Moelavad on paralleelmaailm kui piiluda meie argipäeva. Maskid, mida me 2020. aasta sügistalvel kanname, ei kaunista enamasti kedagi, küll aga lisavad ühiskonna turvalisustaset. Just praegu on õige hetk tuua veidi iluohvreid – mina kaitsen sind ja sina kaitse mind vastu, onju! Selleks aga, et su silmad helesinistest meditsiinilistest maskidest veidi puhata saaksid, tutvustame sulle maailma maskidisaini tippsaavutusi, mida endale väikese ootamisajaga ka soetada saab.
Saksa ehtekunstnik Saskia Diez loodab maskikandmisele innustada minimalistliku disaini ja luksuslike lisanditega. Ta sooviks on vähendada maskide meditsiinilisust ja muuta need aksessuaariks, mida sa lausa soovid kanda. Diezi õrnast puuvillakangast maske ehivad kullatud-hõbetatud või plastist ketid. Maski ja keti kombinatsioon maksab 59€.
MAM on Barcelonas resideeruvate noorte disainerite loodud jätkusuutlik moebränd, mille eesmärgiks on muuta viisi, kuidas kanname ja kasutame aksessuaare. Nende praktilisele ja sootule loomingule tasub kindlasti pilk peale heita. Ka grupi loodud mask on üks unikaalsemaid leide veebiavarustes. Ehteväärilise gala-maski hinnaks on 119 eurot.
Los Angelese bränd Zimarty kohtleb aksessuaaridisaini kui minimõõtmelist arhitektuuri. Unikaalse volditava maski loomiseks ammutati inspiratsiooni origamist. Maski disainimisel arvestati ka sellega, et seda oleks võimalikult hõlbus kanda ja et see jätaks rikkumata huulepulgaviimistluse. Välja ei paista, aga biolagunevast materjalist valmistatud mask on pestav. Hinnaks umbes 40 eurot.
Samuti jätkusuutlikku maailmavaadet kandev Londoni bränd Petit Pli nimetab enda tooteid kantavaks tehnoloogiaks. Arusaadav arvestades fakti, et kaubamärgi looja on hariduselt aeronautikainsener. Brändi loomingu keskmes on küll lasterõivad, ent koroonakriisi saabudes asuti uuendama ka maskide maailma. Plastipudelitest valmistatud plissee-iluduse eest tuleb välja käia umbes 35 eurot.
Lõuna-Korea tehnoloogiahiid LG on hakkama saanud futuehte staatust nõudva leiutisega LG PuriCare™. Selle miniformaadis nina ja suu ees kantava õhupuhasti sisse on ehitatud elektroonilised tiivikud ja HEPA-filtrid. Maski hind on orienteeruvalt 130 eurot ning tundub, et hetkel on see müügil vaid Aasia turul.
*NB! Valitsuse korraldusel hakkavad käesolevast nädalast koroonaepideemia epitsentrites Harjumaal ja Ida-Virumaal kehtima rangemad meetmed kui mujal Eestis. Kultuuriasutustes, avalikel üritustel ning meelelahutustegevustes hakkab kehtima maski kandmise kohustus.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.