Foto: Saskia Diez

Maskimäng, alaku!*

Maailma moeajakirjandus kuulutas juba suve keskel sügishooaja võtmeaksessuaariks maski. Just nii, disainimängud kottide, kingade ja kulinatega jäid tahaplaanile kui loovnatuurid näokatetele uut dekoratiivset mõõdet otsima hakkasid. Ester Kannelmäe vahendab, kuhu ollakse tänaseks moemängudega jõutud.

Moelavad on paralleelmaailm kui piiluda meie argipäeva. Maskid, mida me 2020. aasta sügistalvel kanname, ei kaunista enamasti kedagi, küll aga lisavad ühiskonna turvalisustaset. Just praegu on õige hetk tuua veidi iluohvreid – mina kaitsen sind ja sina kaitse mind vastu, onju! Selleks aga, et su silmad helesinistest meditsiinilistest maskidest veidi puhata saaksid, tutvustame sulle maailma maskidisaini tippsaavutusi, mida endale väikese ootamisajaga ka soetada saab.

Saksa ehtekunstnik Saskia Diez loodab maskikandmisele innustada minimalistliku disaini ja luksuslike lisanditega. Ta sooviks on vähendada maskide meditsiinilisust ja muuta need aksessuaariks, mida sa lausa soovid kanda. Diezi õrnast puuvillakangast maske ehivad kullatud-hõbetatud või plastist ketid. Maski ja keti kombinatsioon maksab 59€.

MAM on Barcelonas resideeruvate noorte disainerite loodud jätkusuutlik moebränd, mille eesmärgiks on muuta viisi, kuidas kanname ja kasutame aksessuaare. Nende praktilisele ja sootule loomingule tasub kindlasti pilk peale heita. Ka grupi loodud mask on üks unikaalsemaid leide veebiavarustes. Ehteväärilise gala-maski hinnaks on 119 eurot.

Los Angelese bränd Zimarty kohtleb aksessuaaridisaini kui minimõõtmelist arhitektuuri. Unikaalse volditava maski loomiseks ammutati inspiratsiooni origamist. Maski disainimisel arvestati ka sellega, et seda oleks võimalikult hõlbus kanda ja et see jätaks rikkumata huulepulgaviimistluse. Välja ei paista, aga biolagunevast materjalist valmistatud mask on pestav. Hinnaks umbes 40 eurot.

Samuti jätkusuutlikku maailmavaadet kandev Londoni bränd Petit Pli nimetab enda tooteid kantavaks tehnoloogiaks. Arusaadav arvestades fakti, et kaubamärgi looja on hariduselt aeronautikainsener. Brändi loomingu keskmes on küll lasterõivad, ent koroonakriisi saabudes asuti uuendama ka maskide maailma. Plastipudelitest valmistatud plissee-iluduse eest tuleb välja käia umbes 35 eurot.

Lõuna-Korea tehnoloogiahiid LG on hakkama saanud futuehte staatust nõudva leiutisega LG PuriCare™. Selle miniformaadis nina ja suu ees kantava õhupuhasti sisse on ehitatud elektroonilised tiivikud ja HEPA-filtrid. Maski hind on orienteeruvalt 130 eurot ning tundub, et hetkel on see müügil vaid Aasia turul.

*NB! Valitsuse korraldusel hakkavad käesolevast nädalast koroonaepideemia epitsentrites Harjumaal ja Ida-Virumaal kehtima rangemad meetmed kui mujal Eestis. Kultuuriasutustes, avalikel üritustel ning meelelahutustegevustes hakkab kehtima maski kandmise kohustus. 

Veel sarnaseid artikleid


By Malene Birger
Foto: By Malene Birger

Pühalikult elegantne By Malene Birger

By Malene Birger avab uksed oma 2025. aasta pühadekampaania lummavasse maailma – kutsudes meid elegantsele rännakule, mis keskendub vaiksetele rituaalidele, südamlikele kohtumistele ja väärtuslikele puhkepausidele.

Kampaania ei keskendu üksnes pidustustele, vaid peatub ka vahehetkedel: argipäeva vaibumisel enne õhtuseid plaane, kodutee ootuses peituvas mugavustundes ning rahul, mis saabub siis, kui pühadeaegne sagin lõpuks vaibub.

By Malene Birgeri kampaania südames on muusa, mähitud hooaja kõige kutsuvamatesse tekstuuridesse: siidiselt kumavatesse satiinidesse, kunstipäraselt kroogitud kangastesse, sügavatesse talvetoonidesse ja kudumitesse, mis pakuvad õrna embust. Ta liigub läbi ruumide, mida raamivad monumentaalsed uksed, kaunis dekoor, rikkalik puit ja ajatult elegantsed sisustuselemendid – iga miljöö jutustab oma lugu, olles vaikne traditsioonide ja uute mälestuste hoidja.

Kollektsioon avaneb brändi ikooniliste lõigete ja siluettide kaudu, mis on juba aastaid olnud osa By Malene Birgeri pühadeaja garderoobist. Nende kõrval esitletakse ka uusi pidulikke komplekte, mis loovad värske vaatenurga hooaja trendidele.

Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!

By Malene Birgeri pühadekollektsioon ootab avastamist moemärgi edasimüüjate juures – Eestis näiteks Tallinna Kaubamajas – ning aadressil bymalenebirger.com.

Veel sarnaseid artikleid


Olivier Rousteing
Foto: Francesca Beltran | Balmain.

Olivier Rousteing lahkub Balmainist

Pärast moemaailma niigi erakordset aastat, mil disainerite vahetused on raputanud suuri moemaju nagu Chanel, Loewe, Dior ja Bottega Veneta, teatas eile, 5. novembril ka Balmain, et nende armastatud loovjuht Olivier Rousteing lahkub ametist pärast 14 aasta pikkust teekonda Prantsuse luksusbrändi eesotsas.

Rousteing, kes asus Balmaini loovjuhiks 2011. aastal kõigest 25-aastasena, oli sel hetkel noorim mitteasutajast loovjuht suure moemaja eesotsas pärast Yves Saint Laurent’i Dioris. Samuti oli ta esimene mustanahaline disainer, kes võttis enda alla kõikide kategooriate juhtimise Prantsuse moemajas.

„Nagu iga lugu, jõuab ka see kord lõpule,“ teatas Olivier Rousteing. „Olen sügavalt uhke kõige üle, mida oleme saavutanud, ja lõpmata tänulik oma erakordsele Balmaini tiimile – minu valitud perele –, kes on olnud mu kodu viimased 14 aastat.“

Brändi ametliku avalduse kohaselt oli tegemist vastastikusel kokkuleppel tehtud otsusega, ning Balmain lubab lähiajal teada anda moemaja edasistest sammudest. Meie jääme aga põnevusega ootama, kuhu Rousteing oma ande ja loovuse järgmisena viib.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid