 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						Soojades ja sügishõngulistes toonides kollektsioonis on fookuses modernse lõikega kleidid ja signatuurtooteks kujunenud kimonod, ent oma koht on ka näiteks soojadel villastel mantlitel, peenvillastel pükstel ja (kunst)nahksetel seelikutel. Kõiki rõivaid on üks-kaks eksemplari, vahel kolm, sest disainer töötab ainult kangajääkidega. „Materjali saan nii teise ringi poodidest, sh Uuskasutuskeskusest, teistelt tootmisettevõtetelt kui ka annetajatelt. Inspiratsiooni ammutan materjalidest, millega töötan – piltlikult ütleb iga kangas ise, milliseks kleidiks või mantliks ta saada soovib,” selgitab moelooja ise.

Uus naisterõivaste bränd on küpsenud pikema aja jooksul. Kalamaja Printsessi sündi 2013. aastal inspireeris Karini tütar ja seetõttu olid esikohal riided just tüdrukutele. „Kui lastele mõeldud riideid tegema hakkasin, tekkis emadel minu disaine nähes koheselt huvi, et ma ka neile midagi teeksin. Ajapikku kujuneski peamiseks tegevuseks hoopis looming naistele ning nii on tänane nimevahetus asjade loogiline arenguetapp,” kirjeldab Karin. Brändi käekiri on endiselt puhas ja minimalistlik, nüüd naistele suunatult ka veidi šikim ja sensuaalsem, mille mõjutused tulevad osalt filmikunstist. Disainer lisab, et olenemata kaubamärgi nimest, jätkab ta kangajääkidele uue vormi andmist, pöörab tähelepanu detailidele ning kõrgekvaliteedilisele õmblustööle.
Kuigi tänavune sügiskollektsioon on mõeldud naistele, on siiski oodata ka uut loomingut lastele. Rõivastega saab tutvuda Karin Raski moestuudios Telliskivis ja e-poes.
Tutvu brändi uue kollektsiooniga allolevas galeriis!
Muide, olgu ka lisatud, et brändi uue visuaali on loonud ei keegi muu kui Helene Vetik Hmmm Creative Studiost (ja Portailist).
 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”
Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.
 
																													“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”
Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.
Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.
Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.