Hästi lühidalt öeldes on F_WD unisex jalatsimärk, mille streetwear jalanõud valmivad keskkonnasõbralikust veganinahast ja mille detailid omakorda valmivad upcycling meetodil. Mida upcycling tähendab? See tähendab seda, et võetakse muidu äraviskamisele mõeldud materjal ja tehakse sellest uus vähemalt sama või parema kvaliteediga toode. F_WD puhul väljendub see näiteks selles, et jalatsite paelad on valmistatud ümbertöödeldud kalavõrgust ning tallad – samuti taastöödeldud – PET-plastpudelitest.
Kui aga minna ajas natuke kaugemale, siis F_WD nägi tegelikult ilmavalgust alles eelmise aasta juunis ning selle taga on Korea juurtega disainer Raphael Young, kes töötanud selliste brändide juures nagu Calvin Klein, Jil Sander ja OFF-WHITE. Raphael on öelnud, et F_WD on elustiilibränd, mis on pühendatud paremale tulevikule. „Meie missioon on päriselt vähendada maailma reostust – need ei ole tühjad lubadused, ja tahame seda teha toodetega, mis näevad visuaalselt head välja ning on ka mugavad kanda,” selgitas ta.
Julgen kinnitada, et viimasega ei ole F_WD tõepoolest liialdanud, sest nagu näete, õnnestus mul brändi kevadsuvise kollektsiooni eksemplarid ka omal nahal järele proovida. Sõltuvalt olukorrast muidugi omaenda kodu tingimustes, olles nii fotodel poseerija kui jäädvustaja rollis. Kuidas see võimalik on? Self timer, baby.
Mis aga veel F_WDsse puutub, siis lisaks sellele, et bränd kasutab oma jalanõudes taastöödeldud materjale, on jalanõud hiljem ka ise ümbertöödeldavad. Ja kui sellest veel vähe oleks, siis on F_WD eesmärk luua ühel hetkel ka täielikult biolagunev mudel. Miks seda veel tehtud ei ole? Sest tööstus lihtsalt ei ole veel omadega sealmaal. Kuid töö käib! Samamoodi nagu käib töö ka ready-to-wear esemetega, sest tänavuseks sügistalviseks hooajaks on F_WD lubanud välja tulla taastöödeldud materjalidest unisex T-särkide, pusade, vihmamantlite, mütside, teksajakkide… ühesõnaga terve tõsise kollektsiooniga.
Kindlasti vajab märkimist, et Eestis on F_WD esindatud eksklusiivselt ainult Tallinna Kaubamajas, samuti on piltidelgi nähtavad jalatsid saadaval Kaubamaja e-poes kaubamaja.ee. Olgu ka lisatud, et 15.-19.04 on kõik naiste- ja meestemoekaubad, kaasa arvatud jalanõud, Kaubamaja veebipoes Partnerkaardiga -30%.
*Artikkel on valminud koostöös Kaubamajaga.
Ivo Nikkologa seob mind kodumaisel moemaastikul ilmelt kõige pikem „sõprus”. Nimelt oli just Ivo Nikkolo turundusosakond see, kuhu rohkem kui kümme aastat tagasi juhuste kokkulangemise tõttu praktikale sattusin, ning sealt saigi alguse minu moeteekond. Peale praktika lõppu jäime Ivo Nikkologa ikka „põrkuma” – kord stilistikatöödes, kord isegi moeetendusel modellina üles astudes. Ning iga kord, kui meie teed taas kokku said, meenutasin endale tollesama praktika ajal antud lubadust, et kord saab minustki “Ivo Nikkolo naine”. Ja siin ma nüüd siis olen.
Lisaks sellele, et mul oli au jäädvustada enda seljas Ivo Nikkolo tänavusügisese kollektsiooni palasid, esitas bränd mulle ka kolm küsimust, mida siinkohal rõõmuga jagan. Loodan, et minu vastused pakuvad kui mitte inspiratsiooni, siis ehk mõtlemisainet ikka.
Mis on tänapäeva maailmas naiseks olemise suurimad katsumused?
Ma olen enam kui veendunud, et kui ühiskond saaks lahti naisi puudutavatest stereotüüpidest ja kui naised ise saaksid üle täiesti ebavajalikult populaarsest „petturi sündroomist”, siis ei oleks ühtegi väljakutset, millest naised jagu ei saaks.
Mis inspireerib Sind eesmärkide poole pürgima ning kes on Sinu suurim eeskuju?
Mind inspireerivad naised minu ümber – elu on mind toonud kokku nii tarkade, loominguliste, ettevõtlike, ambitsioonikate naistega, et õpin neilt iga päev midagi uut. Lisaks õpetussõnadele on need naised mulle ka tõeliseks tugisambaks ja innustuseks pürgida alati ainult edasi. Ning loomulikult ei saa ma unustada omaenda pere naisi: ema ja tütart. Kui üks õpetab mind eesmärkide poole püüdlema, siis teine on ideaalseks eeskujuks, kuidas elada hetkes ja tunda ka kõige väiksematest asjadest ootamatut rõõmu.
Lõpeta lause: „Unistan veel…”
Kaheaastase lapse emana unistan hetkel peamiselt rohkematest unetundidest, ent kui saame selle valdkonna uuesti kontrolli alla, siis unistan rahulolust, mille loob ideaalselt paika loksutatud tasakaal kõikide minu jaoks oluliste eluvaldkondade vahel.
*Postitus on valminud koostöös Ivo Nikkologa.
H&M Studio tänavune erikollektsioon on paberite järgi sümbioos julgetest ideedest, kartmatust väljenduslaadist ja provokatiivsest hoiakust. Ma ei ole kindel, kas ma esindan neid kõiki, aga midagi selles kollektsioonis siiski on, mis pani tõmbama selga kärtsrohelist pükskostüümi või üleni litrilist rüüd. Võib-olla on see alateadlik protest segaste aegade vastu, võib-olla aga lihtsalt soov särada tavapärasest rohkem hetkedel, kus sära väärivaid sündmusi jääb taas kord aina vähemaks.
Loomulikult oleks olnud variant valida antud sessiooniks selga ehk mõneti mahedamad, mõned minulikumad, igapäevasemad komplektid – kollektsiooni mitmekesisus oleks seda ka võimaldanud. Kuid ma ei teinud seda. Sest mulle tundub, et iga-aastane H&M Studio on üks nendest kollektsioonidest, mis väärib erilist kummardust. Tean oma kogemusest, et Studio erisildiga esemed peavad vastu aastaid, peavad vastu kõikvõimalikud trendilained, ja osalt just tänu sellele, et see kollektsioon sammub oma rada, on sellel minu südames alati soe koht.
Ning julgen öelda, et nii nagu jäävad minu kodustele stangedele alatiseks rippuma Studio kollektsiooni mantlid, olgu need aastast 2014 või 2017, lisandub sellesse kollektsiooni tänavusest hooajast vähemalt üks litriline kleit, sest kunagi ei tea, millal on põhjust tähistada seda, et üks hullumeelne periood on lõpuks ometi läbi saanud… Mina olen igal juhul valmis.
Olgu lisatud, et H&M Studio tänavune erikollektsioon jõuab müügile juba homme, 24. septembril ainult H&Mi veebipoes hm.com.
Rõivad ja jalanõud: H&M Studio
Fotod: Virge Viertek
Meik ja soeng: Gerda Miller
*Postitus on valminud koostöös H&M Eestiga.