Liisi, first things first, kust oled saanud nii pikad jalad ja nii painduva keha, mis igal fotosessioonil lausa imetegusid teeb?
Üks juhtivaid asju minu elus on olnud tants, helid ja liikumine. Olen lapsest saati tegelenud rühmvõimlemise ja showtantsuga ning sellest ajast on sportlik põhi all. Suudan siiani kurikatega trikke teha ja lindikava esitada. Muusikal on käimatõmbav jõud, mind panevad õiged rütmid liikuma ja looma. Tuleb välja, et ilusaid helisid kuulates suudab ka jalad pikana hoida, kui vahepeal eufooriliselt tantsida…
Mis tuleb sulle esimesena pähe, kui kuuled nime Giambattista Valli?
Vahune tüllimeri, unenäoliselt pehmed siidikuhjad, kuhu sisse tahaksid sukelduda, suurejoonelised vormid, magusad pastellid ja hunnitu luksus sinivereliste kokkutulekul.
Oled moedisainer. Kui sina saaksid kunagi H&Mile luua koostöökollektsiooni, siis milline see oleks?
Olenemata hooajast oleks see erksavärviline, mustriline ja hüpnootiliselt troopiline. Kindlasti ainult eksklusiivsed tiraažid ja taaskasutatud materjalid. Midagi eestimaist peidaksin ka sisse, et meie unikaalseid juuri levitada. Võib-olla midagi ägedalt kummalist vanarahva uskumustest?!

Sa oled ka andekas stilist, kes pigem on maksimalist. Milline näeks välja Liisi Eesmaa stiliseeritud minimalistlik komplekt?
Tegelikult olen ma suur minimalismi sõber. Minimalismi puhul on oluline kvaliteet, hea istuvus ja puhas tonaalsus. Pigem ajatu ja selge vormiga rõivas, mida mõne ekstravagantse aksessuaariga julgustada. Minu meelest on valge värv nii võimas, et sellele pole liiga palju detaile lisaks vajagi. Kombineeriksin üleni valgele komplektile mõne graafilise peakatte juurde, et oleks kerge tähesõdalase puudutus.
Mis sind täna veel selles moemaailmas sütitab?
Mind sütitab materjalide innovatsioon, 3D-prinditud mood, biolagunevad litrid, kombucha– seentest ja vetikatest valmistatud materjalid ning kindlasti 100% käsitsi valmistatud asjad. Kuldsete kätega inimesed, kes oskavad ise kõike meisterdada, alates kanga kudumisest ja konstrueerimisest kuni peente tikanditeni välja. Huvitavad couture-tehnikad ja erinevate rahvuste kultuuripärandid. Tunnen, et nii palju on veel avastada ja õppida!
Ma loodan, et tean vastust sellele küsimusele, aga küsin ikkagi. Kas emaks olemine on sinu isiklikku riietumisstiili kuidagi muutnud?
Absoluutselt, minu praktiline meel pole argipäevadel kunagi varem nii selgemõistuslik olnud. Mugavus, funktsionaalsus ja kihilisus on teema, samas ei tähenda see minu puhul vatipükse. Omad tunnusnõksud on säilinud, kuid võin rahulikult ühte ja sama riietust päevade viisi järjest kanda. Meisterdan ja hangin riideid juurde ainult siis, kui midagi tõsiselt kummitama hakkab. See-eest on kõik kostüümipeod topelt-draama ja multi-lust!
Ole aus, kes on täna teie peres parem stilist? Kas sina või Kuu?
Kuul on instinkt lõbutseda ja mängida, mul on need samad instinktid stilistikat tehes. Ta on 2,5-aastane, kuid tal on oma riiete osas juba selge visioon. Võimalusel riietaks ta enda ja kõik teised inimesed maakeral järgnevaks viieks aastaks ainult autoteemalistesse kostüümidesse. Ideid tal jagub, leivapätsi kotikestest tegi hiljuti jalavarjud, pidevalt proovib igasuguseid asju pähe ning tatsab minu ulmelistes platvormsaabastes ringi. Mõnikord küsin täiesti juhuslikult, mis emme täna selga peaks panema, ja ta valib mulle stangelt ideaalse kleidi välja, ilma et ta seda kunagi varem elus näinud oleks.
Ning lõpetuseks. Kui peaksid ühe esemega „Giambattista Valli x H&M” kollektsioonist elu lõpuni käima, siis mis see oleks?
See kuninglik ja peen tunne, mis kollektsiooniga kaasa tuleb, on midagi, mida terveks eluks kaasa võtta. Olenemata sellest, kas sa kannad dresse, õhtutukleite või peika trööbatud hilpe, tuleks kõike kanda nagu oma kõige vingemat ja uhkemat rüüd, suursuguselt ja ainuõigelt. Mood on suhtumise küsimus, ei maksa üle stressata, kuid paar väärikat asja võiks kapis ikkagi leiduda.
Liisi Eesmaa „Giambattista Valli x H&M” kollektsiooni komplektides jäädvustas Laura Nestor.

Kollektsiooni „Giambattista Valli x H&M” saab ostelda 7. novembrist e-poe hm.com vahendusel ning valitud kauplustes, mille hulka kuulub ka Tallinna Postimaja H&M. Kollektsioon saabub Postimaja kauplusesse müügile 7. novembril kell 8.00.
Moeseeria koondab kümme täiskomplekti Eesti disaineritelt, mille on oma nägemuse järgi kokku seadnud stilist Hannes Rüütel. Iga Mari Makarovi poolt 35mm filmile jäädvustatud kaader jutustab loo koostööst, ajatusest ja kohaliku moe hingusest — sellest, kuidas minevik ja olevik põimuvad hetkeks, mis jääb.
Fotoseeria loomisse panustasid modellina Ave Rohtla, meigikunstnikuna Gerda Miller, assisteeris Tuuliki Rohtla.
Vaata valminud seeriat galeriist!
Nanushka brändi süda ja hing on Sandra Sándor – disainer, kelle isiklik stiilitunnetus ja arusaam moest on algusest peale kujundanud Nanushka ainulaadset käekirjat. Tema eestvedamisel on Nanushka kujunenud mitte ainult rahvusvaheliselt tunnustatud moemajaks, mis meisterlikult ühendab kaasaegse minimalismi ja funktsionaalse elegantsi, vaid ka populaarseks valikuks neile, kes peavad oluliseks jätkusuutlikkust, kohalikku tootmist ja kestlike valikuid.
Selle valguses, võib tulla üllatusena, et jätkusuutlikkus polnud brändi asutamisel selle esmane põhimõte. Kui algusaastatel oli asutaja jaoks palju olulisem luua ilu ilma kompromissideta, siis tänaseks on just jätkusuutlikkusest saanud Nanushka keskne väärtus. Moemaanide seas vaat et kultuslikuks saanud „võipehme“ vegan-nahk on tõestus brändi soovist pakkuda eetilisemat alternatiivi ehtsale nahale. Lisaks sellele valmivad kollektsioonid üha enam taaskasutatud ja jälgitava päritoluga materjalidest, sealhulgas Nanushka enda laojääkidest. Samal ajal arendab bränd ka omaenda materjale, et vähendada sõltuvust teistest tootjatest.
Seega, Nanushka jaoks tähendab jätkusuutlikkus pidevat liikumist paremate valikute poole – kompromissitu esteetika kõrval. Sandra Sándor jagab rõõmuga, kuidas see on kujundanud nii tema enda kui ka tema brändi teekonda.
Sandra, mis inspireeris sind looma oma moebrändi?
Ma õppisin moedisaini Londonis ja pärast lõpetamist tundsin tugevat soovi luua oma kollektsioon ja alustada isikliku moemärgiga. Otsustasin mitte liituda mõne suure moemajaga, vaid naasta Budapesti – ja just nii sündis 2005. aastal Nanushka. Mul oli väga vedanud, et sain suure osa oma noorusest veeta ema lastemoe äri keskel – seetõttu ei tundunud moevaldkonnas iseseisvalt alustamine liiga hirmutav. Ema oli mulle tohutuks toeks ateljee käivitamisel – tänu tema sidemetele rätsepate, kohalike käsitööliste ja tarnijatega sai kõik hoo sisse. Olen talle selle hindamatu abi eest ääretult tänulik. Tagantjärele vaadates oli see kindlasti julge otsus, eriti arvestades, et otsustasin moebrändi üles ehitada väljaspool suuri Euroopa moepealinnu.

Kas sa mäletad esimest rõivast, mille Nanushka nime all disainisid?
Ma ei mäleta täpselt, milline oli see rõivaese, kuid mäletan, et minu esimene kollektsioon oli inspireeritud Bauhausi liikumisest ja ühest nende olulisemast põhimõttest – „vorm järgib funktsiooni“. Sellest saigi üks Nanushka põhiväärtustest ja minu jaoks oluline disainiprintsiip. Algusest peale on mulle olnud tähtis luua rõivaid, mis pole mitte ainult ilusad, vaid ka funktsionaalsed ja mugavad. Rõivad peaksid kandjat tõstma, mitte piirama – usun, et inimene näeb kõige kaunim ja enesekindlam välja siis, kui tal on mugav olla.
