Foto: Annabelle Foucher

Liisa Soolepp eksperimenteerib brändifotosid tehes usaldusega

Kudumidisainer Liisa Soolepp pildistas suvise kampsunikollektsiooni üles fotograafiga, kellega tutvus sotsiaalmeedias. Kuidas sellise projektini jõuti ning kuidas tekkis sünergia? Disainer ja fotograaf räägivad koostöökatsetuste telgitagustest.

Prantsuse päritolu fotograaf Annabelle Foucher avastas Liisa Soolepa kudumid juhuslikult Instagramist. „Brändi profiilipilt oli nii intrigeeriv, et klõpsasin sellele ning asusin Liisa loominguga lähemalt tutvuma,” räägib ta. Annabelle’ile meeldis see, mida ta sotsiaalmeedias nägi niivõrd, et ta otsustas Liisale kirjutada ja pakkuda välja eksperimentaalse koostöö.

Liisat omakorda kõnetas fotograafi üleskutse silmanähtavalt. „Kuigi me ei ole kunagi näost-näkku kohtunud, tekkis see kontakt visuaali toel kohe. See, kas mulle klapib kellegi lähenemine, ongi rohkem intuitiivne otsus, mille puhul pilt ütleb tõesti rohkem kui tuhat sõna,” selgitab disainer. „Vaadates Annabelle’i varasemaid pilte, meeldis mulle väga tema koostöö erinevate meigikunstnikega ja üldse hästi loominguline ümberkäimine meigiga. Nagu koostöö käigus selgus, on ta ka väga hea stilist ja loob pildistamiste jaoks tihti ise kogu stilistika,” räägib Liisa, miks ta julges proovida seesugust piiriülest koostööd.

Liisa sõnul esitavad erinevad koostöövormid talle tegelikult alati väljakutse – on ju küsimus selles, palju anda ise parameetreid ette ning mil määral usaldada fotograafi nägemust. „Varasema kogemuse põhjal olen kindlasti õppinud seda paremini doseerima. Suurimaks väljakutseks oli ehk modelli valimine ja leidmine, sest Prantsusmaal on agentuurimodellide hinnaklass siinse konteksti jaoks väga kallis, aga lõpptulemusena õnnestus see meil siiski kenasti,” toob disainer näiteid koostööst Annebelle’iga.

Fotograaf ise leiab, et koostöö Liisaga tõestas, et kõik on võimalik. „Me suhtlesime enne reaalset pildistamist kirja teel mitu kuud, andsime kumbki protsessi oma panuse ning tulemus oli seda väärt,” räägib fotograaf. „Tuleb tunnistada, et Liisa usaldas mind väga palju ja andis mulle vabaduse end väljendada. Usaldada oma uue kollektsiooni kallale võhivõõras, kellega pole sõnagi vahetatud ega eales kohtutud, on väga suur asi. Ma pean sellisest usaldusest väga lugu,” julgustab fotograaf ka teisi disainereid vabamalt katsetama potentsiaalselt põnevama tulemuse nimel.

Annabelle püüdis pilte tehes aluseks võtta eelkõige Liisa enda stiili, ent lisas sellele oma unikaalse käekirja. „Soovisin tema pehmet kudumimaailma rikastada värske pilguga ja panna kampsunid jõulisemalt moe konteksti. Järgmise koostööga soovin tekkinud tunnetust veel edasi arendada. Tahan säilitada kudumite pehmuse ja soojuse, et tuua esile neis peituv tugev karakter.” Meie siin Portailis jääme igal juhul põnevusega ootama!

Vaata Liisa Soolepa uue kollektsiooni fotosid allolevast galeriist!

SaveSave

SaveSave

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Giorgio Armani | Stefano Guindani.

Giorgio Armani (1934-2025)

Täna tabas moemaailma suur kaotus. Giorgio Armani – omanimelise moemaja asutaja, disainer ja tegevjuht – on lahkunud 91-aastaselt. Teate kohaselt lahkus legendaarne moelooja – Il Signor Armani, nagu töötajad ja koostööpartnerid teda austavalt kutsusid – rahus, ümbritsetuna oma lähedastest.

Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.

Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.

2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Chloe Malle | Jeff Henrikson.

KES ON Anna Wintouri mantlipärija Chloe Malle?

Moemaailmas on vähe nimesid, mis tekitavad samasugust aukartust nagu Anna Wintour. Legendaarne peatoimetaja on kujundanud üle kolme aastakümne Ameerika Vogue’i suunda, muutudes ise elavaks sümboliks. Pole ime, et hetk, mil Condé Nast teatas Wintouri ametist lahkumisest, tekitas moeringkondades elevust ja spekulatsioone: kes küll võiks astuda tema kingadesse?

Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.

Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.

Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.

Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks. 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid