Foto: Oliver Moosus, Siim Oja

ELLEN RICHARD avas uue kontseptsiooniga stuudiopoe

Kodumaine rõivabränd ELLEN RICHARD on avanud Telliskivi Loomelinnakus uue kontseptsiooniga stuudiopoe, kust leiab lisaks moemärgi enda rõivastele nüüdsest ka teiste brändide pesu, peakatteid, kotte, prille ja ehteid. Esindatud on sellised kodumaised tegijad nagu Crystal Rabbit, Adrikorn Artefacts, Piret Loog, Rähn Eyewear ja Claudia Lepik.

Brändide eriilmelist käekirja seob kokku stuudiopoe kureeritud väljapanek ja hubane poe atmosfäär, muutes ostlemise võimalikult koduseks ja kandes koosolemise energiat vahetult edasi. „Soovime, et ennast stuudiopoeks nimetades, oleksime ka selle nime väärilised, ehk edaspidi meil puudub kliendi ja teenindaja kontrast, meie ruumis saavad inimesed tunda ennast oodatuna ning olla poe keskkonnas ilma närvilise pingeta,“ kirjeldab muutusi ELLEN RICHARDi kontseptsiooniarendaja Andreas Kübar. “Samuti on oluline ka teiste disainerite kaasamine, et pakkuda kliendile võimalust kohe stiliseerida ning et noored loomeinimesed aitaksid ühiselt tegutsedes üksteisel järgmisi samme astuda.”

ELLEN RICHARDi disainer Kristi Pärn lisab: “Enda stuudio-poe unistus on olnud juba aastaid, kuid et me nii toreda kamba kokku saime, on vaid lisaboonus nii meile kui meie klientidele.”

ELLEN RICHARDi stuudiopood on avatud T-R 11-18, L-P 11-17 Telliskivi Loomelinnakus, aadressil Telliskivi 60A.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Matches

MATCHESFASHION sulgeb oma virtuaalsed uksed

Vaid kaks kuud pärast seda, kui luksuskaupu müüv e-kaubandusplatvorm Matchesfashion (hiljuti ümber nimetatud Matchesiks) läks Briti jaemüügifirma Frasers Groupi omandusse, jõudsid avalikkuseni uudised selle sulgemisest. 

Frasers Group omandas digitaalse jaemüüja – mis oli viimastel aastatel pidevalt kahjumit kandnud – 2023. aasta detsembri lõpus Apax Partnersilt 52 miljoni naela eest. Frasersi sõnul on Matches kahe kuuga, mis on möödunud ülevõtmisest, jätkanud kahjumi kogumist ja ärieesmärkide mittesaavutamist. Meediasse on jõudnud ka kuuldused, et Matches on hilinenud platvormil müügil olevatele kaubamärkidele maksmisega, mille tõttu on mitmed neist katkestanud jaemüüjaga sidemed.

Frasers Group teatas avalduses, et kuigi Matchesi juhtkond on üritanud leida viisi äri stabiliseerimiseks, on selgeks saanud, et äri ümberkorraldamiseks oleks vajalik liiga palju muudatusi ning jätkuv rahastamisvajadus ületaks summasid, mida uued omanikud peavad elujõuliseks. Selles valguses on Matchesi direktorid astunud esimesed sammud, mis võivad viia kas ettevõtte ümberstruktureerimiseni, et see muutuks elujõuliseks, või likvideerimiseni ja täieliku sulgemiseni. Kõige tõenäolisem tundub, et Matchesi ootab ees viimane.

Taustast ka. Matchesfashion asutati 1987. aastal butiigina Londoni äärelinnas Wimbledonis abikaasade Tom ja Ruth Chapmani poolt. Chapmanid, kellele kuulus poe enamusosalus aastakümneid, müüsid selle erakapitali investoritele 2017. aastal, teenides sellega umbes 400 miljonit naela. Toona hinnati ettevõtte väärtuseks 800 miljoni naela.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Reet Aus | Alex Arauz.

Eesti disain jõuab 12 miljoni USA televaatajani

Eesti disaini tutvustav viieminutiline videoklipp, mis on osa saatesarjast “ByDesign Europe”, jõudis 24. veebruaril CBS Los Angelese telekanalile KCAL-9, pakkudes Ameerika Ühendriikide telepublikule professionaalset ülevaadet innovatsioonist, leidlikkusest ja Euroopa disaini tipptasemest. Koos lähiajal linastuva New Yorgi episoodiga jõuab see kokku 12 miljoni televaatajani.

Koostöös mitmete Euroopa partneritega nagu Frankfurt Messe ja Londoni Royal College of Art ülikooliga soovivad ameeriklased oma sarjas vaatajatele tutvustada uuenduslikke disainiuudiseid Euroopast. Videoklipp tutvustab teiste seas kuulsaid saksa, poola, ja eesti disainereid ning nende novaatorlikke projekte, mis keskenduvad tehnilisele innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, taaskasutusele ning uutele materjalidele.

Filmitud materjal sisaldab intervjuusid disaineritega, kes räägivad oma lähenemisviisidest ning kirjeldavad praktiliste näidete abil, kuidas nad kasutavad disainiprotsessis loovust ja jätkusuutlikke meetodeid. Oma kommentaare avaldavad hooaja jooksul disainimaailmas tuntud Karim Rashid, Ross Lovegrove ja Tom Dixon.

Rahvusvaheline filmitiim, eesotsas produtsent Mike Chapmaniga, külastas Eestit jaanuarikuu alguses. Eestit tutvustav filmilõik keskendus Reet Ausi tööstuslikule taaskasutusdisainile; seeneniidistikust sisustustoodete start-up’ile MYCEEN; heale digiteenuse näitele e-Residentsuse näol ning Disainiöö festivali ja disainiliidu tegemistele, kes oli ka koostöö algatuse taga. Videoklipp on pilguheit Eesti disaini kogukonna innovatiivsematele saavutustele ja e-riigi eelistele. Puhtjuhuslikult oli intervjueerija, teenusedisainer Alexandra Grüber-Pérez, kes on muuhulgas teinud koostööd ka USA praeguse presidendiga, kirjutanud oma lõputöö Londoni Royal College of Art’is teemal “Digital Estonia”.

Eesti Disainerite Liidu juhi Ilona Gurjanova sõnul võib seda lugeda üheks põhjalikumaks kajastuseks, mida Eesti disain kunagi Ameerika telekanalites saanud on. “Ajastus ei saa olla parem, kuna kevadel toimub New Yorgis Eesti disaini näitus. Eesti Disainerite Liit koostöös EKA ja e-Residentsusega osaleb kestliku ja digidisaini väljapanekuga New Yorki Disaininädalal 16.-23. mail.”

Eesti disaini tutvustav videoklipp, mis on osa ByDesign TV Europe esimesest hooajast,  keskendub Euroopa innovatsioonile ja disainile on saadaval vaatamiseks siin.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid