Kas teadsid, et kõik jumestuskreemid ei käitu päikesevalguses ühtmoodi?
On teada, et päikesekaitse on ilurutiinidest tähtsaim, seda igal aastaajal. Uuringutest nähtub, et ainuüksi UV-kiirgusest on tingitud 80% nähtavaid vananemisilminguid. Seepärast on päikesekaitsefaktoriga jumestuskreemid parim valik naha kaitsmiseks ja kaunimaks muutmiseks terve aasta vältel. Kuid kõik jumestuskreemid ei ole ühesugused. Kas teadsid, et mõned neist võivad päikesekiirte mõjul lausa kahjulikuks muutuda? Jumestuskreemid, mis sisaldavad sünteetilisi UV-filtreid, võivad nahka kahjustada. Uurimistulemustest nähtub, et kui sünteetilised päikesekaitsefiltrid puutuvad kokku UV-kiirgusega, tekib toksiline reaktsioon. Ühes uuringus leiti, et laialdaselt kasutatav UV-filter butüülmetoksüdibensoüülmetaan (butyl methoxydibenzoylmethane) ehk avobensoon (avobenzone) muutus seda fototoksilisemaks, mida intensiivsem oli UV-kiirgus. Mitme sünteetilise UV-filtri (oktüülmetoksütsinnamaat (octyl methoxycinnamate) ja avobensoon (avobenzone)) segu osutus potentsiaalselt fototoksiliseks. Kuidas siis saada teada, kas jumestuskreem on turvaline? Vali jumestuskreem, mis sisaldab looduslikke mineraalseid UV-filtreid, sest nende tööpõhimõte on peegeldada päikesekiired lihtsalt naha pinnalt tagasi.
Kas sinu jumestuskreem lubab nahal “hingata”?
Kui ilm on juba kuum ja niiske, on oluline, et nahk saaks ka loomulikult higistada, seega ei ole soovitav kasutada veekadu takistavaid ja blokeerivaid koostisaineid. Kõige tavalisemad veekadu takistavad koostisained on mineraalõlid, lanoliin ja mõned silikoonid, näiteks dimetikoon ja tsüklometikoon, mida kasutatakse tihti paljudes tavalistes kosmeetikatoodetes: jumestuskreemides, põsepunades, lauvärvides. Veekadu takistavaid koostisaineid sisaldavate meigi- ja nahahooldustoodete kasutamine soojal või näiteks ka treeningu ajal takistab naha „hingamist“ ning võib kaasa tuua vistrike tekke ja akne ägenemise. Vali igapäevaseid tooteid targalt, eriti aina soojenevatel kevad- ja peagi saabuvatel suvekuudel – väldi meigi- ja nahahooldustooteid, mis sisaldavad mineraalõli, silikoone või lanoliini. Kuidas saad olla kindel, kas kosmeetikatooted on nii-öelda puhtad? Uuri koostisainete nimekirja sildil!
Kuidas ikkagi valida parimat jumestuskreemi?
Nii nagu muutub aastaaja vahetudes sinu garderoob, nii peaksid muutma ka oma ilurutiini. Vali kevade saabudes kerged, nahal hingata võimaldavad tooted, mis tunduvad nahal mõnusad ning püsivad peal ka siis, kui temperatuur tõuseb. Kui igatsed kastevärsket ja säravat suvejumet, otsi jumestustooteid, mis lubavad kumavat katvust. Kuid ära unusta kõige olulisemat ehk päikesekaitsefaktorit (SPF). Päikesekaitsefaktoriga jumestuskreemid on suurepärane valik, et kaitsta nahka terve (!) aasta vältel, kuid eelkõige päikeselistel päevadel.
Meie soovitame siinkohal MÁDARA looduslikku ja sertifitseeritud jumestuskreemi Skin Equal Soft Glow Foundation SPF15, mis kaitseb nahka päikese eest ning muudab jume veatuks ja säravaks. Selle koostisesse kuulub tsinkoksiid, mis tagab kaitse nii UVA- kui ka UVB-kiirguse eest, samuti keskkonnast põhjustatud stressi eest, nii et nahk näib alati värske.
Kuidas aga valida õiget tooni?
Pea meeles, et ka jumestuskreemi toon tuleb valida aastaaja järgi, kuna nahatoon kipub suvel soojemaks muutuma. Samas, ükskõik, kas su nahatoon on hele, tume või midagi vahepealset, sõltub sobivaima jumestuskreemi tooni valimine naha alatoonidest ehk toonidest, mis on nahapinnast sügavamal. Õnneks on vaid neli peamist nahatooni tüüpi: külm, neutraalne, soe ja oliivikarva ning jagame meeldi nõuandeid, mille alusel saad oma naha alatooni lõplikult kindlaks määrata.
Proovi ehteid!
Kui leiad, et hõbeehted sobivad su nahaga paremini kui kuld, on su nahal tõenäoliselt külmad alatoonid. Kui aga sulle sobib pigem kuld, on su nahal soojad või oliivikarva alatoonid. Neutraalsete alatoonide puhul sobivad mõlemad hästi.
Vaata oma randmeid
Vaata randmetel läbi naha kumavaid veene. Kui need paistavad rohekad või oliivikarva, on su nahatoon soe. Su veenid on lillakad või sinised? Siis on su nahatoon külm. Mõlema värvi esinemise puhul võib su nahal olla neutraalne või oliivikarva alatoon.
Kuidas reageerib su nahk päikese käes viibimisele?
Kui päevitud kergelt ja päikesepõletuse saad haruharva, on su nahal tõenäoliselt soojad või oliivikarva alatoonid. Kas saad kergesti päikesepõletuse ja päevitud minimaalselt? Siis on su naha alatoonid külmad. Pea meeles, et neutraalsete alatoonidega nahk võib reageerida nii ja teisiti.
Proovi valget… paberit
Võta valge paberileht ja hoia seda loomuliku valguse käes näo lähedal. Kui su nahk paistab kergelt kollakas, on su nahal soe alatoon, ning kui nägu paistab pigem roosakas, siis külm alatoon. Kui aga nägu tundub muutuvat kergelt hallikaks, siis on su nahk tõenäoliselt oliivikarva. Ei suuda mingit muutust tuvastada? Siis on su naha alatoonid neutraalsed.
Tutvu MÁDARA looduslike ja sertifitseeritud jumestuskreemidega veebipoes madaracosmetics.com!
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
Kes vajab taustainfot, siis seni vaid piiratud piirkondades kättesaadav olnud Rhode on kogunud ülemaailmset tuntust oma minimalistliku esteetika ning tõhusate, kuid lihtsate toodetega, nagu huulepalsamid ja niisutav Glazing Milk. Uutele turgudele laienemine on osa strateegiast tuua brändi lähemale lojaalsetele fännidele üle maailma ning Skandinaaviasse jõudmisel on selles oluline samm.
Eestisse otsetellimine paraku veel võimalik ei ole, ent naaberriikide kaudu on brändi kultustoodeteni jõudmine nüüd märksa lihtsam.