Ehtedisaineritega ehetest – Tanel Veenre, Sofia Hallik ja Lisa Kroeber

Foto: SOMA Jewellery

Eesti suurim juveelikaupluste kett Goldtime üllatab tänavu suure üleskutsega Eesti loovhingedele – nimelt otsib Goldtime kodumaiseid ehte- ja kelladisaini säravaid talente, kelle looming võiks just nimelt Goldtime’i valikusse müügile jõuda.

Innustamaks noori ja alustavaid ehtedisainereid konkursil osalema, võtsime ette ja rääkisime juttu nende disaineritega – Tanel Veenre, Sofia Halliku ja Lisa Kroeberiga –, kellele koostöö Goldtime’iga on juba vilja kandnud. 

Tanel, kas ja kui palju aasta 2020 muutis Sind inimesena, sh loomeinimesena?

2020 oli meie jaoks kõige kiuste suurepärane aasta – jätkasime mõnusas kasvutempos, tulime välja mitmete uute seeriatega, tegime suurejoonelise moekollektsiooni ja raamatu, innustusime inspireerivatest koostöödest (JOIK, Anna Kaneelina, Naomi Smalls, Kersti Kaljulaid jt), jätkasime Hiina turu vallutamist. Kevadise koroonalaine harjal hakkasime ka teadlikumalt heategevusega tegelema, annetades aasta jooksul üle 5000 euro eri organisatsioonidele. Sellised väljakutsed on kütuseks minu mootorile, on õnn teha kirglikult seda, mida armastad. Pööraste ettevõtmiste tasakaaluks püüdsin isiklikult õppida enam rahulikkust ja kannatlikkust.

Miks peaksid kodumaised ehtedisainerid – noored, vanad, alles alustavad või juba pikalt tegutsenud – endast Goldtime’ile märku andma? 

Goldtime annab võimaluse teha arenguhüppe – astuda suure sammu struktureeritud ja nähtava kaubamärgi suunas. Täna liigub mass paratamatult kaubanduskeskustes ning nähtavuse seisukohast on oluline seal olemas olla. Kuna Goldtime’i võrgustik katab kõik olulised keskused Eestis, siis on see parim viis olla oma kliendi lähedal.

Millega Sa ise Goldtime’i kliente tänavu üllatad?

Minu loominguline nõiakatel podiseb meeletu hooga, vaadates aasta plaane, siis pea igas kuus tuleme välja millegi uuega. Mitu päris innovaatilist rauda on tules, katsetan uute materjalidega… Kes ei riski – see šampanjat ei joo!

Lisa, küsin sinultki, kas ja kui palju aasta 2020 muutis sind inimese, sh loomeinimesena?

2020 oli minu jaoks aasta täis vastuolusid. Ühelt poolt valdas mind suurim rõõm saada teist korda emaks ja punuda meie pesa veel natukene suuremaks, aga teisalt oli loomulikult mure seoses viiruse leviku ja selle mõjuga ühiskonnale ja ettevõtlusele. Me saime olla palju perega koos ja nautida maal elamise võlusid, aga ma ei pääsenud Saksamaale oma vanemate ja sugulaste juurde, et jagada seda rõõmu nendegagi.

Teisalt, oli aega mõtestada enda jaoks oluline – seada eesmärke ja samas osata reageerida pidevalt kiireid otsuseid tehes. Kahtlemata peegeldus see aasta ka minu loomingus. „Tubes” seerias üritasin edasi anda vastandumise dilemmat – uus versus vana, lihtne versus keeruline, tehislikkus versus naturaalsus, värvid versus hall. „Colour Frames” peegeldab aga mõtet, et peaksime otsima seda, mis on elus oluline ja mis väärib n-ö raamimist ja eksponeerimist nii endale kui ka publikule.

Eelmine aasta andis võimaluse tõestada meie tiimile, et oleme nende jaoks olemas ka rasketel aegadel, et ettevõtte suurim väärtus on tõesti inimesed, kes annavad endast parima. 2020 tõi esile ka sotsiaalse ettevõtluse tähtsuse. Meil on hea meel, et saime anda oma panuse heategevuses.

