Nagu öeldud, siis Diptyque’i uus parfüüm Ilio on saanud lõhnanoodid Vahemere-äärsetest aroomidest. Miks? Sest just Vahemere ääres meeldis puhkamas käia parfüümimärgi asutajatel Yves Coueslant’il ja Desmond Knox-Leet’il. Nii leiabki teravam nina uuest parfüümist nii pirni, bergamoti, iirise kui ka jasmiini aroome. Citronnelle-nimeline lõhnaküünal kannab aga – nagu nimigi reedab – tsitrulisemaid noote. Samamoodi lõhnab tsitruseliste järele uus sidrunheina, geraaniumi ja sidruneukalüptiga kehasprei.
Uut parfüümipudelit ning teisigi mainitud tooteid kaunistavad kunstniku Luke Edward Halli joonistused, mis annavad neile seeläbi veelgi suvisema ja värvikama meeleolu.
Diptyque’i suvised lõhnatooted jõuavad müügile juba kuukese pärast, alates 4. juunist.
Acne Studios ja Editions de Parfums Frederic Malle ühisparfüüm kannab nime Acne Studios par Frederic Malle ning selle autor Suzy Le Helley – noor ja kiiresti tõusev kõrgparfümeeriatäht, kes on juba pälvinud paljude vanemate kolleegide lugupidamise ja komplimente. Olles kirglikult huvitatud botaanika ja sünteetika võimalustest, on tema lõhnad üles ehitatud täpsetele lühikestele koostistele, mille iga koostisosa kannab selget sõnumit. Käesoleva lõhna puhul ammutas Le Helley inspiratsiooni 20. sajandi alguses kasutusele võetud aldehüüdidest – sünteetilistest komponentidest, mis on puhtad ja moodsad ning tunduvad ajatutena.
Kuidas lõhnab Acne Studios par Frederic Malle? Esiteks on tunda aldehüüdide kristalset puhtust, mida ümbritsevad roosi ja kannikese õrnad noodid, apelsiniõite särav essents ja aldehüüdide mõju kajana kordav mineraalselt värskendav viiruk. Seejärel asuvad paitama nahka vanilli, kreemja sandlipuu, virsikukoore ja valge muskuse noodid, täpselt nagu mohäärvillane kampsun.
Acne Studios par Frederic Malle ootab avastamist parfüümibutiigis Crème de la Crème.
„Ei tea, kas asi oli Oxfordi Ülikooli ja Karolinska Instituudi ühisuuringust selgunud tõsiasjas, et vanillil on positiivne aromaholoogiline mõju inimeste meeleolule, või loodi hedonistlikult magusad parfüümid tasakaalustamaks maailmas domineerivat negatiivsust, kuid möödunud lõhna-aasta jääb igal juhul meelde erakordselt magusana,“ räägib 20-aastase kogemusega parfüümikoolitaja Helen Merila.
Pärast möödunud aasta vanillilõhnade plahvatust ennustab Helen alanud aastaks kontrastina hoopis teravate ja nii-öelda roheliste parfüümide võidukäiku. „Tuntud parfüümiteemaline taskuhääling „Smell Ya Later“ pakub välja, et lõhnakoostises saavad trendikaks kõikvõimalikud (ja võimatud) köögiviljad. Ka niinimetatud gurmeelõhnad astuvad sammu edasi, muutudes veelgi isuäratavamaks – inglise keeles juba kirjeldatakse neid kui edible-parfüüme,“ lisab Helen.
Loomulikult ei saanud me Helenilt küsitama jätta, millega plaanivad meid 2024. aastal üllatada nimekad brändid ja parfüümimajad.
„Paljud kuulsad lõhnaklassikud saavad sel aastal intensiivsemad järjelõhnad elixir või intense versioonidena – Boss The Scent Elixir, Carolina Herrera Blush Elixir, Rabanne Fame ja Phantom Intense, Hugo Intense, Dolce&Gabbana K & Q Intense ja nii edasi,“ loetleb parfüümiekspert, lisades, et peale „roheliste“ parfüümide teevad sel aastal võidukäiku ka lillelised parfüümid. „Näiteks Guerlain lisab oma Aqua Allegoria parfüümisarjale lausa kaks lilleaedadest inspireeritud Florabloom lõhna – tualettvee ja Forte intensiivsema versiooni, millest ei puudu ka isuäratav mangonoot. Escada moemaja selle aasta suvehooja lõhn Brisa Cubana on jällegi kui aromaatne mündi ja Mojito nootidega värskusepuhang. Lilleparfüümide kuningas Marc Jacobs aga jätkab kuulsat Daisy lõhnasarja rõhutatult lillelise ja trendikalt tütarlapseliku POP-iga, milles leidub üllatavatelt nii pistaatsia kui ka yuzu-vilja noote.“
Kes soovib saada Helenilt ka edaspidi siseinfot parfüümimaailmas toimuva kohta, sellel soovitame silma peal hoida tema TikToki-kontol @prgirlsdiary.