Foto: Anna Viik | Sohvi Viik.

7 huvitavat fakti DOMil üles astunud brändide kohta

18. septembril toimus Krulli kvartalis Disainiöö raames vaatemänguline moeetendus “DOM – DISAIN
ON MOES”. Etenduse keskne idee tõi fookuse eestimaisele moele, mis on jätkusuutlik ning kauakestev ja kõnetab meid ka aastate pärast. Üles astusid ääremaadel elavate külanaiste riietumistavadest inspiratsiooni ammutanud Vilve Unt, rattariideid tootev bränd moomoo, aastakümneid kestvaid kvaliteetseid matkakotte ja militaarvarustust valmistav Matrix Protect ning rätsepakultuuri edasikandja Anna Viik. 

“Lõime publikule ainulaadse etenduse, mille kaudu avanes kohalike andekate disainerite looming ja mis pakkus omamoodi kultuurse ning nauditava elamuse. Näiteks Matrix Protect püüdleb oma tegevuse algusajast peale maksimaalse kvaliteedi poole, soovides jõuda tippu. Seda on ta ka saavutanud sõna otses mõttes – Alar Siku seljakoti näol, kui mees Everesti tipu vallutas ning ka siin lavale astus. Või igasugustest trendidest irdunud külanaiste rõivastumise stiil, mis ometi oma siiruses kütkestab ning Vilve Undi käe läbi eriti modernsena mõjub,” võttis etendus kokku loovjuht Piret Mägi.

DOMi loovjuht Piret Mägi avab Portailile etenduse tagamaid veelgi: “On täiesti mõistetav, et ilma konkreetse vajaduseta ei pruugi me teada, kust leida rattaspordiks sobivad riided, mägedes matkamiseks vastupidava seljakoti või jõulise karakteriga ülikonna. Ent kui säärane vajadus tekib, siis kas teame, kuhu pöörduda ja millise disaineri tooteid soetada? Just siin, DOM laval proovime läbi nauditava ja vaatemängulise käsitluse tuua publiku teadvusesse kohalike brändide lugusid laiemalt. Millalgi tulevikus kujuneva nõudluse korral oleks inimestel teadlikuma ostuotsuse tegemiseks olemas juba mingi taustinfo, kuhu poole pöörduda ja mida eelistada.”

Piret toob välja ka 7 huvitavat fakti tänavu DOM etendusel üles astunud brändide kohta:

  1. Vilve Unt oma rõivaste kavandamisel jooniseid ei tee. Disaineril on peas tugev kujutlus, millest inspireerituna asetab ta lõiked kohe kangale, misjärel lõigatakse detailid välja.
  1. Vilve Unt on pärit Võrumaalt. DOM laval presenteeritud kollektsioon on inspireeritud just tema enda sünnikodu hääbuvast külakultuurist, ääremaa moest. Muuseas, mida rohkem kihte seelikuid, siis seda jõukam olevat perenaine.
  1. moomoo valmistab lisaks harrastajatele ratta- ja suusaspordiriideid neljale rahvuskoondisele Eestist, Lätist ning Soomest. Parasjagu ollakse koostööd alustamas viiendaga. Ühe jalgrattakoondise sportlastele rõivaste tegemiseks luuakse arvutis umbes uskumatud 850 lõikefaili.
  1. Matrix Protect sõsarad on matkakottide bränd Matrix Pro ning vildist aksessuaare koondav Noel. Matrix Pro nime all loodud seljakotti kandis esimese eestlasena Everesti mäe tippu jõudnud Alar Sikk. Just sellesama koti dublanti sai näha DOM laval Alar Siku enda seljas.
  1. Matrix Protect annab kõrge kvaliteedi tõttu oma toodetele eluaegse garantii. Alles hiljuti aga sai bränd ühelt kliendilt omanäolise kaebekirja, kus avaldati nördimust, et  seljakott kestab juba ca 20 aastat ning seda polevat kohane veel utiliseerida. Klient väljendanud põgusalt nördimust, et ei saavat seetõttu uut kotti soetada.
  1. Anna Viigi etenduses astus lavale ka disaineri enda isa Urmas Viik. Mehe seljas olnud ning teiste sarnase ülikondade loomiseks kulub keskmiselt 90 tundi.
  1. Anna Viigi truu brändisaadik, turundaja, kriitik ning paadunud fänn on juba kümme aastat olnud tema õemees ja trummar Kaspar Kalluste. Kaspar on ka Anna Viigi tootevalikus terve dekaadi säilinud komplekti “Kaspar” muusaks. Sedasama rõivastust kannab oma debüütalbumi “Võltsootused” kaanel Pärtel-Peeter Pere.