Kui peaksid kirjeldama Nanushka naist (või meest) kolme sõnaga, siis millised need oleksid?
Nad on uudishimulikud, teadlikud ja kaasaegsed.
Moemaailm on pidevas muutumises – kas tunned vahel survet selle tempoga kaasas käia ?
Minu disainikeel peegeldab eluviisi, mida juhivad intuitsioon ja oskus näha ilu ebatäiuslikkuses. Ma ei tunne vajadust joosta trendide sabas ega luua midagi pelgalt seetõttu, et see on hetkel moes. Nanushka eesmärk on luua elegantne ja kaasaegne garderoob, mis põhineb teadlikult kujundatud esteetikal. Me ühendame puhta disaini ja teadliku loovuse, pakkudes peenetundelist ja läbimõeldud lähenemist, mida inspireerivad rännakud, innovatsioon ja austus traditsioonide vastu.
Kuidas sünnib üks Nanushka kollektsioon – kust algab idee ja kuidas saab sellest kangas ja vorm?
Kollektsiooni loomise juures on imeline see, et inspiratsiooni võib ammutada sõna otseses mõttes kõikjalt. See võib alguse saada hoone arhitektuurist, mõnest raamatu või filmi karakterist või ka millestki nii lihtsast nagu jalutuskäik looduses koos isaga – just nii sündis meie pre-fall 2025 kollektsioon „Stop to Smell the Roses“. Inspiratsioon on kõikjal meie ümber. Tõeline maagia peitub aga selles, kuidas üks tunne muudetakse millekski füüsiliseks – läbi värvide, tekstuuride ja kontuuride. Minu jaoks on suurim tähendus selles, kui ideest saab midagi, mida saab kanda, puudutada ja kogeda. Just see annabki minu tööle nii sügava mõtte.
Nanushka on nüüd jõudnud ka Eestisse. Kas sinu arvates on Kesk-Euroopa ja Balti disainil ühine esteetiline või kultuuriline tunnetus?
Jah, Kesk-Euroopa ja Balti disaini seob sageli minimalistlik ja funktsionaalne esteetika, mis tugineb sügavale looduse, käsitöö ja pärandi väärtustamisele. Meid ühendab vaikne elegants ja mõtestatus.
Mida võivad Eesti moesõbrad oodata Nanushka tänavusest sügiskollektsioonist?
Sügis-talv 2025 kollektsioon on austusavaldus Nanushka naise arenguloole – talle, kes on koos minuga ja meie brändi kogukonnaga aastate jooksul kasvanud ja küpsenud. Inspiratsiooni olen ammutanud nende naiste vaoshoitud, ent kindlast enesekindlusest – nad on eneseteadlikud, tugevad ja valmis astuma oma elu järgmisesse peatükki.

Kas on mõni konkreetne rõivaese sügiskollektsioonist, mis sind isiklikult kõige rohkem kõnetab?
Mind paelub väga see, kuidas paper jersey’d on hakanud kujundama rätsepatööd – luues enesekindlaid ja iseloomuga vorme. Tugevad õlad ja hoolikalt viimistletud ülerõivad toovad tähelepanu klassikalistele vormidele, ja mulle meeldib, kuidas need rõivad tasakaalustavad teineteist – sportlik kohtub elegantsiga, käsitöö kohtub kaasajaga. See kollektsioon tundub olevat ehe kokkuvõte kõigest sellest, mille eest Nanushka seisab.
Nanushka tähistab sel aastal oma 20. sünnipäeva. Tagasi vaadates – milline hetk või otsus muutis sinu arvates brändi jaoks kõike?
Aastate jooksul on olnud palju erakordseid hetki – mõni neist isiklikum, mõni aga oluline verstapost brändi teekonnal. Kõigi nende hetkede nägemine ühes ajajoonel, mille panime kokku 20. aastapäeva tähistamiseks, on olnud väga liigutav. Endiselt on suur väljakutse saavutada edu väljaspool Lääne-Euroopa moekeskusi, kuid Nanushka on tõestanud, et see on võimalik – ja see teeb mind tõeliselt uhkeks. On olnud rõõm näha, kuidas Budapest on meie kaudu rahvusvahelisel moekaardil koha leidnud ja kuidas inimesed seostavad Nanushkat minu kodulinnaga. Selleks on kulunud väga palju aastaid tööd ja pühendumist, aga ma olen alati meisse uskunud!
Nanushka sügiskollektsioon ootab avastamist Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee.
Artikkel ilmus Kaubamaja ajakirja Hooaeg 2025. aasta sügisnumbris.