Nii Simone Rocha kui H&M seadsid eesmärgiks tutvustada ühiskollektsiooni loomingulises, innovaatilises ja kunstilises võtmes, tagades seejuures erakordse, ent ohutu moeelamuse. Nii jõudiski värske koostöökollektsioon moepubliku ette innovaatilise digitaalse moeetendusena, mida sai nautida AR-raamatu kaudu. Selline eksperimentaalne ja loov lähenemine moeetendusele on esimene omasuguste seas ning dünaamiline viis, kuidas kunst, mood ja nimekad modellid läbi tehnoloogia moepubliku ette tuua.
Digitaalne moepidu leidis aset imekaunil raamatul, mida trükiti limiteeritud koguses ning mis sümboliseerib Rocha pikka koostööajalugu eri trükikunstnike ja fotograafidega. Raamat on loodud koostöös tunnustatud inglise kunstnikuga Faye Wei Wei, kes lööb ühtlasi ise kaasa ka kollektsiooni kampaanias. Raamat koosneb viiest Wei Wei maalist, mis on imekauniks taustafooniks modellidele, kes läbi liitreaalsuse maalidel ellu ärkavad ja kollektsiooni moepubliku ette toovad. Näitlejatest, tantsijatest, muusikutest ja teistest inspireerivatest (loome)inimestest koosnev modellivalik viitab kollektsiooni külluslikkusele ja mitmekesisusele, sest lisaks naisteriietele jõuab antud koostöö raames esmakordselt müügile Rocha nägemus meeste- ja lasterõivastest.
Raamat on ka kummardus Rocha imetabasele oskusele kajastada oma loomingus maalikunsti ja selle rikkalikku ajalugu ning väljendab „Simone Rocha x H&M“ kampaania üleüldist temaatikat, mis pulbitseb optimismist ja elujaatavast suhtumisest. Tegemist on tõeliselt innovaatilise moeelamusega, mis tähistab suure koostöökollektsiooni sündi ning haarab kinni tehnoloogilistest võimalustest, et luua moesõpradele võrratu kogemus ja tuua rõivaste ilu ohutul viisil koju kätte.
„Käesolev aasta on pannud meid kõiki tooma värskeid ja kavalaid lahendusi nii töö- kui argiellu,“ sõnab Simone Rocha. „Mul on erakordselt hea meel tähistada koostööd H&Miga niivõrd innovaatilisel viisil, kasutades parimat AR-tehnoloogiat ning tuua seeläbi mood ja modellid inimestele koju kätte. Ma olen algusest peale soovinud, et see kollektsioon ärataks inimestes soovi mängida moega ja panna end ilusasti riidesse kasvõi ainult selleks, et kohtuda pere, sõprade ja lähedastega, ning ma loodan, et see digitaalne moeüritus aitas sellele kaasa, pakkudes uut nägemust kunsti, ilu ja rõõmutunde tähistamisest.“
„Seekordne moeetendus oli üks kõige uuenduslikumaid moeüritusi, mis me H&Mis loonud oleme,“ kommenteerib H&Mi loovnõustaja Ann-Sofie Johansson. „Oli väga eriline kogemus töötada moevaldkonna esimese AR-raamatul põhineva moeetenduse kallal koos niivõrd vapustavate talentidega. See kollektsioon ärkas liitreaalsuse abil väga kihvtilt ellu ning imeline on näha, kuidas Simone’i kirg ja inspiratsiooniallikad nagu kunst, perekond, käsitöö ja muusika selles projektis kokku on saanud. Tegemist on tõesti väga uuendusliku moepeoga!“
Vaata, kuidas moeetendus välja nägi allolevas galeriis ja heida pilk ka selle valmimise kaadritagustele hetkedele!
„Simone Rocha x H&M“ erikollektsioon jõuab H&Mi e-poodi müügile homme, 11. märtsil kell 10.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.