Foto: Kelpman Textile

Hõbenõela võitja Mare Kelpman liitus karusnahavaba programmiga

2016. aastal hõbenõela võitnud tekstiilidisaineri Mare Kelpmani moeettevõte Kelpman Textile liitus rahvusvahelise programmiga “Fur Free Retailer”, mille liikmed ei tooda ega müü karusnahast tooteid. “Ma ei pea eetiliseks karusloomade väärkohtlemist inimliku edevuse nimel,” põhjendas Kelpman karusnahavaba programmiga liitumist.

Saaremaalt pärit Kelpman lõi oma ettevõte 2012. aastal ning tema looming sisaldab loodusest inspireeritud teemasid – saare looduse karm minimalism on ühendatud Lääne-Eesti käsitööle omase värvirikkusega. Kaubamärgi Kelpman Textile all toodetakse naturaalsetest materjalidest unikaalkangaid ning nendest valmistatud sisustustekstiile, rõivaid ja aksessuaare

Kelpmanile on kõige olulisemad materjalide kvaliteet ja vastupidavus, väiksed ja unikaalsed kollektsioonid ning koostöö Euroopa väiketootjatega, sest nii saab ta anda oma panuse ületootmise ja ületarbimise vähendamisse ning julgustada kohalikke ettevõtteid.

“Fur Free Retailer” programmiga on üle maailma liitunud juba üle 1100 moeettevõtte, kelle seast võib leida tuntud nimed nagu Versace, Gucci, Hugo Boss ja Armani. Lisaks on nende seas 49 Eesti ettevõtet ja disanerit, näiteks Tanel Veenre, Eve Hanson ja August.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: By Malene Birgeri pre-spring 2026 kollektsioon.

Soeren Le Schmidt lahkub ootamatult By Malene Birgerist

Tänavu aasta alguses Kopenhaageni moebrändi By Malene Birger uueks peadisaineriks nimetatud Taani moelooja Soeren Le Schmidt on otsustanud ametist lahkuda.

Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“

Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Caia x ROTATE

Caia x ROTATE – Skandinaavia geniaalseim koostöö?

Rootsi kultuslik ilubränd Caia ja Kopenhaageni moelavadel alati laineid lööv ROTATE on vahetult enne järgmisel nädalal algavat Copenhagen Fashion Weeki valmis saanud oma esimese ühise koostöö – julge ja sensuaalse kapselkollektsiooni, kus mood ja ilu viiakse uuele tasemele.

Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”

Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.

Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid