Portail

Disainitudengid esitlesid oma brände rahvusvahelistele disainigurudele

Disainitudengid esitlesid oma brände rahvusvahelistele disainigurudele

Katrin Aasmaa

Foto: Kertin Vasser

Mis juhtub, kui esimest korda Eesti Kunstiakadeemia ajaloos saavad moe-, tekstiili-, aksessuaari- ja ehtedisaini magistrantid võimaluse osaleda ettevõtlusprofessionaal Sissi Silváni juhendamisel rahvusvahelise disainiettevõtluse kursusel, mis toetaks nende brändide väisturgudele pürgimist?

Siis juhtub see, mis juhtus möödunud nädalal, 13. detsembril – 14 tudengit said harukordse võimaluse esitleda oma värskelt viimistletud kaubamärke ja kontseptsioone mõjukatele Skandinaavia investoritele ja ettevõtjatele. Teiste seas esitlesid oma loomingut endale kodumaal juba nime teinud Katrin Aasmaa, Kristiina Jeromans, Sigrid Kuusk, Cärol Ott ja Mariliis Niine. Esitlusi käis kuulamas ka Portail. 

“Ärimaailma tundmaõppimine on noorte disainerite jaoks ülimalt oluline ja tagasiside professionaalidelt, kes ei ole üksnes disainikeskse spetsialiseerumisega, äärmiselt vajalik,” leiab Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna juht Piret Puppart. Nii esindasidki sel korral märkimisväärset žüriid Betina Simonsen Taani Elustiili- ja Disainiklastrist, Pia Erlund, Soome viimaste aastate edukaima moebränd ByPias omanik ja looja, Maria Lipasti, Helsingi legendaarseima disainibutiigi La Matta omanik, samuti Riivo Anton Eesti Äriinglite Assotsiatsioonist, Ira Stening Soome Äriinglite Assotsiatsioonist ja Pontus Juntunen AnCann Grupist.

Professsionaalse esitlused pälvisid hindajatelt väärtuslikku ja konstruktiivset tagasisidet, aitamaks tudengeil oma järgmisi samme edukamalt planeerida. Pärast esitlusi avanes disaineritel võimalus külalistega personaalselt suhelda nii potentsiaalse ärisuhte eesmärgil kui ka isikliku kontaktivõrgustiku laiendamiseks. Maria Lipasti tõstis moetudengite seas esile ehtekunstnike ja tema erilise lemmiku Kreeta Aidla kollektsioonide suurt müügipotensiaali. Betina Simonsen keskendus innovaatilisusele ja jätkusuutlikkusele, mistõttu jäid silma nii Mariliis Niine veekindlad kudumid kui Anneli Glinjanski arendused laserlõigatud plisseerimisvormide tegemisel. Pia Erlund oli huvitatud eeskätt tudengite nähtavusest sotsiaalmeedias ja andis soovitusi, kuidas selles valdkonnas veel tulemuslikumalt läbi lüüa. Riivo Anton ning teised äri- ja innovatsioonivaldkonna esindajad tõstsid esile Karen Milistveri helkurnaha kontseptsiooni. Ettevõtlusvaldkonna esindajate rohkus publikus tõstis sündmuse väärtust veelgi.

Olgu lisatud, et antud kursuse näol oli tegemist esimese omataolisega EKA-s. “Pilootprojekt tõestas, et rahvusvaheliste äriõpingute kaasamine disainiharidusse annab tulevastele lõpetajatele väärtuslikud ja väga olulised teadmised ja kogemused oma brändide kasvatamiseks,” lisab Puppart. 

Meie igal juhul aplodeerime Kunstiakadeemiale sellise algatuse eest ning jääme huviga ootama, milliseid samme andekad moeloojad järgmisena ette võtavad.

Galerii

Sarnased artiklid

Kommentaarid