Inimesena võtan eelmisest aastast kindlasti kaasa fookuse olulisele ja keskendumise positiivsusele, mis aitavad meid elus edasi ja loovad uut.

Miks peaksid sinu meelest kodumaised ehtedisainerid endast Goldtime’ile märku andma?

Koostöö Goldtime’iga ei ole lihtsalt oma toodete müümine, vaid see on õppimine, arenemine, tagasiside saamine – mida muuta, mida teha paremini, mis on hästi. See on ka enda mugavustsoonist väljaastumine, sest hea koostöö vajab kahepoolset pingutust ja vastutust. Lisaks sellele on muidugi Goldtime’i meeskond, eesotsas Aveliga üdini positiivne ja motiveeriv! Kindlasti soovitame kolleegidel seda võimalust kasutada ja endast Goldtime’ile märku anda.

Millega Lisa Kroeberi ehtebränd Goldtime’i kliente tänavu üllatab?

Meil on kaks uut seeriat: „Tubes” ja „Colour Frames”, mis lähiajal Goldtime’i poodidesse jõuavad. Kindlasti tuleb valikusse uusi värve ja üllatusi, mis jäägugi praegu veel avaldamata!

Sofia, kas ja kui palju aasta 2020 muutis sind inimesena ja SOMA brändi eestvedajana?

Aasta 2020 oli keeruline, aga samas eriline, ilus ja särav. Olen kindlasti muutunud ja kasvanud nii inimese kui ka loometegijana. Suurim väljakutse oli seotud maailma muutumise ja antud muutustega kohanemisega. Näiteks uue kollektsiooni „New World” mõte sai alguse eelmise aasta veebruari lõpus Roomas, täpselt üks nädal enne Itaalia lockdown’i. Olles Roomas, mis samal ajal sai Euroopa koroonaleviku alguspunktiks, oli huvitav jälgida inimeste käitumist. Nädalane reis muutus iga päevaga ulmelisemaks – selline eel-apokalüptiline tunne oli õhus. 

Lõpuks tundus, et just fiktsioon, ja veelgi enam utoopiline fiktsioon on õige valik uue kollektsiooni arenemiseks. Esimesed koroonasammud Euroopas tõid kaasa tunde, et inimene vajab sellist jumalaga sarnast jõudu, mis päästab meid kõiki nii ohust kui ka meie enda vigadest. Antud lähenemine on mu esimene kogemus fiktsiooniga ja mulle meeldis väga, kuidas see mõjutas ehete loomise protsessi.

Miks sina soovitaksid ehtedisaineritel endast Goldtime’ile märku andma? 

Goltime’i tiim on ülimalt professionaalne, pühendunud ja avatud uutele ideedele. Olen saatusele väga tänulik sellise koostööpartneri eest! Minu meelest on neil eriti lai kliendibaas, mis omakorda tähendab, et erinevate stiilidega töötavad ehtekunstnikud ja disainerid on avatud suuremale potentsiaalsele austajaskonnale.

Millega sinu ehtebränd SOMA 2021. aastal üllatab? 

Kevadel jõuab valikusse meie uus kollektsioon „New World”. Veebruaris aga saavad Goldtime’i kliendid nautida uusi värve Plüsch kollektsioonist – minu isiklik lemmik on kindlasti toon cornflower ehk rukkilillesinine. Loodusest inspireeritud sametised kõrvarõngad sobivad paljudele ja saavad ideaalseks kingituseks vabariigi aastapäevaks!

Tanel Veenre Jewellery, Lisa Kroeber Jewellery ja SOMA Jewellery ehted leiab suuremates Goldtime’i esindustes ning Goldtime’i veebipoes.

Goldtime’i konkursist ehte- ja kelladisaini kodumaistele säravatele talentidele saad rohkem lugeda siit.  

Sarnased artiklid

Kommentaarid