Foto: Kiukivi

Disainiauhindade galal selgusid Eesti innovaatiliseimad tooted

Disainiauhindade galal Balti Manufaktuuris selgusid möödunud nädala reede õhtul Eesti innovaatiliseimad tooted, mis pärjati tootedisainiauhinnaga BRUNO. Elustiilitoote kategoorias kuulutati võitjaks KIRA saapad, elukeskkondliku toote kategoorias B-Wise seenematerjalist valgustid ning insernertehnilise toote kategoorias uudne põiekateetri kinnitussüsteem. Elutööpreemia silmapaistva panuse eest Eesti disaini sai tootedisainer Matti Õunapuu. BRUNO sotsiaalmeedias toimunud rahvahääletuse tulemusena valiti ka Eesti publiku lemmik, milleks sai Hannah Segerkrantzi  disainitud  süsinikunegatiivne tooteseeria Kiukivi.

Lisaks võitjatele said elustiilitoote kategoorias austava mainimise osaliseks Tanel Veenre Comet ehteseeria ja Kairi Lentsiuse disainitud Telk kollektsioon; elukeskkondliku toote kategoorias Markus Pärnametsa Greenwood tool ja Katrin Kabuni Woola villaümbrikud; ning insenertehnilise toote kategoorias Mihkel Masso Sheetsplint lahas ja Siim Simmermanni loodud IWS uue generatsiooni pumpla teenindusava.

BRUNO võitjad valis välja rahvusvahelistest disainiekspertidest koosnev žürii, koosseisus Päivi Tahkokallio (Soome), Anthony Luciano (USA), Sergio Davila (Mehhiko), Merike Rehepapp (Eesti) ja Spyros Bofylatos (Kreeka). Žürii esinaine, Soome tootedisainer ja disainiekspert Päivi Tahkokallio, hindas parimate valikut raskeks, kuna disain võib olla elumuutev väga mitmest aspektist vaadatuna. „Näiteks B Wise’i puhul tõusis esile suurepärane seenepäritolu materjalide kasutus, mis rajab teed uuele huvitavale bioesteetikale, samas kui KIRA saapad on hea näide uuskasutusest ja ringmajandusest, mitte ainult materjalikasutuse aspektist lähtuvalt, vaid ka kodulähedase tootmise seisukohalt. Selle toote puhul on ilmne strateegiline mõtlemine, mis ühelt poolt toetab kliimamuutuste leevendamise ja nendega kohanemise põhimõtteid ja teisalt toob välja kohaliku kultuuri, väärtused ja käsitööoskused modernses võtmes.“

Eesti tootedisainiauhinda BRUNO annab välja Eesti Disainerite Liit (EDL) Eesti väljapaistva toote või tooteseeria eest, mis on valminud kas disaineri enda initsiatiivil, tiimitööna või tootja/tellija tellimustöö tulemusena. „Heameel on tõdeda, et tootedisaini valdkonnas on toimunud heas mõttes rohepööre – palju on kestlikke, uudsetest biomaterjalidest ja taaskasutusprintsiibil tehtud töid. Toote innovatsioonile lisaks on oluline heita pilk ka ajalukku ning taaselustada nippe, mida meie esivanemad näiteks mööblit valmistades oluliseks pidasid, just sellised tooted on silma hakanud ka meie rahvusvahelisele züriile. Kõige tähtsam ei ole tegelikult võitja väljaselgitamine, vaid uudsete disainilahenduste ning andekate disainerite tutvustamine avalikkusele. Loodame, et Eesti disaini kõrge professionaalne tase inspireerib ettevõtjaid ja avalikku sektorit tihedamat koostööd tegema,“ rääkis Ilona Gurjanova, Eesti Disainerite Liidu juht ning Disainiöö peakorraldaja. 

BRUNO auhinda antakse välja 2006. aastast iga kahe aasta tagant.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Mia Tohver

HANNES RÜÜTEL, südasuvi ehteis ja eheduses

Vaid mõned kuud tagasi esitles moemärk HANNES RÜÜTEL oma esimest ehetekollektsiooni “OIU”, mis peidab endas moemärgi asutaja Hannese helgeid mälestusi, soojust ja nostalgiat. Needsamad märksõnad kandusid edasi värskelt ilmavalgust näinud südasuvisesse fotomaagiasse – hetke, mil looduse lopsakus ja päikese paitus mõjuvad kõige ehedamalt.

Fotograaf Mia Tohveri jäädvustatud seeria seob üheks tervikuks hiljuti lansseeritud ehetekollektsiooni ja moemärgi HANNES RÜÜTEL unisex touch’iga rõivad. “Hannese looming oli sellesse sooja suveõhtusse loodud – kõik toonid, tekstuurid ja valgussillerdused sulasid kaamera ees kokku ühtseks maailmaks, justkui oleks võetud pipetiga värve ümbrusest ja seatud need kollektsiooni värvigammasse. Ja sellele kõigele puhus elu sisse modellide Elina ja Jürgeni mänguline energia,” kirjeldab Mia.

Tutvu kõnealuse seeriaga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Eliise Maar Jewellery

Eliise Maar Jewellery taas Tallinnas!

30. ja 31. juulil avaneb kõikidel huvilistel ja ehtegurmaanidel ainulaadne võimalus tutvuda rahvusvaheliselt tunnustatud ehtebrändiga Eliise Maar Jewellery – siinsamas Eestis. Pop-up üritus toimub Tallinnas restoranis GOBI, kus saab kohapeal uudistada, proovida ning soovi korral ka osta nii brändi uusi kui ka klassikaks saanud ehteid. Lisaks pakub brändi looja piiratud arvul personaalseid konsultatsioone.

Kes vajab meenutamist, siis Eliise Maar on Eestist pärit ehtekunstnik, kes kolis 2013. aastal Austraaliasse, kus rajas oma ehtemaailma – alguses väikese lauaga oma ühetoalise korteri nurgas. Täna on Eliise Maar Jewellery tuntud kogu Austraalias ning valitud kahel järjestikusel aastal (2024 ja 2025) riigi 15 parima ehtebrändi hulka.

Ehtebrändi Tallinna pop-up toimub 30. juulil kell 13.00–16.00 Rotermanni kvartalis, restoranis GOBI. Järgmisel päeval, 31. juulil, on võimalik kohtuda Eliisega personaalselt, broneerides tasuta konsultatsioon, et arutada näiteks erilahendusi või tulevasi koostöövõimalusi. Konsultatsioone on piiratud arv, seega tasub aeg varakult broneerida.

Lisainfo ja broneerimine siin. 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid