Portail

Esimene ulatuslik Eesti disaini väljapanek Jaapanis

Esimene ulatuslik Eesti disaini väljapanek Jaapanis

Foto: WOH

Enam kui 24 kodumaist disaini- ja mööblifirmat osaleb 20.-22. novembrini Tokyos alanud sisustusmessil Interior Lifestyle Living ning Eesti disaini ja elustiili tutvustaval üritusel Yokohamas ning Osakas. Eksponentide hulgas on 3 suurt mööbliettevõtet ning enam kui 20 disainerit oma väikefirmadega, sealhulgas Eesti Disaini Maja, kes esindab Jaapanis mitmeid disainibrände. 

“Eesti disainereid oleme tutvustanud 16 erinevas riigis. Eksport on meie disaini väikefirmadele eluliselt oluline. Jaapani suunas oleme juba vaadanud aastaid”, ütles Ilona Gurjanova, disainiliidu juht, kellel on pikaajaline rahvusvaheliste projektide kogemus. Jaapani turu jaoks loodud kontseptsioon kannab nime Ehe Eesti, mille idee on sündinud loodusest. 

40 liikmeline Eesti delegatsioon saab ürituste raames tutvustada Eestit ning häid Eesti tooteid. Teiste seas on esindatud sellised kaubamärgid nagu Softrend, Balteco, Groveneer, Piret Loog, Aegaon, Lisa Kröber, Woh ja Talken Design. Ettevõtmise eesmärgiks on algatada kahe riigi vahel erinevaid majanduslikke ja kultuurilisi koostöövorme, kaubanduskokkulepetest kultuuriturismini. See, et Jaapanis kasvab huvi Põhja-Euroopa vastu ja nõudlus põhjamaiste disaintoodete järele, annab lootust, et ka Eestit aina rohkem külastatakse ning meie kvaliteettooted jaapanlastele osturõõmu pakuvad. 

Eesti disaini tutvustavad üritused said juba alguse Osakas, kus Euroopa ja Baltimaade festivali raames esitati jaapanikeelsete subtiitritega Reet Ausi dokumentaalfilmi “Moest väljas” ning Hankyu kaubamajas müüakse Eesti moeaksessuaare. Yokohamas 24.-25. novembril toimuval pop-up showroom’i ürituse raames esineb Mari Kalkun ning lisaks disaini ja toidu hüpikpoele toimuvad ka lastele pühendatud töötoad. 

Gurjanova lisab, et erineva kultuuri ja regulatsioonide poolest tuntud Jaapan on paras väljakutse nii mahuka projekti läbiviimiseks. Ettevalmistusteks kulus aasta, mille jooksul osavõtjad tutvusid Jaapani ka kommete ja ärikultuuriga. Õnnestumisele on kaasa aidanud toimekas Eesti tiim ning koostööpartnerid Jaapanis, kelle kaudu korraldati näiteks ka Jaapani ajakirjanike visiit Eestisse Disainiöö ajal. 

Olgu ka lisatud, et mainitud üritusi saavad kõik huvilised ka väisata, andes enda huvist märku edl@edl.ee aadressil.

Galerii

Sarnased artiklid

Kommentaarid