Moefilm ise algab prantsuse näitlejanna Catherine Deneuve’iga ning tema Chaneli reklaamiga ning edasi saab videos näha nii moemaja trükireklaame, videoreklaame kui ka kõigi mällu talletunud moeetendusi. Nii ajaloolisi kui ka tänapäeva kaadreid sisaldavas videos näeb nii Kate Mossi kui ka Marylin Monroed, Pharelli ja Tilda Swintonit, Jackie Kennedyst ja loomulikult Karl Lagerfeldi. Kuna tegemist on Coppola perspektiiviga Prantsuse moemajale, siis loomulikult sai see režissöörile omase näo ning on kindlasti tempokam kui nii mõnigi aeglaselt kulgev moefilm.
Vaadake aga oma silmaga järele:
Kokku on 7. novembril avatava festivali põhiprogrammis seitse, Just Filmi kavas kolm ja PÖFF Shortsi kavas kuus võistlusprogrammi ning publiku ette jõuab 111 maailma- ja 31 rahvusvahelist esilinastust.
Lisaks saab näha maailma kõige tuntumate festivalide auhinnatöid ja Oscari-soosikuid Chloé Zhao „Hamnetist” Kaouther Ben Hania „Hind Rajabi hääleni” – just viimane, 5-aastase palestiina tüdruku hukkumise lugu Gaza sõjas pakkus tänavusel Veneetsia festivalil kõige rohkem kõneainet.
17 filmi PÖFFi kavast on esitatud parima mitteingliskeelse filmi Oscarile. 13 filmi kuulub Euroopa filmiakadeemia aasta parimate filmide eelvalikusse.
Fookus on tänavu pühendatud Katalooniale ja ajendatud selles Hispaania regioonis valmivate filmide üha kasvavast rahvusvahelisest mainest. Ekraanile jõuab 29 pikka ja 4 lühifilmi klassikast kõige värskemate töödeni välja.
Luubi all on ka Austria filmikunst – kummardusena sealse filmi järjepidevusele ja mitmekesisusele.
Eriprogrammidest on kavas veel „Seistes koos Ukrainaga”, „Vana kuld. Klassika ärkab ellu”, „Öised värinad”, „Screen Internationali kriitikute valik” ja „TV Beats”, eraldi programmid on pühendatud ka keskkonna- ja spordifilmidele ning Jessica Hausnerile ja Juozas Budraitisele.
Eesti režissööride pikkadest filmidest jõuavad maailmaesilinastuseni Eeva Mägi „Mo Papa”, Vladimir Loginovi „Ööäär”, Indrek Spungini „Õnn on elada me maal”, Katrina Lehismäe „Kadunud tähed”, Volia Chajkouskaya „Süsteemist väljas” ja Andres Luidre „Lõpuni välja”.
Kahe ja poole nädala jooksul toimub Tallinnas ja Tartus kokku 876 seanssi.
PÖFF toimub 7.–23. novembrini. Tutvu PÖFFi programmiga siin.
“Lugu “777” sündis ühikatoas, kus viibisin Erasmuse vahetusõpingute ajal Helsingi Metropolia ülikoolis,” meenutab Norman. “Olin õhtusel jalutuskäigul kuulanud just üht inspireerivat taskuhäälingut Fred.Again’iga ning kõndides tagasi ühikasse olin kindel, et hakkan kohe looma uut muusikat. Seejärel kuulasin läbi oma telefoni voice memo’de arhiivi, mis ulatus viie aasta taha. Leidsin kolm salvestist, mis mind kõnetasid. Üks neist oli juhuslik jämm mu sõbraga – mina mängisin klaverit, ümisesin midagi suvalist, taustal tiksus metronoom. Sellest kujuneski loo “777” kõige äratuntavam faktuur. Motiiv, millega lugu kohe ka algab.”
Normani loomefilosoofia on lihtne: if it works, it works. Kas heli peab ilmtingimata olema salvestatud kalli mikrofoniga? Muusik usub, et oluline pole tehniline täius, vaid oskus kuulata ja leida olemasolevas potentsiaali. Lisaks enda demodele, luuletusele ning erinevatele varasemalt salvestatud klippidele ja sämplitele, figureerib loos veel üks Normanile oluline inimene. “Loo refrääniosas kuuleb teise inimese häält. See on minu õpetaja ja sõber Bert Pringi, kes mitme aasta taguses tunnis ütles mulle, kui üks harjutus mul hästi ei õnnestunud: “… ja siis ta maksab kõike rohkem sulle.” Ta pidas silmas, et kui tahan milleski areneda, tuleb eriti palju vaeva näha. Tänaseks lauluks saanud luuletus räägib minu sisemisest vastuolust, eneses kahtlemisest ja sellest, kuidas ma mõnikord omaenda mõtetesse lukku jään. Nüüd, seda kirjutades, saan aru – see ring on täis saanud. Bert ja paljud teised õpetajad on andnud mulle jõudu ja usku oma teel püsida. Nad on aidanud mul kasvada iseendaks.”
Koos singliga avaldas Norman loole “777” ka muusikavideo, mille autor on Oliver Soostar.