H&M ja toodete jätkusuutlikkust mõõtev indeks

Foto: H&M

H&M annab teada, et nüüdsest leiab brändi Euroopa ja Ameerika Ühendriikide veebipoodidest Higgi indeksi jätkusuutlikkuse mõõdiku, mis aitab klientidel teha kestlikku moetulevikku silmas pidades informeeritud ostuotsuseid. Toodete ökoloogilist jalajälge hindava Higgi indeksi loojaks on jätkusuutlike rõivaste koalitsioon (Sustainable Apparel Coalition, SAC) ühes tehnoloogiapartneriga Higg ning H&M on üks esimesi brände, mis on jätkusuutlikkuse indeksi oma toodete juurde lisanud.

Toodete jätkusuutlikkust hindava info lisamine H&Mi veebilehele on osa SACi uuest Higgi indeksi läbipaistvusprogrammist ning põhineb iseseisvalt kontrollitud ja Higgi materjalide jätkusuutlikkuse indeksile (MSI) tuginevatel andmetel, mis hindavad materjalide keskkonnamõju.

Alates juunikuust saab H&Mi veebipoes valitud toodete puhul tutvuda eseme ökoloogilise jalajäljega ning lähikuudel laiendatakse seda veelgi suuremale hulgale toodetele. Igale tootele on antud hinne, mis tuleneb eseme valmistamiseks kasutatud materjalide keskkonnamõjust. Tooteid hinnatakse skaalal baseline kuni 3, millest hinne baseline antakse toodetele, mis on loodud rõivatööstuse tavapärastest materjalidest, ning hinded 1, 2 ja 3 antakse toodetele, mis on loodud väiksema keskkonnamõjuga materjalidest. Iga toote juures on klientidel võimalik tutvuda ka detailse informatsiooniga selle kohta, kui palju on toorme kasvatamisel ja eseme loomisel kasutatud vett ja fossiilkütuseid ning kui suur on selle mõju kliimasoojenemisele ja veesaastele.

„Meil on väga hea meel, et saime lansseerida Higgi jätkusuutlikkuse mõõdiku esmaversiooni ning anda meie Euroopa ja Ameerika Ühendriikide klientidele võimalus tutvuda valitud toodete jätkusuutlikkushinnetega. See on meile väga suur verstapost ja miski, mille nimel oleme töötanud kümmekond aastat,“ kommenteerib H&Mi jätkusuutlikkuse juht Pascal Brun. „Oleme kindlad, et läbipaistvuses peitub võti, mis on võimeline rõivatööstust muutma. Oleme põnevil, et näha selle tööriista arengut, et saaksime peagi toodete keskkondliku ja ühel hetkel ka sotsiaalse mõju kohta veelgi enam infot jagada.“

Higgi indeksi läbipaistvusprogramm ja selle tulemusel sündinud mõõdik on olnud väljatöötamisel palju aastaid ning selle taga on rõivatööstuse suurfirmad ja jätkusuutlikkuse eksperdid. Jätkusuutlike rõivaste koalitsiooni ja tehnoloogiapartneri Higgi poolt loodud programmi eesmärgiks on läbipaistvuse loomine ja informeeritud ostuotsuste tegemise võimaldamine. Programmi arendamisega jätkatakse, et pakkuda tulevikus veelgi enam infot keskkonnamõjude ja ka näiteks tootmisvabrikute sotsiaalse jalajälje kohta.

Sarnased artiklid

Kommentaarid