Foto: Annabelle Foucher

Liisa Soolepp eksperimenteerib brändifotosid tehes usaldusega

Kudumidisainer Liisa Soolepp pildistas suvise kampsunikollektsiooni üles fotograafiga, kellega tutvus sotsiaalmeedias. Kuidas sellise projektini jõuti ning kuidas tekkis sünergia? Disainer ja fotograaf räägivad koostöökatsetuste telgitagustest.

Prantsuse päritolu fotograaf Annabelle Foucher avastas Liisa Soolepa kudumid juhuslikult Instagramist. „Brändi profiilipilt oli nii intrigeeriv, et klõpsasin sellele ning asusin Liisa loominguga lähemalt tutvuma,” räägib ta. Annabelle’ile meeldis see, mida ta sotsiaalmeedias nägi niivõrd, et ta otsustas Liisale kirjutada ja pakkuda välja eksperimentaalse koostöö.

Liisat omakorda kõnetas fotograafi üleskutse silmanähtavalt. „Kuigi me ei ole kunagi näost-näkku kohtunud, tekkis see kontakt visuaali toel kohe. See, kas mulle klapib kellegi lähenemine, ongi rohkem intuitiivne otsus, mille puhul pilt ütleb tõesti rohkem kui tuhat sõna,” selgitab disainer. „Vaadates Annabelle’i varasemaid pilte, meeldis mulle väga tema koostöö erinevate meigikunstnikega ja üldse hästi loominguline ümberkäimine meigiga. Nagu koostöö käigus selgus, on ta ka väga hea stilist ja loob pildistamiste jaoks tihti ise kogu stilistika,” räägib Liisa, miks ta julges proovida seesugust piiriülest koostööd.

Liisa sõnul esitavad erinevad koostöövormid talle tegelikult alati väljakutse – on ju küsimus selles, palju anda ise parameetreid ette ning mil määral usaldada fotograafi nägemust. „Varasema kogemuse põhjal olen kindlasti õppinud seda paremini doseerima. Suurimaks väljakutseks oli ehk modelli valimine ja leidmine, sest Prantsusmaal on agentuurimodellide hinnaklass siinse konteksti jaoks väga kallis, aga lõpptulemusena õnnestus see meil siiski kenasti,” toob disainer näiteid koostööst Annebelle’iga.

Fotograaf ise leiab, et koostöö Liisaga tõestas, et kõik on võimalik. „Me suhtlesime enne reaalset pildistamist kirja teel mitu kuud, andsime kumbki protsessi oma panuse ning tulemus oli seda väärt,” räägib fotograaf. „Tuleb tunnistada, et Liisa usaldas mind väga palju ja andis mulle vabaduse end väljendada. Usaldada oma uue kollektsiooni kallale võhivõõras, kellega pole sõnagi vahetatud ega eales kohtutud, on väga suur asi. Ma pean sellisest usaldusest väga lugu,” julgustab fotograaf ka teisi disainereid vabamalt katsetama potentsiaalselt põnevama tulemuse nimel.

Annabelle püüdis pilte tehes aluseks võtta eelkõige Liisa enda stiili, ent lisas sellele oma unikaalse käekirja. „Soovisin tema pehmet kudumimaailma rikastada värske pilguga ja panna kampsunid jõulisemalt moe konteksti. Järgmise koostööga soovin tekkinud tunnetust veel edasi arendada. Tahan säilitada kudumite pehmuse ja soojuse, et tuua esile neis peituv tugev karakter.” Meie siin Portailis jääme igal juhul põnevusega ootama!

Vaata Liisa Soolepa uue kollektsiooni fotosid allolevast galeriist!

SaveSave

SaveSave

Veel sarnaseid artikleid


Foto: By Malene Birgeri pre-spring 2026 kollektsioon.

Soeren Le Schmidt lahkub ootamatult By Malene Birgerist

Tänavu aasta alguses Kopenhaageni moebrändi By Malene Birger uueks peadisaineriks nimetatud Taani moelooja Soeren Le Schmidt on otsustanud ametist lahkuda.

Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“

Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Caia x ROTATE

Caia x ROTATE – Skandinaavia geniaalseim koostöö?

Rootsi kultuslik ilubränd Caia ja Kopenhaageni moelavadel alati laineid lööv ROTATE on vahetult enne järgmisel nädalal algavat Copenhagen Fashion Weeki valmis saanud oma esimese ühise koostöö – julge ja sensuaalse kapselkollektsiooni, kus mood ja ilu viiakse uuele tasemele.

Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”

Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.

Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid