Foto: Estonian Fashion Festival

Eesti moemaastikule lisandub uus elustiilifestival – Estonian Fashion Festival

Tänavu 5.-10. juunini toimub Tartus esmakordselt uus moehuviliste elustiilifestival EFF (lühend inglisekeelsest nimest Estonian Fashion Festival), mis ühendab kolm Lõuna-Eesti suurimat moeetendust – Antoniuse moeetendus, Mood-Performance-Tants ja OmaMood.

Lisaks kolmele moeetendusele liidab festival linnatäie teisigi moodsaid ettevõtmisi. Moega seotud ajaviidet jagub festivali ajaks Tartus kõigile, sest toimub moeturg, vaadata saab MoeKunstiKino, nautida näitusi ja öelda sõna sekka temaatilistel aruteludel. Tegevust täis päevasid jäävad lõpetama meeleolukad peod.

5. juunil toimuv Tartu Kõrgema Kunstikooli moeetenduste seeria Mood-Performance-Tants tähistab sel aastal juubelit, lavastus toimub juba 20. korda. Ainulaadne moeetendus ühendab kunstipärase moe, tantsu ja performance’i dekoratsioonide ning muusikalise taustaga. Juubelipidustusteks tullakse esmakordselt lavastusega tagasi sinna, kust üritus ise ja loominguliselt moekad ideed alguse saavad – etendus toimub Tartu Kõrgema Kunstikooli õuel.

Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia algatatud OmaMood toimub sel aastal 6. korda ja seda täpselt 6. juunil. OmaMood asetab rahvusliku käsitöö elemendid modernsesse rõivakonteksti, rääkides niiviisi iga kord uue, oma moodi loo – sellest ka etenduse pealkiri. OmaMood sai alguse rahvusliku tekstiili eriala lõpuetendusena, kus esitletakse tekstiilidisaini ja aksessuaare. Nüüdseks koosneb moeetendus nii lõputöödest kui ka avaliku konkursi läbinud autorite kollektsioonidest.

Tartu Loomemajanduskeskuse korraldatav Antoniuse moeetendus toimub tänavu 7. juunil ning on üheks olulisemaks noorte moeloojate väljundiks Lõuna-Eestis. Etendus on suunatud kantava moedisaini ehk valmisriiete demonstreerimisele, mida on võimalik skaleerida eri suurustesse ning millel on selge müügipotentsiaal.

Nüüd aga tähtis osa! Estonian Fashion Festivali etendustele kandideerima oodatakse kõiki oma loometee alguses olevaid disanereid, kes soovivad oma loominguga laiema publiku ette astuda ning jõuda ka rahvusvahelise tuntuseni. Moeetenduste reglementidega tutvuda ja registreeruda saab kuni 19. märtsini aadressil www.fashionfestival.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Closed

Moebränd CLOSED on maandunud Kaubamaja Naiste- ja Meestemaailma

Moemärgi Closed lugu sai alguse 1978. aastal, kui prantsuse moedisainerid Marithé ja François Girbaud rajasid brändi, mis tõi moemaailma värske hingamise. Brändi fookus oli algselt teksadel ning nende eristuvate detailide tõttu saavutas Closed kiiresti kultusliku järgijaskonna. 1980ndatel kandsid Closedi loomingut nii Tupac Shakur, George Michael kui ka Will Smith.

Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.

Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.

Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.

Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

CHANEL ja poeetiliselt mustvalge Pariis

CHANEL avab sügis-talv 2025/26 hooaja poeetilise vaatega Pariisile – kohvikuterrassid, kivitänavad, Haussmanni majad ja kauguses aimuv Eiffeli torn. Fotograaf Mikael Janssoni kaamerasilm tabab taanlannast modelli Mona Tougaardi liikumas läbi mustvalge linna, kus iga samm on kui stseen filmist.

Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.

Tutvu kampaaniafotodega galeriis!

Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid