Saaremaalt pärit Kelpman lõi oma ettevõte 2012. aastal ning tema looming sisaldab loodusest inspireeritud teemasid – saare looduse karm minimalism on ühendatud Lääne-Eesti käsitööle omase värvirikkusega. Kaubamärgi Kelpman Textile all toodetakse naturaalsetest materjalidest unikaalkangaid ning nendest valmistatud sisustustekstiile, rõivaid ja aksessuaare
Kelpmanile on kõige olulisemad materjalide kvaliteet ja vastupidavus, väiksed ja unikaalsed kollektsioonid ning koostöö Euroopa väiketootjatega, sest nii saab ta anda oma panuse ületootmise ja ületarbimise vähendamisse ning julgustada kohalikke ettevõtteid.
“Fur Free Retailer” programmiga on üle maailma liitunud juba üle 1100 moeettevõtte, kelle seast võib leida tuntud nimed nagu Versace, Gucci, Hugo Boss ja Armani. Lisaks on nende seas 49 Eesti ettevõtet ja disanerit, näiteks Tanel Veenre, Eve Hanson ja August.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.