Mineraalsed päikesekaitsevahendid on leebemad keskkonna suhtes
Kaks esmapilgul süütut UV-filtrit, oksübensoon ja oktinoksaat, mida sisaldavad paljud keemilised päikesekaitsetooted, on juba keelatud näiteks Hawaiil. Seda just seetõttu, et need kahjulikud kemikaalid kahjustavad mereelustikku, pleegitavad ja hävitavad korallrahusid. Kui nad saaksid, paluksid korallrahud ja teised mereloomad inimestel mitte tuua neid koostisaineid ookeani. MÁDARA on võtnud seda palvet kuulda ning kasutab oma päikesekaitsetoodetes üksnes mineraalseid filtreid.
Kohene kaitse
Keemilised päikesekaitsetooted kaitsevad nahka, neelates UV-kiirgust, kuid need muudavad selle soojuseks, selle asemel, et seda tagasi peegeldada. Lisaks tuleb teatav aeg oodata, enne kui on ohutu minna päikese kätte – keemilisi filtreid sisaldavate toodete täielik kaitsevõime tuleb esile alles 15–30 minutit pärast nahale kandmist. Mineraalsed päikesekaitsetooted seevastu jäävad naha pinnale ning blokeerivad kahjuliku UV-kiirguse füüsiliselt ja peegeldavad selle tagasi. Seetõttu toimivad need kohe pärast pealekandmist – oled silmapilk valmis päikese kätte minekuks.

Pikemaajaline kaitse
Me kõik teame, et pärast teatava aja möödumist tuleb päikesekaitsetoodet uuesti nahale kanda. Ja see kehtib eriti keemiliste päikesekaitsevahendite kohta. Keemilised filtrid lagunevad UV-kiirguse mõjul ning nende tõhusus väheneb. Kui toote võime päikesekiirgust neelata on ammendunud, pole su nahk enam täiel määral kaitstud – seepärast tulebki keemiliste filtritega päikesekaitsetooteid iga paari tunni järel uuesti peale kanda. Mineraalsed päikesekaitsevahendid toimivad kuni nad nahal püsivad – kuid siiski tuleb jälgida, et su näol oleks pidevalt ühtlane kiht väärt kraami. Võib juhtuda, et pühid päikesekaitsetoote nahalt maha või see kaob higi ja vee mõjul, seepärast tuleks kaitset ikkagi korralikult uuendada.
Ohutus
Hiljutistes uurimustes on leitud, et keemilised päikesekaitsefiltrid võivad jõuda inimese vereringesse. Ehkki keemiliste filtrite ohutuse hindamiseks on vaja teha täiendavaid uuringuid, tuleks kindluse mõttes kasutada pigem mineraalseid filtreid. Teisest küljest aga nähtub uuringutest, et tsinkoksiid – kõige levinum mineraalne päikesekaitsefilter – tõenäoliselt ei tungi läbi naha pealmisest kihist. Seetõttu ei tekita mineraalsed filtrid selliseid küsimusi ohutuse kohta.
Parem tundlikule nahale
Kuna keemilised päikesekaitsefiltrid imenduvad nahka, ei pruugi need olla parim valik tundlike nahatüüpide jaoks. Keemilised päikesekaitsetooted põhjustavad suurema tõenäosusega nahaärritust ja allergilisi reaktsioone kui mineraalsed päikesekaitsetooted. Mineraalsed päikesekaitsefiltrid on üldiselt palju leebemad. Mineraalseid filtreid, näiteks tsinkoksiidi ja titaandioksiidi, ei peeta ülitundlikkust põhjustavateks – see tähendab, et need tõenäoliselt ei põhjusta allergilisi reaktsioone. See tähendab, et ka inimestel, kellel on näiteks melasma või rosaatsea, oleks kasulik kasutada mineraalseid päikesekaitsefiltreid.

Lõpetuseks olgu lisatud, et kõik MÁDARA tooted on julmusevabad, ECOCERT/COSMOS sertifitseeritud, vabad parabeenidest, silikoonidest, mineraalõlidest, sünteetilistest lõhnaainetest, kunstlikest värvainetest, keemilistest UV-filtritest, mikroplastikust ja muudest nahale ebavajalikest koostisosadest. Tooted on välja töötatud ainult ettevõtte enda laborites ning toodetud Riias.
MÁDARA tooted on saadaval veebipoes madaracosmetics.ee, samuti I.L.U. poodides, Kaubamajas ja Tradehouse’is.
Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.
Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.
Animaalsed motiivid
Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.
Must minimalism
Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel
Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.
Igavene kaitsetahe
Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.
Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.
Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.
Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.
Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!