Foto: Anna Viik | Sohvi Viik.

7 huvitavat fakti DOMil üles astunud brändide kohta

18. septembril toimus Krulli kvartalis Disainiöö raames vaatemänguline moeetendus “DOM – DISAIN
ON MOES”. Etenduse keskne idee tõi fookuse eestimaisele moele, mis on jätkusuutlik ning kauakestev ja kõnetab meid ka aastate pärast. Üles astusid ääremaadel elavate külanaiste riietumistavadest inspiratsiooni ammutanud Vilve Unt, rattariideid tootev bränd moomoo, aastakümneid kestvaid kvaliteetseid matkakotte ja militaarvarustust valmistav Matrix Protect ning rätsepakultuuri edasikandja Anna Viik. 

“Lõime publikule ainulaadse etenduse, mille kaudu avanes kohalike andekate disainerite looming ja mis pakkus omamoodi kultuurse ning nauditava elamuse. Näiteks Matrix Protect püüdleb oma tegevuse algusajast peale maksimaalse kvaliteedi poole, soovides jõuda tippu. Seda on ta ka saavutanud sõna otses mõttes – Alar Siku seljakoti näol, kui mees Everesti tipu vallutas ning ka siin lavale astus. Või igasugustest trendidest irdunud külanaiste rõivastumise stiil, mis ometi oma siiruses kütkestab ning Vilve Undi käe läbi eriti modernsena mõjub,” võttis etendus kokku loovjuht Piret Mägi.

DOMi loovjuht Piret Mägi avab Portailile etenduse tagamaid veelgi: “On täiesti mõistetav, et ilma konkreetse vajaduseta ei pruugi me teada, kust leida rattaspordiks sobivad riided, mägedes matkamiseks vastupidava seljakoti või jõulise karakteriga ülikonna. Ent kui säärane vajadus tekib, siis kas teame, kuhu pöörduda ja millise disaineri tooteid soetada? Just siin, DOM laval proovime läbi nauditava ja vaatemängulise käsitluse tuua publiku teadvusesse kohalike brändide lugusid laiemalt. Millalgi tulevikus kujuneva nõudluse korral oleks inimestel teadlikuma ostuotsuse tegemiseks olemas juba mingi taustinfo, kuhu poole pöörduda ja mida eelistada.”

Piret toob välja ka 7 huvitavat fakti tänavu DOM etendusel üles astunud brändide kohta:

  1. Vilve Unt oma rõivaste kavandamisel jooniseid ei tee. Disaineril on peas tugev kujutlus, millest inspireerituna asetab ta lõiked kohe kangale, misjärel lõigatakse detailid välja.
  1. Vilve Unt on pärit Võrumaalt. DOM laval presenteeritud kollektsioon on inspireeritud just tema enda sünnikodu hääbuvast külakultuurist, ääremaa moest. Muuseas, mida rohkem kihte seelikuid, siis seda jõukam olevat perenaine.
  1. moomoo valmistab lisaks harrastajatele ratta- ja suusaspordiriideid neljale rahvuskoondisele Eestist, Lätist ning Soomest. Parasjagu ollakse koostööd alustamas viiendaga. Ühe jalgrattakoondise sportlastele rõivaste tegemiseks luuakse arvutis umbes uskumatud 850 lõikefaili.
  1. Matrix Protect sõsarad on matkakottide bränd Matrix Pro ning vildist aksessuaare koondav Noel. Matrix Pro nime all loodud seljakotti kandis esimese eestlasena Everesti mäe tippu jõudnud Alar Sikk. Just sellesama koti dublanti sai näha DOM laval Alar Siku enda seljas.
  1. Matrix Protect annab kõrge kvaliteedi tõttu oma toodetele eluaegse garantii. Alles hiljuti aga sai bränd ühelt kliendilt omanäolise kaebekirja, kus avaldati nördimust, et  seljakott kestab juba ca 20 aastat ning seda polevat kohane veel utiliseerida. Klient väljendanud põgusalt nördimust, et ei saavat seetõttu uut kotti soetada.
  1. Anna Viigi etenduses astus lavale ka disaineri enda isa Urmas Viik. Mehe seljas olnud ning teiste sarnase ülikondade loomiseks kulub keskmiselt 90 tundi.
  1. Anna Viigi truu brändisaadik, turundaja, kriitik ning paadunud fänn on juba kümme aastat olnud tema õemees ja trummar Kaspar Kalluste. Kaspar on ka Anna Viigi tootevalikus terve dekaadi säilinud komplekti “Kaspar” muusaks. Sedasama rõivastust kannab oma debüütalbumi “Võltsootused” kaanel Pärtel-Peeter Pere.

Aasta läbi saab DOM tegemistel silma peal hoida Instagrami platvormil @dom_disain_on_moes.

Vaata fotosid tänavuselt DOM moeetenduselt galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


HANNES RÜÜTEL
Foto: Marianna Gunja

Moemärgi HANNES RÜÜTEL sügav kohtumine iseendaga

Meesterõivaste brändi HANNES RÜÜTEL sügistalvine kollektsioon “The Past is Present” on justkui sügav kohtumine iseendaga, mis liigub mälestuste, identiteedi ja emotsionaalse vastupidavuse teljel. Isiklik, ent samas universaalne.

Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”

Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marianna Gunja

Millist kollektsiooni esitleb Cärol Ott Tallinn Fashion Weekil? Meie teame!

Cärol Ott esitleb brändi carolxott alt sügisese Tallinn Fashion Weeki raames oma kevad/suvi 2026 kollektsiooni, mis sai alguse disaineri enda lapsepõlvekogemusest. 

“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded  tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”

Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.

Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.

Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid