EKA disainitudengid pürgivad rahvusvahelistele turgudele

Katrin Aasmaa kollektsioon “Prosta Kapusta”

Foto: Heigo Teppo

13. detsembril saavad Eesti Kunstiakadeemia moe-, tekstiili-, aksessuaari ja ehtedisaini magistrandid haruldase võimaluse esitleda oma värskelt viimistletud brände ja kontseptsioone mõjukatele Skandinaavia ettevõtjatele ja investoritele. Eesmärgiga kasvatada oma äri ja laieneda uutele turgudele, on see esmakordne sündmus EKA uue kursuse tulemus, mida veab rahvusvaheliselt tuntud ettevõtlusprofessionaal Sissi Silván.

Rohkem kui kümmekond andekat noort disainerit on kolme kuuga viimistlenud oma brände ja kontseptsioone, võttes arvesse erinevaid aspekte, mis potentsiaalset investorit võiks kõnetada. Aitamaks tudengeil sellisel konkurentsitihedal maastikul liigelda, lõi EKA käed “äriingli”, juhatuse liikme, B2C turundusspetsialisti ning disaini- ja jaekaubanduse konsultandi Sissi Silvániga. Silváni näol on tegu tõelise rahvusvahelise moeäri professionaaliga, kes aastaid spetsialiseerunud Skandinaavia disainibrändide välisturgudele viimisele. 

Silván kiidab kursusel osalejaid ülivõrdes: „Mulle on need noored disainitudengid sügava mulje jätnud – mitte ainult nende disainialased oskused ja ambitsioonid, vaid ka nende suur nälg edu järele on see, mis mind kõnetab! Tudengid on enim võtnud õppust ärinduse sisemaailmast, mida kursuse vältel jagasid meiega inspireerivad rahvusvahelised ettevõtjad ja disainerid. Soovin neile kõigile reedeseks esitluseks palju edu – nad on väärt investeeringuid ja rahvusvahelisi võimalusi!”

Kursusel osalejate seas on ka juba Eesti disainimaastikul kanda kinnitanud Katrin Aasmaa, Sigrid Kuusk, Cärol Ott, Mariliis Niine ja paljud teised, kellest loodetavasti juba peagi saame kuulda ka välismaal. „Varasemalt oli välisturgudele pürgimine vaid unistus, kuid kursus on teinud selgeks, mis selle unistuse nimel reaalselt vaja teha on. Õppejõud on meeletult motiveeriv ning aines püstitatud küsimused ja ülesanded on pannud nägema enda tegevusvälja laiemat perspektiivi,” jagab kiidusõnu Katrin Aasmaa.

„EKA nägi vajadust õpetada tulevastele lõpetajatele, kuidas tegutseda väljaspool oma mugavustsooni ja opereerida rahvusvahelises ärimaailmas. See kursus on end tõestanud äärimiselt vajalikuna kõigile disainieriala üliõpilastele, kes soovivad oma kaubamärke Eestist kaugemale viia ja Sissi juhtimisel on nad sellel teel kahtlemata edukad,” selgitab kursuse tagamaid moeosakonna juhataja Piret Puppart.

Tunnustatud züriid, kelle ette tudengid reedel astuvad, esindavad lisaks mentoritele Betina Simonsen Taani Elustiili- ja Disainiklastrist, Pia Erlund, kes on Soome viimaste aastate edukaima moebränd ByPias omanik ja looja, Maria Lipasti, Helsingi legendaarseima disainibutiigi La Matta omanik, Riivo Anton Eesti Äriinglite Assotsiatsioonist ja Ira Stening Soome Äriinglite Assotsiatsioonist. 

Soovime Portailigi poolt reedestele pitch’ijatele ainult edu!

Sarnased artiklid

Kommentaarid