Eilsel üritusel langes saladuskate 15 aastat kestnud uuringutelt, kui Eucerin esitles uhkusega revolutsioonilist Hyaluron-Filler Epigenetic seerumit. Uues tootes on oluliseks osaks patenteeritud nahaspetsiifiline „Age Clock“ tehnoloogia, mis on epigeneetilistel mustritel põhinev algoritm, mis võimaldab määrata naha bioloogilist vanust. See on andnud olulisi teadmisi, mida teadlased kasutasid toimeaine Epicelline® tuvastamiseks, mis keerab tagasi naharakkude bioloogilise vanuse kella ja vähendab vananemise märke.
“Naha vananemine on väga keeruline ja mitme faktoriga protsess. Pikka aega arvati, et meie vananemise määrab ainult geneetika. Kuid epigeneetilised uuringud on selle järjekindlalt ümber lükanud,” rääkis üritusel dermatoloog Bret Kaldvee, lisades, et meie naha välimust – selle üldist elujõudu, selle siledust ja kortsude teket – mõjutavad paljud välised tegurid, nagu toitumine, elustiil, stress või UV-kiirgus. “Need välised tegurid loovad meie nahakoodile ainulaadse epigeneetilise mustri, mis reguleerib teatud geenide aktiivsust. Nii negatiivsed mõjud kui ka vananemine võib seega vaigistada nahale olulisi geene ja deaktiveerida meie “nooruse geenid”.”
Ka Eucerini emaettevõtte, Beiersdorfi tegevjuht Vincent Warnery rõhutab nende uuenduste tähtust: “See, mida oleme saavutanud oma teedrajava epigeneetilise uurimistööga, on tõeliselt elumuutev: Eucerin Hyaluron-Filler Epigenetic seerum – üksainus toode, mis võitleb kõigi kümne vananemise märgi vastu korraga ja muudab inimeste välimust kuni viis aastat nooremaks. Me keerame aega tagasi!” Ta lisab: “Hyaluron-Filler Epigenetic seerumiga toome me pöörde nahahooldusesse – mitte esimest ja kindlasti mitte viimast korda Beiersdorfi ajaloos.”
“Meie patenteeritud, nahale spetsiifilise „Age Clock“ tehnoloogia ja toimeaine Epicelline® väljatöötamine on enam kui 15 aastat kestnud uurimistöö kulminatsioon epigeneetika valdkonnas. Juhtiva eksperdina nahaalaste uurimistööde valdkonnas üle 140 aasta pani Beiersdorf varakult tähele epigeneetika potentsiaali ja sillutab nüüd teed oluliste uuenduste suunas toodete tõhususe osas, mis toetavad tervislikku vananemist,” ütleb Dr. Gitta Neufang, Beiersdorfi teadus- ja arendustegevuse vanem asepresident.
Esimeste seas olid uue innovaatilise seerumiga tutvumas Kethi Uibomägi, Liisa-Maria Connor, Karolin Kuusik, Kristjaana Mere ja mitmed teised.
Uue kollektsiooni keskmes on paljudele juba tuttavaks saanud kitseke – nõukaaegne kumjas mänguasi, millega disainer ning tema õed-vennad ja tädilapsed alatasa Oiul vanavanemate juures mängisid. Rännaku lapsepõlvemaastikele tegi aga veelgi erilisemaks asjaolu, et HANNES RÜÜTEL astus oma esimese sammu ehtekunsti maailma.
“Erilise tähendusega ehted sündisid tihedas koostöös 3D-disainer Otto Antsoniga, kes aitas sellesama kitsekese kuju meisterlikult ellu äratada,” selgitab Hannes. Tulemusliku tööprotsessi käigus viimistleti kitsekese figuur just selliseks, et selle suurus ja raskus oleksid kõrvas ideaalsed. Armsaks aktsendiks on ehetele graveeritud sõna “OIU”, mis asub kõrvarõngaste ja kaelaripatsi tagaküljel, olles kui vaikne sosin lapsepõlvest. “Hõbedast kõrvarõngad ja ripatsiga kaelakeed on saadaval nii mati kui ka läikiva viimistlusega, samuti ka kullatud versioonidena. Seda ikka selleks, et nostalgilist kitsekest oleks võimalik uutele rännakutele viia nii kulla- kui hõbedaaustajatel,” lisab disainer.
