makes each piece comfortable to wear – and gives a sense of structure that’s both elevated and enduring,” sõnas H&Mi lastekollektsioonide peadisainer Sofia Löfstedt.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!
H&M Adorables kevadkollektsioon on saadaval valitud poodides ja e-poes hm.com alates veebruarist.