Oma teise kollektsiooniga jätkab FORMÉS (hääldame |fɔrˈmə:|) dekonstrueeritud moeelementidega, mis seekord jutustavad loo vastanditest – minevikust ja tulevikust, maskuliinsusest ja feminiinsusest, voolavusest ja struktuurist. Uue kollektsiooniga ei ole muutunud aga see, et bränd rõhub jätkuvalt jätkusuutlikkusele ja olemasolevate materjalide taaskasutusele.
„FORMÉS saab igapäevaselt inspiratsiooni meie oma pärandist – sellest, kuidas käis Narva elu piirilinnas ning millised olid mentaliteedid ajal, kui Eesti kuulus veel viimaseid aastaid Nõukogude Liitu, aga ka sellest, kuidas nüüd, olles ise vene juurtega, saan osa maailma globaliseerumisest,” ütleb brändi asutaja ja disainer Maria Ossipovski. Lisaks Mariale kuuluvad FORMÉS’ põhitiimi täna samuti Narvast pärit Veera Gontšugova, Oleg Trofimov ning Londonis resideeruv Alice Lefons.

Kui rääkida aga uue kollektsiooni fotoseeriast, siis see sai üles võetud Narva lähistel – et anda edasi seda, millistel radadel kõndisid brändi asutajad oma lapsepõlves, ning vahendada miljööd, kust on bränd saanud oma DNA. „Tahtsime nendesse kaadritesse tuua sisse nii parajat annust nostalgiat kui ka äratuntavaid hetki tänapäevast,” lisab Maria. Meie meelest õnnestus see neil fotograaf Johann Kööpiga suurepäraselt.
Vaata kõnealune fotoseeria oma silmaga üle allolevast galeriist!
Olgu ka lisatud, et käesolevast nädalast jõuavad T1 kaubanduskeskuses asuvasse Very Hard disainipoodi lisaks FORMÉS’ põhikollektsioonile müügile ka FORMÉS’ upcycle-sarja kuuluvad unisex särgid. Pluralism Shirt on dekonstrueeritud unikaalne särk, mis on valmistatud upcycling meetodil kahest erinevast seni kandmata särgist. „Absoluutselt kõik Pluralism Shirt mudelid on ainulaadsed,” ütleb Maria ning lisab, et sellegipoolest esindab iga särk FORMÉS’ visuaalse stiili põhielemente.
Hoia kindlasti FORMÉS’ tegemistel silma peal nii brändi Instagrami– kui ka Facebooki-lehekülgedel!
Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”
Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.
“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”
Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.
Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.
Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.