Ehtekollektsiooni lansseerimine toimus möödunud kolmapäeval Võrtsjärve ääres, looduskaunis Oiu sadamas. Nagu ka HANNES RÜÜTELi loomingus, saavad ka seal kokku lihtsus ja unikaalsus, kodune nostalgia ja nauditav kaasaegsus. Sealne restoran ja iglupark teevad Oiust mõnusa sihtkoha nii sündmuste korraldamiseks kui ka kosutavateks puhkepäevadeks.
Vaata fotosid toimunud üritusest galeriis!
Ehtekollektsioon on juba saadaval HANNES RÜÜTELi esinduspoes aadressil Telliskivi Loomelinnakus, aadressil Telliskivi 60A/3 ning veebipoes www.hannesruutel.com.
Kaubamaja ja moemaja Lilli Jahilo koostöö ei ole juhuslik. 2025. aastal tähistavad mõlemad olulist verstaposti: Kaubamaja saab 65-aastaseks ning Lilli Jahilo moebränd tähistab oma 15. tegevusaastat. Just neid kahte juubelit ühendades sündiski värske ja mänguline kollektsioon, mis toob Lilli Jahilo kauni mustrikunsti argiriietesse.
Kaubamaja turundusdirektori Britta Ratase sõnul on Kaubamaja läbi ajaloo olnud Eesti disaini toetaja ning tundus igati loomulik leida juubeliaastale väärikad koostööpartnerid just moedisaini valdkonnast. „Lilli Jahilo on disainer, kellega Kaubamajal on igati au ja rõõm koostööd teha, ning on eriti sümboolne, et mõlemad tähistame sel aastal ka juubelit. Selleks puhuks kokku saanud minikollektsioon esindab nii tänavamoelikku nooruslikku uljust kui ka ajaga kogutud julgust kanda asju täpselt nii, nagu igale inimesele endale sobib. Eriliseks juubelidetailiks ja sümboliks selles kollektsioonis on Kaubamaja oranž joon, mille leiab delikaatselt toodetelt. Nii on alati teada, et see oli ikooniliselt Kaubamaja juubelile pühendatud,“ rääkis Ratas.
Uus kollektsioon koosneb avaratest T-särkidest, pehmetest oversized pusadest ning esmakordselt ka beebibodidest. Kollektsioonis kasutatakse Lilli Jahilo „Art Collectionist“ tuntud graafilist käekirja – naivistliku joonega, kuid tugeva pintslitõmbega mustrid kohtuvad ajatu lõike ja monokroomse värvipaletiga. Must, valge ja hall saavad lisaks särtsu koketeerivast roosast. Tähistamaks Kaubamaja värskelt uuendatud Lastemaailma Tallinnas, valmisid beebibodid samade illustratsioonidega.
„Soovisin selleks eriliseks juubeliaastaks luua midagi nooruslikku ja kepsakat ning orgaanilisest puuvillast T-särkide ja pusade idee on mul õhus olnud juba mõnda aega. Kollektsiooni keskseks elemendiks on minu akvarelltehnikas loodud pintslitõmbed, mis esimest korda vormusid kangamustritesse juba kaheksa aastat tagasi. Ka tookord lansseerisime selle „Art Collectioni“ kollektsiooni Kaubamajas ja sel aastal saab ideearendus jätku kantavamate toodete näol. Tunnetan, et praegune aeg soosib mugavust ja pretensioonitust, mida need tänavamoe klassikud just pakuvad. Pintslitõmmetest on loodud täiesti uued motiivid, mis oma optimismi ja armastust täis tunnetusega loovad viiteid loodusele ning meie kõigi ainsale kodule, planeedile Maa,“ tutvustas moelooja Lilli Jahilo uue kollektsiooni tausta.
Minikollektsiooni loomist ja valmimist tähistati inspireeriva õhtuga Kaubamaja Naistemaailmas, kus moesõpradel oli võimalus esmakordselt laval näha mõlema brändi juubeliteks loodud pusasid, T-särke ja beebibodisid. Disainer Lilli Jahilo jagas publikuga mõtteid oma loometee, kollektsiooni sünni ja koostöö tähenduse kohta. Johanna Eenma loodud moetenduse stilistika tõi lavale komplektid, mis ühendasid elegantselt värske juubeliloomingu ning kevadsuvised kollektsioonid.
Vaata fotosid toimunud üritusest galeriis!
Kaubamaja ja Lilli Jahilo minikollektsioon on müügil Tallinna ja Tartu Kaubamaja Naistemaailmas ning Kaubamaja e-poes kaubamaja.ee.