Augusti asutaja ja disaineri Äli Kargoja sõnul oli fotosessiooni asukoha valik nostalgiline, kodune ja loogiline. „Olen ju Koplis ja Pelgulinnas üles kasvanud ning Tallinna Kunstigümnaasiumis esimesed kureeritud pintslitõmbed teinud,” meenutab disainer. Samuti on brändi ateljee leidnud endale pikaaegse kodu just Koplis asuvas Põhjala Tehases. „Pärast aastaid kogemusi erinevates moepealinnades Pariisist New Yorgini ning ringiga tagasi Põhja-Tallinna jõudmist, on see justkui kaunis ood kodukandile,” lisab Kargoja.
Suhtlus Kiievist pärit fotograafi Alina Riabenkoga algas paar kuud enne sõda. Algselt oli pildistamine planeeritud 2022. aasta varakevadesse, ent see lükkus Ukrainas toimuva tõttu määramata tulevikku. Koostöö hetkel Berliinis resideeruva Riabenkoga kulmineerus siiski kauni seeriaga käesoleva aasta septembris.
Loomeprotsessi domineeris augustilikult tasane värvipalett – puhtad ja läbimõeldult minimalistlikud vormid, mis toetavad rõiva funktsionaalsust ja kvaliteeti. Taotluseks on igasse hetke sobiv, hooajatu ning kergesti kombineeritav garderoob. Püüdmata sobituda konvetsionaalsetesse ilustereotüüpidesse, on eesmärk toetada elegantse raamina kandja isikupära.
Teravam silm märkab, et uuendusena leiab Augusti tänavusügisesest valikust kapselkollektsiooni meestele ning aktsendiks trükimustri, mis valminud koostöös Londonis resideeruva disaineri Riin Kõivuga.
Koostöös Alina Riabenkoga valminud Augusti fotoseeria leiab galeriist!
Augusti hooajaülese moevalikuga on võimalik tutvuda eelneval kokkuleppel brändi stuudios Põhjala Tehases (Marati 5, Tallinn) või e-poes shop.studio-august.com.
“Finiśage” sündis vajadusest tekitada Eesti moemaastikule platvorm, kus autorimoe ideed ja teostus saavad mööndusteta avalduda. Kui ERKI Moeshow annab ruumi tudengite katsetustele ja Tallinna moenädal keskendub pigem kommertsbrändide turunduslikele eesmärkidele, siis kontseptuaalselt süvitsi minevaid lavastuslikke esitlusi näeb Eestis vähe.
Seda tühimikku asuvad oma hübriidetendusega täitma viis värskelt diplomeeritud moekunstnikku – Ron Verlin, Maria Roosiaas, Jaagup Kaiv, Kristiina Tali ja Hanna Tiina Pekk. Lavale jõuavad kunstilise väärtusega seisukohavõtud – teosed, mis kõnetavad nii oma ideede kui vormiga. Näeme, kuidas rõivas kannab nii mälu, mässu, palvet kui ka piinavalt ausaid küsimusi inimkogemuse kohta. Kunstnikud aitab lavale peaprodutsent Marie Soosaar.
Etenduse pealkirja omanäoline kirjapilt on tuletatud sõnadest finale, finiš ja finissage. Finale on moeetenduse lõppvaatus, mille käigus saab veel viimast korda tähistada ja tunnustada esitletud töid. Sel hetkel toimub justkui kollektsiooni uuestisünd, kus tehtud töö moodustab lõpuks ühtse terviku ning kollektsiooniloome pikk maratonidistants taandub kiirele sprindile. Võidujooksu finišijoonel pärjatakse tublimad medalitega, kuid selle joone ületamine on enamat kui autasu. Finišijoone ületamine on treeningu, visaduse ja rohkete väljakutsete kulminatsioon.
„Roni, Maria, Jaagupi, Kristiina ja Hanna power´is on tunda kuulsa Antwerp Six’i hõngu! Võrdlus kuulsate belglastega pole tehtud kergekäeliselt – grupi olulisus seisnes nende kompromissitus kontseptuaalses keeles ja kollektiivses vaimus, mis viis Belgia moe rahvusvahelisele tasemele. Ka meie kõnealune viisik on hämmastavalt ühtse vereringega ning töötab läbimõeldud narratiividega luues järjepanu kinematograafilisi esitlusi. „Finiśage“ on formaat, mida ootan kannatamatult,“ lausus Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna juhataja Piret Puppart.
Pupparti vaimustust jagab moeekspert ja EKA lektor Ester Kannelmäe. „Viisik tõestab, et noore Eesti moekunsti tase astub ühte sammu maailma nimekate moeülikoolide lõpetajate omaga. Nende looming on viimistletud ja teadlik. Eestis on sõpruskonnad varemgi moepilti kujundanud – eriti 90ndatel ja 2000ndate alguses – oli viimane aeg, et taoline ühtse visiooniga kooslus uuesti esile kerkiks. “Finiśage” on nende professionaalse teekonna esimene avalik samm ja publikul on võimalus olla selle märkimisväärse hetke tunnistajaks,” innustab Kannelmäe.
Etenduse lavastus sünnib koostöös Ene-Liis Semperiga – kunstnikuga, kelle eksperimenteeriv, kompromissitu ja tähenduslikult mitmekihiline looming ning lavatööd on mõjutanud teatripilti kogu Euroopas. Semperi käekirja kaasamine loob moeetenduse, mis on ühtlasi ka dramaturgiline ja ruumikunstiline kogemus.
“Finiśage” toimub 25. augustil Sakala 3 Teatrimajas Tallinnas. Piletid tulevad 25. juulist müüki Fientasse. Etenduse ettevalmistusi ja kunstnike lõpuspurdi kulgemist saab jälgida Instagrami-kontol @moeetendus.
“Nagu igal kevadel, vaatasin ka sel aastal meie imeilusaid laos seisvaid kangaid,” alustab Kriss. “Mõned kangad on üle jäänud eelmistest kollektsioonidest, mõned tellitud näidiste tegemiseks, kuid ei ole jõudnud kunagi põhikollektsiooni. Sel kevadel otsustasin, et nüüd on õige aeg nendega midagi ette võtta. Täna proovime kõik kangad viimase väikse tükini ära kasutada, kuid brändi algusaastatel jäi meil rohkem laojääke. Sellest kujunes väike n-ö taaskasutuse projekt – midagi veidi teistsugust meie tavapärasest loomingust.”
Kõnealuse kollektsiooni muusaks valis Kriss Anna Kaneelina. “Ma olen imetlenud Annat pikki aastaid. Teinud seda eemalt, sest mul ei olnud julgust teda meile modelliks paluda. Lõpuks võtsin julguse kokku ja võin kinnitada, et ta on täpselt nii fantastiline naine nagu eemalt tundub,” lisab Kriss.
Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!
Kõik kollektsiooni tooted on käsitsi nummerdatud ning saadaval eksklusiivselt Kriss Sooniku kodulehel www.kriss-soonik.com ja Tallinna stuudiopoes aadressil Paavli 5/2, 2. korrus.