Foto: Luc Braquet

MoeKunstiKino eriseanss: “Jean Paul Gaultier: šikk friik”

Märtsikuus jõuab Eestis kinoekraanile dokumentaalfilm “Jean Paul Gaultier: šikk friik”, mis ühendab endas moe, tantsu ja teatri vaatemängulise loo. Prantsuse kuulsa moelooja tegevust kajastav film linastub 11. ja 12. märtsil kinos Sõprus MoeKunstiKino eriseanssidena, alates kuu lõpust leiab seda ka mitmest muust kinost.

“Prantsusmaa üks tuntumaid ja ekstravagantsemaid moeloojaid Jean Paul Gaultier teatas alles möödunud kuul, et taandub omanimelise moebrändi juhtimisest, ning üks pikk ning oluline moeperiood on sellega punkti saanud,” sõnab MoeKunstiKino juht Helen Saluveer. “Seetõttu on väga sümboolne just nüüd tema viimase aja ühest oluliseimast projektist valminud dokumentaalfilmi näidata ning meenutada, millega Gaultier end moeajalukku jäädvustanud on.”

Dokumentaalfilmi “Jean Paul Gaultier: šikk friik” (“Jean Paul Gaultier: Freak and Chic”) keskmes olev šõu on ühtaegu nii fantastiline ja skandaalne kui ka üleannetult vaimukas ja liigutav, tuues vaatajani retrospektiivi 40 aasta pikkusest karjäärist ja moeloojast, kellest rääkides ei saa üle ega ümber väljendist enfant terrible. Jean Paul Gaultier, keda juba poisikesepõlves võlus legendaarne Pariisi kabareeteater Folies Bergere, ihkas terve elu seal oma šõud lavastada. „Aga mis lugu see peaks rääkima?“ mõtiskleb ta ise, meenutades kuus kuud kestnud ettevalmistusi, mis šõu kavandamiseks kulusid. „Eks ikka minu enda lugu.“

Filmisõprade seas tuntud kui kostüümilooja filmidele „Viies element“ ja „Kokk, varas, tema naine ja temakese armuke“, popmuusika fännide hulgas kuulus tänu Madonnale disainitud koonusekujulisele rinnahoidjale, on ta näiteks kombineerinud oma loomingus kujunduselementidena ka mängukarusid ja sadomaso-atribuutikat. Filmi režissööriks on Yann L’Hénoret, doki pikkus 94 minutit, film on valminud Prantsusmaal 2019. aastal. MoeKunstiKino eriseanssidele teeb sissejuhatuse stilist ja moeekspert Ženja Fokin.

Piletid 11. ja 12. märtsil kell 18.30 kinos Sõprus toimuvatele MoeKunstiKino eriseanssidele on müügil Fienta.com veebilehel ja kinokassas.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Yoshikazu Inoue

Jaapani teatrilegend Tartu Elektriteatris

Kunstniku Shiro Takatani suvel Euroopa esietenduva “Tangenti” eelsündmusena linastub täna, 10. aprillil Tartu Elektriteatris dokumentaalfilm “Shiro Takatani: Between Nature and Technology”. Režissööri Giulio Boato film on sissejuhatus kunstniku senisesse tegevusse, loomeprotsessi ja visuaalidesse.

Unenäoliste, hüpnootiliste maailmadega tuntuks saanud 1963. aastal sündinud kunstnik Shiro Takatani uurib oma loomingus mateeria päritolu, alates lõpmatult väikesest planktonist kuni kaugete tähesüsteemideni. Dokumentaalfilmis ühendab Takatani jõud oma lähimate kaastöölistega. Näiteks heliloojaga Ryuichi Sakamoto, et viia vaataja oma kunsti ja mitmekülgsesse loomingusse, mis ulatub tantsust teatri ja installatsioonideni. Takatani väljendab end lihtsalt ja jõuliselt oma kahes suures ja olulises teemas: looduses ja tehnoloogias.

Shiro Takatani on kogunud etenduskunstide areenil tuntust uute võimaluste katsetajana. Ta on 1984. aastal tegevust alustanud legendaarse jaapani kunstikollektiivi Dumb Type kaasasutaja ja tuumikliige. Alates 1995. aastast on ta Dumb Type’i loovjuht ja alates 1998. aastast on ta teinud ka aktiivset soolokarjääri.

Takatani on loonud mitmeid installatsioone ning seni on ta loonud ja lavastanud ka kolm teatri- ja tantsuetendust. Teiste hulgas on ta teinud koostööd jaapani helilooja Ryuichi Sakamoto ning Jaapani silmapaistvaima heli- ja visuaalkunstniku Ryoji Ikedaga.

Selle aasta algul jõudis Jaapanis publiku ette Shiro Takatani uuslavastus “Tangent”, mis valmis Kyotos ROHMi teatri, La Biennale di Venezia, Kanuti Gildi SAALi ja Tartu 2024 koostöös ning jõuab Euroopa publikuni esimest korda 4. ja 5. juunil kultuuripealinnas Tartus. Tegu on esimese Shiro Takatani sooloartistina loodud etenduskunsti teosega pärast 2015. aasta tööd “ST/LL” ning ühtlasi tähistatakse sellega maailmakuulsa multidistsiplinaarse kunstikollektiivi Dumb Type 40. tegutsemise aastapäeva.

Täna kell 18.00 Elektriteatris toimuval seansil juhatavad filmi sisse Kanuti Gildi SAALi teatrijuht Priit Raud ja Tartu 2024 loovjuht Kati Torp.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Anselm Kieferi näitus "Walhalla" | White Cube galerii.

Wim Wenders portreteerib Anselm Kieferit

Käesoleva nädala kolmapäeval, 10. aprillil saab esimest korda Eestis näha suurel ekraanil Wim Wendersi viimast dokumentaalfilmi „Anselm”, mis on hüpnootiline portree ühest nüüdisaja suuremast kunstnikust Anselm Kieferist – tema loomingust, inspiratsioonist ja loomeprotsessist.

Täna 79-aastane Kiefer sai laiemalt tuntuks 1969. aastal, kui ta korraldas provokatiivse aktsiooni, mille käigus poseeris avalikes kohtades, käsi natsitervituseks tõstetud. Ta oli esimesi sakslasi, kes tõi kunsti sõjajärgse Saksamaa tabuteema – rahvusliku süü, mida üritati pisendada või suisa maha vaikida. Sõda ja häving on mõjutanud ka Kieferi hiiglaslikke maale ja installatsioone, mida on iseloomustatud põlenud maastikena ja kus ta kasutab kõige erinevamaid materjale pliist mullani.

Wendersi lähenemine Kieferile on visuaalne – ta laseb kõnelda pigem kunstniku loomingul kui temal endal. Koos kaameraga uudistatakse mastaapseid installatsioone ja uitatakse angaar-ateljeedes, mis on nii suured, et nende omanik kasutab ringi liikumiseks jalgratast.

Film on algselt valminud 3D-tehnikas, mis toob paremini esile objektide ruumilisuse ja viib vaataja nende „sisse”. Kumus jõuab ekraanile selle tava- ehk 2D-versioon.

Kolmapäeval, 10. aprillil kell 18.00 Kumu auditooriumis aset leidva seansi juhatab sisse kunstiteadlane Sirje Helme. Uuri lisa kumu.poff.ee.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid