Ma ei kahtlegi, et Portaili lugejate seas on inimesi, kellel aastatega tekkinud Laulasmaa spaaga omad kogemused ja mälestused. Täna kannab see asutus nime LaSpa ning uute omanike käe all on selles majas sündinud üksjagu uuendusi. Kui möödunud aastal taasavati uue nimega Naudi heaoluspaa ja tehti esimesed uuendused üldruumides, siis tänaseks on uuenduskuuri läbinud ka LaSpa rannamaja, kus koostöös sisearhitekt Toomas Korbiga on valminud 38 uut skandinaavia stiilis tuba. Just ühes sellistest oli mul rõõm koos perega ka peatuda.
Kindlasti on LaSpa rannamaja täiesti teise võbega kui LaSpa peahoone. Selle helge ja maitsekas sisustus teeb pai nii silmale kui hingele ning sul ei teki üldsegi tunnet, et jagad oma nädalavahetust veel mitmesaja külastajaga. Rannamajas valitseb täielik rahu ning ma ei tea, kuidas teistel pereliikmetel, aga minul oli kindlasti vaja, et aeg mu ümber korraks seisma jääks.
Sama rahustavalt mõjub tegelikult ka eelpool mainitud Naudi heaoluspaa. Selle roosakates toonides ruumid jätsid mulle juba möödunud aastal esmakülastusel sügava mulje ning seda enam oli mul rõõm Naudisse naasta. Muide, arhitektid said selle spaa puhul ülesandeks luua Põhjamaade kauneim heaolukeskus, mille sisekujundus jätkaks sama meeleolu, mida LaSpa külaline kogeb Laulasmaa looduses – mere ääres ja männimetsas. Nii järgivadki LaSpa seinad voogava merelaine joont ning kõikjal interjööris kasutatud naturaalsed materjalid loovad skandinaaviapäraselt luksusliku tunde. Minu lemmikruum imekaunis Naudis on aga hoopiski… soolakamber! Täpselt nii, see üleni valge, hubase valgusega, meeldivalt pehme jalgealuse ning mugavate lamamistoolidega „soolaruum” suudab minus tekitada arusaamatult palju elevust. Mul oli ääretult hea meel, et sain soolakambri rõõmusid tutvustada ka oma perele – abikaasale ja 4-aastasele preilile, kellele see oli esimene soolakambriskäik. Neljane sukeldus muidugi kohe mängunurka, sest jah – isegi soolakambris on pisikestele külalistele mõeldud – ning täiskasvanud said pool tunnikest lihtsalt… olla.
Mida me veel Naudis nautisime? Mina ise ei suutnud ära öelda Jaapani „Ko Bi Do” noorendavast massaažirituaalist, mis suutis 80-minutiga tõusta kiiresti minu all time lemmiknäohoolduste edetabeli etteotsa. Meie 4-aastasele sai osaks tema elu esimene spaahoolitus, kui ta valis just nimelt lastele mõeldud hoolitsuste seast „Väikeste preilide maniküüri”, ning sai sellega ametlikult kõige nooremaks preiliks, kellele Naudis maniküüri on tehtud. Muide, ka minu abikaasa sai Naudis osa oma elu esimesest näohoolitsusest. Ta tõenäoliselt ei ole seda muidugi ealeski nõus tunnistama, aga lubage mul öelda, et tema näonahk ei ole kunagi olnud nii sile ja niisutatud kui peale Ikonic massaažirituaali.
Loomulikult kuulus kahepäevase külastuse juurde täpselt kaks veekeskuse külastust, sest proovi sa 4-aastast basseinidest eemale hoida. Muidugi kuulus külastuse juurde aeglases rütmis kulgev hommikusöök, mis sai akna taga paistva sügispäikese säras veelgi erilisem. Ning loomulikult hommikusöögijärgne jalutuskäik rannas – absoluutselt kohustuslik igale LaSpa külastajale.
Muide, söögist rääkides: lastega peatujatel soovitame lõunal või õhtul valida einestamiseks LaSpa peamaja esimesel korrusel asuva restorani Liiv, kus olemas nii eraldi lastemenüü kui ka meeldivalt tempokas teenindus. Kes soovib aga erilisemat olustikku, siis jätkuvalt on LaSpas avatud gurmeerestoran Wicca, mis on Michelin Guide 2022 soovitusega ning White Guide poolt tunnustatud kui üks Eesti parimaid restorane.
Kas midagi veel? Jah. Kui vähegi võimalik, siis paluge administraatorilt hilisemat check-out’i – kell 14.00. Nii kulgeb hommik rahulikus rütmis ning saab oma akud viimseni täis laadida…
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.
Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.
„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”
Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.
„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”
Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.
Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.
14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!