Rohkem kui kümmekond andekat noort disainerit on kolme kuuga viimistlenud oma brände ja kontseptsioone, võttes arvesse erinevaid aspekte, mis potentsiaalset investorit võiks kõnetada. Aitamaks tudengeil sellisel konkurentsitihedal maastikul liigelda, lõi EKA käed “äriingli”, juhatuse liikme, B2C turundusspetsialisti ning disaini- ja jaekaubanduse konsultandi Sissi Silvániga. Silváni näol on tegu tõelise rahvusvahelise moeäri professionaaliga, kes aastaid spetsialiseerunud Skandinaavia disainibrändide välisturgudele viimisele.
Silván kiidab kursusel osalejaid ülivõrdes: „Mulle on need noored disainitudengid sügava mulje jätnud – mitte ainult nende disainialased oskused ja ambitsioonid, vaid ka nende suur nälg edu järele on see, mis mind kõnetab! Tudengid on enim võtnud õppust ärinduse sisemaailmast, mida kursuse vältel jagasid meiega inspireerivad rahvusvahelised ettevõtjad ja disainerid. Soovin neile kõigile reedeseks esitluseks palju edu – nad on väärt investeeringuid ja rahvusvahelisi võimalusi!”
Kursusel osalejate seas on ka juba Eesti disainimaastikul kanda kinnitanud Katrin Aasmaa, Sigrid Kuusk, Cärol Ott, Mariliis Niine ja paljud teised, kellest loodetavasti juba peagi saame kuulda ka välismaal. „Varasemalt oli välisturgudele pürgimine vaid unistus, kuid kursus on teinud selgeks, mis selle unistuse nimel reaalselt vaja teha on. Õppejõud on meeletult motiveeriv ning aines püstitatud küsimused ja ülesanded on pannud nägema enda tegevusvälja laiemat perspektiivi,” jagab kiidusõnu Katrin Aasmaa.
„EKA nägi vajadust õpetada tulevastele lõpetajatele, kuidas tegutseda väljaspool oma mugavustsooni ja opereerida rahvusvahelises ärimaailmas. See kursus on end tõestanud äärimiselt vajalikuna kõigile disainieriala üliõpilastele, kes soovivad oma kaubamärke Eestist kaugemale viia ja Sissi juhtimisel on nad sellel teel kahtlemata edukad,” selgitab kursuse tagamaid moeosakonna juhataja Piret Puppart.
Tunnustatud züriid, kelle ette tudengid reedel astuvad, esindavad lisaks mentoritele Betina Simonsen Taani Elustiili- ja Disainiklastrist, Pia Erlund, kes on Soome viimaste aastate edukaima moebränd ByPias omanik ja looja, Maria Lipasti, Helsingi legendaarseima disainibutiigi La Matta omanik, Riivo Anton Eesti Äriinglite Assotsiatsioonist ja Ira Stening Soome Äriinglite Assotsiatsioonist.
Soovime Portailigi poolt reedestele pitch’ijatele ainult edu!
Koostöös mitmete Euroopa partneritega nagu Frankfurt Messe ja Londoni Royal College of Art ülikooliga soovivad ameeriklased oma sarjas vaatajatele tutvustada uuenduslikke disainiuudiseid Euroopast. Videoklipp tutvustab teiste seas kuulsaid saksa, poola, ja eesti disainereid ning nende novaatorlikke projekte, mis keskenduvad tehnilisele innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, taaskasutusele ning uutele materjalidele.
Filmitud materjal sisaldab intervjuusid disaineritega, kes räägivad oma lähenemisviisidest ning kirjeldavad praktiliste näidete abil, kuidas nad kasutavad disainiprotsessis loovust ja jätkusuutlikke meetodeid. Oma kommentaare avaldavad hooaja jooksul disainimaailmas tuntud Karim Rashid, Ross Lovegrove ja Tom Dixon.
Rahvusvaheline filmitiim, eesotsas produtsent Mike Chapmaniga, külastas Eestit jaanuarikuu alguses. Eestit tutvustav filmilõik keskendus Reet Ausi tööstuslikule taaskasutusdisainile; seeneniidistikust sisustustoodete start-up’ile MYCEEN; heale digiteenuse näitele e-Residentsuse näol ning Disainiöö festivali ja disainiliidu tegemistele, kes oli ka koostöö algatuse taga. Videoklipp on pilguheit Eesti disaini kogukonna innovatiivsematele saavutustele ja e-riigi eelistele. Puhtjuhuslikult oli intervjueerija, teenusedisainer Alexandra Grüber-Pérez, kes on muuhulgas teinud koostööd ka USA praeguse presidendiga, kirjutanud oma lõputöö Londoni Royal College of Art’is teemal “Digital Estonia”.
Eesti Disainerite Liidu juhi Ilona Gurjanova sõnul võib seda lugeda üheks põhjalikumaks kajastuseks, mida Eesti disain kunagi Ameerika telekanalites saanud on. “Ajastus ei saa olla parem, kuna kevadel toimub New Yorgis Eesti disaini näitus. Eesti Disainerite Liit koostöös EKA ja e-Residentsusega osaleb kestliku ja digidisaini väljapanekuga New Yorki Disaininädalal 16.-23. mail.”
Eesti disaini tutvustav videoklipp, mis on osa ByDesign TV Europe esimesest hooajast, keskendub Euroopa innovatsioonile ja disainile on saadaval vaatamiseks siin.
Eesti disaini päeva tähistatakse tänavu juba üheksandat korda ning nagu värskele tähtpäevale omane, sünnib iga aasta midagi uut ja seni veel ebatraditsioonilist. Eesti disainerite koostöid on disainile pühendatud päeva eel tehtud varemgi, aga näha koos kodumaiseid brände ELLEN RICHARD ja EWALD – sellist sähvatust poleks talvisest taevast osanud oodata.
ELLEN RICHARDi ja EWALDi koostöö toob lauale mitu päevakajalist teemat, mille üle disainihuvilistel saab ainult hea meel olla. Esiteks on brändide koostöö suur kummardus taaskasutusele ning näitab, et justnimelt koostööd tehes, saab edukalt vanu tooteid ümber disainida. Tihtipeale vajab vana mudel lihtsalt värsket pilku ja uut sisendit.
Disaini poolest on uued triiksärgid ka heaks näiteks, kuidas ühest klassikalisest kontoritootest, saab luua mängulise ja efektse õhturõiva. Loodud triiksärgid on kombineerimist armastava kliendi maiuspala, sest kandmisvõimalusi leiab hulgi. ELLEN RICHARDi disainerid Kristi Pärn ja Andreas Kübar on siiralt tänulikud EWALDile: “Väga suur rõõm oli EWALDi inimestega tutvuda ja vahelduseks midagi olemasolevat ümber disainida. Olime korraks justkui moeosakonnas tagasi – redesign on alati lummavalt katsetuslik meetod, millest disaineritena, saame vaid rõõmu tunda.”
ELLEN RICHARDi ja EWALDi ühised triiksärgid on saadaval juba sel neljapäeval Solarise Keskuses toimuval Disainerite Garaažimüügil, samuti saab särke soetada ELLEN RICHARDi Tallinna stuudiopoes aadressil Kalaranna 8/12. Kõik triiksärgimudelid on limiteeritud ja ainulaadsed ning laojääkidele omaselt seinast seina värvide ja suurusnumbritega.