Ettevalmistused uhiuue Toidumaailma arenduseks algasid juba 2018. aastal. Olulise sisendi ehituseks ja funktsionaalse toidupoe loomiseks andis uuring, mis mõõtis klientide teekondi ja eelistusi. Šveitsis analüüsitud uuringu tulemustest lähtuvalt on värskelt avatud Toidumaailm täiesti uus nii vormis kui ka sisus. Olulisim väline ja kliendikogemust parendav muudatus on käiguringi ümberpööramine. Nüüd juhatab nii keskuse maa-alusest parklast kui ka 1. korruselt tulles avar sissepääs külastajad otse Toidumaailma. Poes sees ootavad avastamist veelgi suurem ala Kaubamaja Köögi toodetega, rikkalik valik liha-, kala- ja mereande, eriline juustuosakond ning kohvik koos koogi- ja trühvliletiga.
„Tartu Kaubamaja ja selle Toidumaailma asukoht Tartu südalinnas aitab kaasa linna keskuse elavdamisele ja arendamisele. Kaubamaja renoveerimine ja laiendamine on toonud kaasa uute kaubamärkide ja teenuste lisandumise, mis omakorda suurendab linna atraktiivsust,“ rääkis Tartu linnapea Urmas Klaas.
Kaubamaja ASi juhatuse liikme Erkki Lauguse sõnul on Kaubamaja olnud viimased 57 aastat Tartu südalinna jaoks oluline maamärk. „Olenemata ajastust on see olnud justkui aken laia maailma, mille kaudu maailmakuulsad brändid on kodule nii lähedal ja kättesaadavad. Uus Toidumaailm teeb olulise arenguhüppe kvaliteetse toidu jõudmisel ka tartlaste kodukööki ja peolauale. Eestimaised väiketootjad, kvaliteetsed mereannid, imeline juustuvalik ja loomulikult eriti laias sortimendis Kaubamaja köögi omatoodang – need on vaid mõned võtmesõnad, mis külastajaid edaspidi Toidumaailmas rõõmustavad. Kindlasti on siin parim valik nii kiirele lõunaostjale kui ka vilunud kodukokale,“ rääkis Laugus.
Sisearhitekt Ville Lausmäe kujundatud uues Toidumaailmas sai planeeringus funktsionaalsusega kõvasti arvestatud. „Uuenenud Toidumaailm on Eestis eriline nähtus, sest sellist ressurssi, läbimõeldust ja vaeva pole toidukaupluse lahenduse loomisesse varem pandud. Iga toidurühm on saanud oma ala, keskkonna, välimuse. See pole pood, kus pead iga asja kassitoidu vahelt otsima ja miski ei inspireeri – vastupidi, siin on tehtud kõik, et kauplus oleks võimalikult funktsionaalne, mugav ja kõnetav,“ selgitas Lausmäe.
Tartu Kaubamaja keskuse tegevjuhi Kristel Liivapuu sõnul on oluline, et keskus oleks pidevas muutumises ja liiguks uuenduste tuules. „Oleme väga rõõmsad, et meie ankurüürniku Kaubamaja Toidumaailm on läbinud põhjaliku renoveerimise ning saanud täiesti värske väljanägemise. Juubeliaastale lähenedes uuenesid keskuse 0-korruse üldalad ning värske ilme on saanud ka mitu müügipinda. Hea toidu nautijatel on nüüd kindlasti rohkelt põhjuseid Tartu Kaubamaja külastamiseks,“ ütles Liivapuu.
Meeleolukal avamisel juhatas päevajuht Marko Reikop külalised läbi Toidumaailma maitserännakute, kus sai tutvuda senisest märksa laiema ja mitmekülgsema gurmeetoiduvalikuga ning degusteerida mitmesuguseid hõrgutisi. „MasterChef Eesti“ esimese hooaja võitja Jana Guzanova tutvustas enda retseptide järgi spetsiaalselt Kaubamaja Köögi jaoks loodud salateid. Gustavi armastatud torte, maiuseid ja täiesti uut kooki „Kaubamaja“ esitles Gustavi peakondiiter Õie Pritson.
Sel nädalavahetusel on kõikidel toidusõpradel võimalus saada osa Tartu Kaubamaja Toidumaailma mitmest degustatsioonist ja avamispakkumistest. Septembrikuu igal reedel ja laupäeval saab maitsta ning nautida Kaubamaja Köögi parimaid palasid.
Vaata fotosid eile toimunud Toidumaailma avamisest galeriist!
Koostöö keskmes on Iittala Teema sari – ajatu, selgejooneline ja praktiline disain, mille lõi legendaarne Soome disainer Kaj Franck. Just see universaalne vorm on saanud uue elu tänu Café Kitsuné signatuursele latte art’i mustrile. Tulemuseks on neli harmoonilist tassi toonides Matcha, Sakura, Cappuccino ja Sesame. Lisaks sellele, et need tassid on kaunid, on need ennekõike loodud kasutamiseks. Mugav käepide, lihtne vorm, virnastatavus ja vastupidavus teevad neist tõelise disaini ja funktsionaalsuse sümbioosi.
Koostöö tähistamiseks on Café Kitsuné loonud ka spetsiaalse menüü, mida saab proovida nende Pariisi ja Tokyo kohvikutes ühe kuu jooksul. Menüü pakub värskes kuues jooke nagu Matcha Latte, Black Sesame Latte, vahune Cappuccino ja aromaatne Sakura, mille kõrvale serveeritakse mustritest inspireeritud küpsetisi.
Café Kitsuné × Iittala kollektsioon jõuab müügile 16. oktoobril nii Iittala ja Café Kitsuné veebipoodides kui ka valitud kauplustes üle maailma.
Uudista nimekatest staaridest ja moemaja saadikutest pungil galeriid!
Ning CHANELi kevad/suvi 2026 kollektsioonist räägime juba peagi.