VIRUxEKA Young Design Export Program eksporditoetuse pälvis Liis Kalda

Liis Kalda peakatted moemärgi Alma fotoseerias.

Foto: Silver Mikiver

2020. aastal alguse saanud Viru Keskuse ja Eesti Kunstiakadeemia vaheline koostööprojekt VIRUxEKA Young Design Export Program, mille eesmärk on pakkuda ekspordituge noortele Eesti tulevikudisaineritele, kuulutas eile 11 programmi läbinud tudengi seast välja 1000 euro suuruse eksporditoetuse võitja.  

EKAs südameasjaks võetud teemale ehk eesti disaini piiriülesele edule soovis tulla kaasamõtlejaks just suure kogemusega Viru Keskus, sest nägi samas teemas olulist võimalust tiigrihüppeks. Mida varem disainerid vastavaid teadmisi omandavad, seda hoogsamalt saab ka siinse disainiskeene arengule kaasa aidata. ​Kristel Sooaru kommenteerib: ​„Viru Keskus kui armastatuim moekeskus seisab jätkuvalt Eesti moedisaini jätkusuutlikkuse ja ekspordivõimekuse kasvatamise eest ning soovime head eesti disaini esitleda laiemale publikule. Seetõttu oli asjade loomulik käik teha koostööd EKA disainiteaduskonnaga tudengitele rahvusvahelist kogemust ja teadmisi toova õppekava toetamiseks. Ning nüüd on heameel näha protsessi tulemust – säravamad ja tugevama ekspordipotentsiaaliga brändid võtavad koha sisse 18.-21. veebruaril ka Viru Keskuse aatriumis“. 

Disainiteaduskonna magistrantidele suunatud ekspordiprogrammi kureeris EKA külalislektor, pikaajalise ekspordikogemuseg​a ärimentor ​Sissi Silván​, kes varasemalt kaasa aidanud mitmete Skandinaavia brändide rahvusvahelistumisele. Tänu rahvusvahelisele mentorlusele said tudengid ekspordiprogrammi raames nautida külalislehtorite nagu ​byPias​ brändi asutaja ja omaniku ning Soome Aasta Ettevõtja 2020 ​Pia Erlundi​, ​Hálo From North kaubamärgi asutaja ​Marta Valtovirta​, Soome Tekstiili- ja Moeassotsiatsiooni esinaise ​Anne Ruokamo jpt loenguid.​ ​Lisaks koguti teadmisi ja kontakte Kopenhaagenist, kus kohtuti sealse legendaarse aksessuaaribrändi Decadent Copenhagen​ ́i asutajatega ning vaadati sisse Fääri saartelt opereeriva kudumibrändi Gudrun&Gudrun ​tegemistesse. 

Disainibrändide pitching’u žüriis osalesid Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru​, Soome äriinglite assotsiatsiooni FIBAN liige ja investor ​Ira Stening​, Rootsi suurima moekaupade jaemüügiketi MQ ostujuht ​Fredrika Erlandsson ning Taani Elustiili ja Disainiklastri ringmajanduse ekspert ​Gabriella Constantinou​. Pitching’u tulemusena tõsteti esile nelja disainerit, Liis Kalda, Liis Kippar brändiga BANKET, Kirke Talu ​ja​ Anna Viik ​projektiga P​attern Lab, kes saavad​ VIRU Keskuse pinnale oma pop-up ala. Disainerid tutvustavad oma brände koos keskuse aatriumis samaaegselt toimuva EKA eksperimenaalvormide näitusega. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Liis Kalda (@liiskalda)

 Viru Keskuse poolt välja antava eksporditoetuse 1000€ võitis sel aastal Liis Kalda, kes tegeleb peakatete vormimisega. Kübarakunstniku mängulised siluetid, mis on inspireeritud arhitektuuris nähtud ornamentidest muudab eriliseks tema oskus lisaks uuele materjalile leida leidlikult üles tõelisi näguripäevi näinud teise ringi peakatted ja voolida neist välja justkui uhiuued kübarad. ​Teadmised materjalist ja oskus kvaliteet üles leida, lubavad neid pre-loved esemeid autoril korduvalt ja korduvalt (miks mitte terve eluea) ümber vormida, tehes ka klientidest seeläbi palju jätkusuutlikuma maailmavaatega ja teadlikumad tarbijad. Liis Kalda kommenteeris oma kogemust järgmiselt: “Programmi käigus sai palju selgemaks kuidas oma brändi positsioneerida ja kuidas neid tööriistu, mis meile jagati, lõpuks ka oma brändi laienemise tarbeks ka ellu viia. Ja seda mitte ainult Eestis vaid mitmetel välisturgudel.”

Nii võitja kui teiste esiletõstetud disainerite loominguga saab tutvust teha 18.-21. veebruaril Viru Keskuse aatriumis.

Sarnased artiklid

Kommentaarid