Tänavune etendus kandis pealkirja “JUURES”, mis andis edasi tükikest eestlaste identiteedist, maalähedusest ning ürgsusest kaasaegses võtmes. Enam kui varem oli fookuses kodumaine, ehe ja jätkusuutlik materjal. Kümnest kollektsioonist pooled olid seotud kultuuriakadeemia lõpetajate ja vilistlastega.
OmaMood moeetenduse eesmärk on tuua vaatajani traditsioonilise käsitöö väärtused modernses võtmes ning innustada moeloojaid kasutama enda loomingus ka Eesti rikkalikku pärandvara. Etenduse peakorraldaja Karina Kirs sõnas, et OmaMood on etendus, kus kohtuvad traditsioonid ja tänapäev. „Meil on palju andekaid disainereid, kes loovad ja katsetavad, andes esivanemate moele uue hingamise – pealtnäha minimalistlikult, kuid tihtilugu väikese vimkaga,” ütles Kirs.
Kontsert-moeetendust saatis noore helilooja ja muusiku, Maris Pihlapi looming, mis põimis endas elektroonikat, džässi ja folki. Koos live-muusika ning värske pilguga lavastaja Karmen Teesi Pregeli nägemuse, tantsijate ja modellidega vormus lavastus publiku silme ees – et nad saaksid olla osa loomisest kuni tervikuni, mitte ainult viimistletud teosest.
OmaMood rtendusele valiti 10 kollektsiooni, millest igaüks sai omanäolise lavalise liikumise, mis tõi välja just selle kollektsiooni eripära. Etendusel osalenud disainerid oli Johanna Paiste, Reet Kuuse, Vilve Unt, Ruth Moppel, Triinu Traumann, Kätli Saarkoppel, Maarja Palu ja Grete Küppar, Liisi Anderson, Kristi Everst ning Heleri Jürisson.
OmaMood etendus toimus juba 11. korda ja seda aitab korraldada TÜ Viljandi kultuuriakadeemia pärandtehnoloogia õppekava. Alates 2018. aastast on etendus osa Estonian Fashion Festivalist.
Vaata fotosid üritusest galeriist!
Päev algas Peetris, Range Roveri esinduses, kus enne teele asumist tutvustati osalejatele uusimaid mudeleid. Seejärel saadi väikeste gruppidena luksuslikud autod enda kasutusse, et alustada teekonda Tartu suunas.
What the Face stuudiosse jõudes said külalised kogeda näotrenni, proovida uut koostöös RAHU Care’iga loodud head spa teenust ning õppida näotreeningu töötoas näomassaaži võtteid, mida ise igapäevaselt kasutada. Modell Kati Karu ütles, et see on parim viis, kuidas reedet veeta ja kirjeldas uut head spa teenust kui „maagilist kogemust“. Samal ajal tunnistas villemdrillem, et oli küll What the Face’i tegemisi enne sotsiaalmeediast palju näinud, aga näotrenni osas pisut skeptiline. Pärast treeningu lõppu tunnistas ta aga, et see ei jää tal viimaseks: „Sai reedeks näo värskeks ja näen jälle inimene välja ning olen selle eest väga tänulik.“
What the Face on unikaalse kontseptsiooniga stuudio, mis keskendub näolihaste treenimisele peamiselt läbi massaažitehnikate. Tegemist on mitteinvasiivse alternatiiviga erinevatele iluprotseduuridele, mille eesmärk on toetada nooruslikku ja säravat välimust. What the Face on Eestis tegutsenud kaks aastat ning kogunud endale Tallinna stuudios juba rohkelt fänne.
Algselt ei olnud What the Face’il plaanis Eestis teist stuudiot avada. Inimeste suur huvi pani aga siiski ka Tartu peale mõtlema. „Tartu kliendid käisid meie teenuseid kogemas Tallinna stuudios ja pidevalt küsiti, et millal me Tartus stuudio avame,“ sõnas What the Face looja Kelly Kotkas. „Pideva küsimise peale sai seeme idanema pandud ning nüüd olemegi Tartu südames, Kvartali Keskuses.” Kelly lisab, et ilmselt hakkavad Tallinna kliendid nüüd hoopis Tartusse sõitma, sest vaid Tartu stuudios saab kogeda uhiuut Jaapani head spa teenust.
Vaata fotosid toimunud stuudio avamisest galeriis!
Kaubamaja turundusdirektori Britta Ratase sõnul on Kaubamaja läbi ajaloo olnud Eesti disaini ja kunsti suurtoetaja ning käesolevas väärikas koostöös said need kaks märksõna tänu Sigrid Kuusele kokku. „On ütlemata suur rõõm esitleda nii unikaalselt ehtekollektsiooni, mis loodud mõeldes just Kaubamajale. Sigrid leidis sümbioosi ajaloolise väärikuse ja tänapäevase modernsuse vahel ning tänu sellele on tema loodud kollektsioon ajatu. See võiks olla ehtepärand, mida edasi kanda põlvest põlve,“ rääkis Ratas.
Uus ehtekollektsioon toob endaga fluiidseid, voolavaid vorme. On pärleid, on hematiiti. Materjalina kasutas Sigrid enamasti hõbedat ja kullatud hõbedat. Kollektsioonis on esindatud nii kõrvarõngad, ear cuff, sõrmused, prossid kui ka kaelakeed. Viimastega innustab Sigrid ehet mänguliselt kanda – näiteks sättida kee ka käevõruks. Uus kollektsioon on mitmekesine, pakkudes nii statement-esemeid kui ka lihtsamaid igapäevaseid ehteid.
„Me ei saa aega peatada, ent saame talle tähenduse anda. Selle kollektsiooni loomine oli minu viis mõtestada aega mitte kui selle kadumisena, vaid kogunemisena,” jagas oma mõtteid Sigrid Kuusk, lisades, et kollektsioon räägibki sellest, kuidas meie isiklikud ja ühised lood kihistuvad ja voolavad. “Ehted saavad olla üks viis elu tähistamiseks ja märkamiseks. Iga hetk väärib jäädvustamist – ka siis, kui see möödub vaikselt. Kaubamaja on olnud osa Eesti inimeste ajajoonest juba 65 aastat – koht, kust on läbi käinud põlvkonnad, ja kus mälestused saavad ruumi. Mul oli au luua midagi, mis tähistab mitte ainult seda teekonda, vaid ka Eesti disaini elujõulisust.“
Vaata, kuidas tähistati kollektsiooni inspireeriva õhtuga Kaubamaja Naistemaailmas galeriis!