Aasta läbi saab DOM tegemistel silma peal hoida Instagrami platvormil @dom_disain_on_moes.

Vaata fotosid tänavuselt DOM moeetenduselt galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marleen Muhuste

GALERII: Kaubamajal valmis Sigrid Kuusega eksklusiivne ehtekollektsioon

Kaubamaja 65. juubeli puhul on ehtedisainer Sigrid Kuusk loonud kollektsiooni nimega “Timeline/Ajajoon”, mis on kui poeetiline austusavaldus ajale ja selle möödumisele. 4. septembril toimus sel puhul Kaubamajas pidulik sündmus, mis tõi kokku moe- ja disainihuvilised, avaliku elu tegelased ning pikaajalised Kaubamaja partnerid.

Kaubamaja turundusdirektori Britta Ratase sõnul on Kaubamaja läbi ajaloo olnud Eesti disaini ja kunsti suurtoetaja ning käesolevas väärikas koostöös said need kaks märksõna tänu Sigrid Kuusele kokku. „On ütlemata suur rõõm esitleda nii unikaalselt ehtekollektsiooni, mis loodud mõeldes just Kaubamajale. Sigrid leidis sümbioosi ajaloolise väärikuse ja tänapäevase modernsuse vahel ning tänu sellele on tema loodud kollektsioon ajatu. See võiks olla ehtepärand, mida edasi kanda põlvest põlve,“ rääkis Ratas.

Uus ehtekollektsioon toob endaga fluiidseid, voolavaid vorme. On pärleid, on hematiiti. Materjalina kasutas Sigrid enamasti hõbedat ja kullatud hõbedat. Kollektsioonis on esindatud nii kõrvarõngad, ear cuff, sõrmused, prossid kui ka kaelakeed. Viimastega innustab Sigrid ehet mänguliselt kanda – näiteks sättida kee ka käevõruks. Uus kollektsioon on mitmekesine, pakkudes nii statement-esemeid kui ka lihtsamaid igapäevaseid ehteid.

„Me ei saa aega peatada, ent saame talle tähenduse anda. Selle kollektsiooni loomine oli minu viis mõtestada aega mitte kui selle kadumisena, vaid kogunemisena,” jagas oma mõtteid Sigrid Kuusk, lisades, et kollektsioon räägibki sellest, kuidas meie isiklikud ja ühised lood kihistuvad ja voolavad. “Ehted saavad olla üks viis elu tähistamiseks ja märkamiseks. Iga hetk väärib jäädvustamist – ka siis, kui see möödub vaikselt. Kaubamaja on olnud osa Eesti inimeste ajajoonest juba 65 aastat – koht, kust on läbi käinud põlvkonnad, ja kus mälestused saavad ruumi. Mul oli au luua midagi, mis tähistab mitte ainult seda teekonda, vaid ka Eesti disaini elujõulisust.“

Vaata, kuidas tähistati kollektsiooni inspireeriva õhtuga Kaubamaja Naistemaailmas galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Mia Tohver

HANNES RÜÜTEL, südasuvi ehteis ja eheduses

Vaid mõned kuud tagasi esitles moemärk HANNES RÜÜTEL oma esimest ehetekollektsiooni “OIU”, mis peidab endas moemärgi asutaja Hannese helgeid mälestusi, soojust ja nostalgiat. Needsamad märksõnad kandusid edasi värskelt ilmavalgust näinud südasuvisesse fotomaagiasse – hetke, mil looduse lopsakus ja päikese paitus mõjuvad kõige ehedamalt.

Fotograaf Mia Tohveri jäädvustatud seeria seob üheks tervikuks hiljuti lansseeritud ehetekollektsiooni ja moemärgi HANNES RÜÜTEL unisex touch’iga rõivad. “Hannese looming oli sellesse sooja suveõhtusse loodud – kõik toonid, tekstuurid ja valgussillerdused sulasid kaamera ees kokku ühtseks maailmaks, justkui oleks võetud pipetiga värve ümbrusest ja seatud need kollektsiooni värvigammasse. Ja sellele kõigele puhus elu sisse modellide Elina ja Jürgeni mänguline energia,” kirjeldab Mia.

Tutvu kõnealuse seeriaga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid