“Enamik kontserni kuuluvatest moemajadest ei kasuta karusnahka. Näiteks on Gucci liitunud Fur Free Alliance’i programmiga “Fur Free Retailer” ning nad pole karusnahka kasutanud alates 2018. aasta kevadsuvisest kollektsioonist. Lisaks on Gucci lubanud loobuda angoora villa kasutamisest. Balenciaga, Alexander McQueen ja MCQ ei kasuta samuti oma kollektsioonides enam karusnahka,” on dokumendis kirjas.
Loomuse kommunikatsioonijuhi ja juhatuse liikme Annaliisa Posti sõnul näitavad värske uudis ja mitmete teiste maailmakuulsate nimede, nagu Michael Korsi, Versace’i ja Chaneli, karusnahast loobumine, et moemaailm on julmale karusnahatööstusele selga pööramas.
“Meil on ääretult hea meel, kui moemajad võtavad kursi karusnahavaba moe poole ning on sellega eeskujuks nii teistele moeloojatele kui ka tarbijatele,” rõõmustas Post. “Loodetavasti julgustab see ka poliitikuid tegema vajalikke samme, et karusloomafarmid keelustataks. Oleme Eestis sellele juba väga lähedal ning soovime, et keeld lähiajal vastu võetaks.”
Ka Fur Free Alliance’i juhatuse esimees Joh Vinding tervitab Alexander McQueeni ja Balenciaga otsust. “Loomade tapmine karusnaha saamiseks on iganenud ja ebainimlik. Tänane uudis on järjekordne suur samm päeva suunas, mil loomade kohutavale kohtlemisele karusloomafarmides lõpp tehakse,” rääkis ta.
Tänaseks on üle 1500 moe-ettevõtte liitunud karusnahavaba programmiga “Fur Free Retailer” ning nad annavad edasi sõnumit, et karusnahal pole moemaailmas tulevikku. Eestis on programmiga liitunud pea 70 ettevõtet.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.