Foto: Iittala

Virva – uus mudel Iittala valgustite valikus

Sel sügisel lisandub Iittala valgustite kollektsiooni uus mudel Virva, mille on disaininud Matti Klenell, Rootsi disainer, kes on tuntud põhjamaise filosoofia lahtimõtestajana. Virva on täiendus Iittala laienevasse valgustite kollektsiooni, mis annavad inspiratsiooni kodu sisustamiseks nii sügisel kui ka talvel.

Virva on suuga puhutud klaasist laualamp, mis seisab neljajalgsel metallist alusel. Selle eristuv kuju on ümardatud servadega risttahukas, mis on valmistatud õrnast klaasist, mida ehib abstraktne reljeefne muster. Just tänu reljeefsele klaaspinnale kumab valgusti ruumi pehmet valgust ning on silmatorkavalt efektne ka väljalülitatuna.

Kui rääkida lambi nimest, siis Virva on inspireeritud Soome rahvapärimuslikust sõnast “virvatuli”, mis märgib nii meie kui ka põhjanaabrite juures gaasitulukest või muud nõrka valgust, mis soolaugaste või järvede kohal õrnalt leegitseb. Virvatuli ilmub eikusagilt ning haihtub sama kiirelt, eriti kui seda tabada üritatakse. Kirjanduses sümboliseerib virvatuli lootust ning legendi kohaselt märgib see asukohta, kuhu on peidetud aare.

Virva kujundamisel uuris Matti Klenell Iittala klaasipärandit, pöörates erilist tähelepanu mustritele ja süvistustele, mis on Iittala klaasesemeid kaunistanud läbi aastakümnete. Teda inspireerisid reljeefsed kujundused, mis kaunilt klaasi pinnalt peegeldusid. Samuti oli talle oluline, et lamp oleks efektne ning silmatorkav ka väljalülitatuna, kui sellele paistab vaid väline valgus. Nii ongi valgusti pindmine muster loodud graveeritud vormi abil, mille klaasist kuju saadi suuga puhumise teel. Õhulist ja kerget kuju rõhutab aga selle neljajalgne, pulbervärvitud alumiiniumist alus. Lambil puudub konkreetne suund, nii et selle võib asetada kodus erinevatele kohtadele: lauale, aknalauale, riiulile või voodi äärde.

Virva tuleb müügile kahes mahedas ja looduslikus värvitoonis: tumehall ja linane. Sumedad värvid loovad koos valgusega kaunilt pehme õhkkonna ning lisaks rõhutavad need lambi kolmemõõtmelist kuju. Virva värve valides on mõeldud ka sellele, et need oleksid harmoonias teiste klassikaliste Iittala kollektsioonide varjunditega. 

Muide, sel hooajal lisab Iittala kaks uut sooja värvi ka oma teeküünlaaluste valikusse: Harri Koskineni loodud Valkea seeriaga ühinevad sügav jõhvikapunane ja elegantne oranž. Koskineni disainitud on ka armastatud Lantern lambid ja küünlajalad, mille hulka on samuti lisandumas uus sume värvitoon: hall.

Nii et on, millega sumedaid sügisõhtuid sisustada!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: IKEA

Kas teadsid, et IKEA andis välja spordikollektsiooni?

Kuukene tagasi tõi IKEA turule oma esimese spordikollektsiooni nimega DALJIEN. Tänaseks avastasime meiegi, et mitmed selle kollektsiooni esemed täidavad edukalt nii treeningvahendite kui ka stiilsete ja praktiliste disainielementide funktsiooni. 

19 tootest koosnev DALJIEN kollektsioon on mõeldud igapäevaelus liikumise toetamiseks ja kodus tervislikke harjumusi loomiseks. Inspiratsiooni sai kollektsioon selliste tihedalt asustatud linnade nagu New York, Chicago, London ja Shanghai kodudest. Täpsemalt sellest, et tihtipeale on kodused treeningtooted kohmakad ja ei sobi kodukujundusega. Nii saigi DALJIENi kollektsioon meeldivalt pastelne ja läbimõeldud detailidega, et sulanduda kodude loomulikuks osaks.

Kõnealusest kollektsioonist leiab esemeid alates treeningmattidest stepipingini ning rõngaskujulistest hantlitest massaažipalli ja põlvekaitsmeteni, samuti kevadistes toonides pontšo ja sussid treeningjärgseks lõõgastumiseks. 

Tutvu DALJIEN kollektsiooniga galeriis ning IKEA veebipoes ja esinduses!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Iittala

Mis toimub Iittalaga?

Möödunud nädalal tabas disainimaailma paras šokk. Põhjanaabrite kaubamärgi Iittala uus loovjuht Janni Vepsäläinen teatas, et Iittala siseneb uude ajastusse ning tugevdab brändi pühendumust kunstilistele uuendustele, disaini tipptasemele ja käsitööpärandile. Seda kõike ka täiesti uue logo ja visuaalse identiteediga.

“Iittalal on nii omapärane lugu. Näen armastatud brändi kui loomingulist universumit, mis loob ja panustab kultuuri ning kutsub oma publikut kogema ja kaasa lööma selle maailma igas puutepunktis, olgu see siis läbi põneva koostöö kunstnike ja kaubamärkidega, ürituste ja näituste, läbi oma jaemüügi- ja brändisisu või disaini kaudu meie kogukonna igapäevaelus,” alustab Janni Vepsäläinen. “Soovime tarbijale pakkuda harjumuspärasest teistsugusemaid ja ootamatumaid kogemusi tugevdades Iittala algupärast identiteeti olla tulevikku vaatav, julge ja eksperimentaalne disainibränd ning võttes samal ajal omaks kaasaegse maailma globaalse konteksti.” Ning teistsuguse ja ootamatu Iittala me kindlasti ka saime.

Uue ajastu lävel otustas Iittala, et on aeg muuta ka brändi visuaalset identiteeti. Selle raames sai tuntud kaubamärk uue logo, mille kujundas graafiline disainer Aleksi Tammi koos tüpograaf Göran Söderströmiga. Oma 140-aastase ajaloo jooksul on Iittala kasutanud mitmeid logosid, mis on peegeldanud erinevate ajastute hõngu, loomingulisi suundi ja tootmisfookuseid. Timo Sarpaneva 1956. aastal i-klaasi kollektsiooni jaoks loodud i-logo laienes aastakümnete jooksul ka teistele kollektsioonidele, kuniks see kuulus punane i-täht võeti kasutusele Iittala logona. Värske logo inspiratsiooniks ongi just Iittala vanemad logod, eriti 1892. aasta oma. Logo ühendatud T-tähed moodustavad ligatuuri, mille juured ulatuvad Iittala ajalukku ning asutamisaasta 1881 kasutamine teeb kummarduse kaubamärgi rikkalikule ajaloole ja klaasivalmistamise traditsioonidele. Uus logo keskendub esteetilise tasakaalu saavutamiseks A-tähele, mida hakatakse kasutama erinevates kontekstides ja materjalides, sealhulgas tootemärgistuses. Seega, paraku, kaovad järk järgult toodetelt i-tähega kleebised. Miks aga kollane? “Logo erkkollane taustavärv on inspireeritud kuumalt helendavast sulaklaasist,” selgitasid selle loojad.

Olgu lisatud, et Iittala uus ajastu laieneb ka jaekaubandusse: esimesena läbib muutuse Iittala esinduskauplus Helsingis ning seejärel kõik teised müügikohad.

Kes on Janni Vepsäläinen?

Janni Vepsäläinen nimetati Iittala loovjuhiks 2023. aastal. Sellest ajast alates on ta suunanud kaubamärki uude ja julgesse ajastusse. Oma bakalaureusekraadi omandas Vepsäläinen Lahti Ülikoolis ja magistrikraadi Londoni Kuninglikus Kunstide Akadeemias. Varasemalt on ta töötanud selliste tuntud brändidega nagu JW Anderson, Givenchy, Alexander McQueen, Simone Rocha ja The Row. Enne Iittala loovjuhi rolli ja kodumaale naasmist töötas ta Londonis JW Andersoni kudumite vanemdisainerina.

Vepsäläinen on pälvinud mitmeid auhindu, sealhulgas Loro Piana auhinna aasta parima kudumikollektsiooni eest ja tunnustuse Ameerika moedisainerite nõukogult. Naise looming on olnud osa ka Londoni moe- ja tekstiilimuuseumi näitusest “Knitwear Chanel to Westwood”. Tema viimane tunnustus tuli Londoni Victoria ja Alberti muuseumist, kus esitleti tema JW Andersoni kardigani. Harry Stylesi seljas olnud kardiganist sai pandeemia ajal sensatsioon, mis inspireeris tuhandeid inimesi ka enda versiooni kuulsast kardiganist kuduma.

Täna tegutseb Helsingis resideeruv Vepsäläinen oma ateljees Fiskarsi Grupi peakontoris Keilaniemis ning ka Iittala külas asuvas klaasitehases.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid