Foto: Diptyque

Diptyque’i Orphéon – Pariis, Saint-Germain ja tubakasuitsu keerud

Tänavu 60. tegutsemisaastat tähistav parfüümimärk Diptyque on välja tulnud uue parfüümiga, mis kannab nime Orphéon ning veelgi sügavamat tähendust. Nimelt on lõhn saanud inspiratsiooni ühest konkreetsest öölokaalist, mis asus Pariisis, kohe Diptyque’i esimese butiigi kõrval. 

Parfüümi looja Olivier Pescheux’ sõnul on kõnealuse parfüümi eesmärk viia selle kandjad tagasi 60ndate alguse Pariisi. Kujutagem ette… Saint-Germain’i kvartal pulbitses džässiklubide hommikuni kestvate seansside ja kunstiliste etteastete rütmist. Inimesed arutlesid maailmaasjade üle ning tantsisid ja laulsid hubases õhkkonnas, mis oli ühtaegu elav ja elegantne… Orphéon oli üks neist rõõmsast elevusest tulvil baaridest, kus meeldis kohtuda lähedal asuva Diptyque’i butiigi kolmel asutajal. Tänapäeval muudab baari surematuks samanimeline lõhnaportree – Orphéon, mis avaldab austust ka tollasele ajastule ja loomingulisele sõprusele.

Milline võib selline lõhn küll olla? Kujutage ette, kuidas tubakasuitsu keerud segunevad põsepuna puuderjate aurujugadega, mis peatuvad põletatud puidul. Lõhna südames on aga selle unustamatu paiga õhkkond, millele viitavad tonka oa soojus, seedri sügavus ja kadakamarjade erksus. Kuidas tundub? Meile igatahes meeldib. 

Diptyque’i parfüümi Orphéon saab soetada kas Diptyque’i veebipoest või näiteks Eesti edasimüüja Crème de la Crème butiigist ja veebipoest. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Neil Godwin

Acne Studios ja Editions de Parfums Frederic Malle

See on kohal! Kunsti, moe ja parfümeeria sümbioos Rootsi moemaja Acne Studios ja Editions de Parfums Frederic Malle’ ühistööna valminud lõhna näol.

Acne Studios ja Editions de Parfums Frederic Malle ühisparfüüm kannab nime Acne Studios par Frederic Malle ning selle autor Suzy Le Helley – noor ja kiiresti tõusev kõrgparfümeeriatäht, kes on juba pälvinud paljude vanemate kolleegide lugupidamise ja komplimente. Olles kirglikult huvitatud botaanika ja sünteetika võimalustest, on tema lõhnad üles ehitatud täpsetele lühikestele koostistele, mille iga koostisosa kannab selget sõnumit. Käesoleva lõhna puhul ammutas Le Helley inspiratsiooni 20. sajandi alguses kasutusele võetud aldehüüdidest – sünteetilistest komponentidest, mis on puhtad ja moodsad ning tunduvad ajatutena. 

Kuidas lõhnab Acne Studios par Frederic Malle? Esiteks on tunda aldehüüdide kristalset puhtust, mida ümbritsevad roosi ja kannikese õrnad noodid, apelsiniõite särav essents ja aldehüüdide mõju kajana kordav mineraalselt värskendav viiruk. Seejärel asuvad paitama nahka vanilli, kreemja sandlipuu, virsikukoore ja valge muskuse noodid, täpselt nagu mohäärvillane kampsun. 

Acne Studios par Frederic Malle ootab avastamist parfüümibutiigis Crème de la Crème.

Veel sarnaseid artikleid


Kuidas lõhname aastal 2024?

Vanill või tomat, eliksiir või… Mojito? Parfüümimaailmas ei või kunagi teada. Küll aga saab maailmas toimuva põhjal teha omajagu järeldusi selle kohta, mis alanud aastal aroomides domineerima hakkab. Lubage tutvustada, need on 2024. aasta põnevaimad parfüümitrendid!

„Ei tea, kas asi oli Oxfordi Ülikooli ja Karolinska Instituudi ühisuuringust selgunud tõsiasjas, et vanillil on positiivne aromaholoogiline mõju inimeste meeleolule, või loodi hedonistlikult magusad parfüümid tasakaalustamaks maailmas domineerivat negatiivsust, kuid möödunud lõhna-aasta jääb igal juhul meelde erakordselt magusana,“ räägib 20-aastase kogemusega parfüümikoolitaja Helen Merila.

Pärast möödunud aasta vanillilõhnade plahvatust ennustab Helen alanud aastaks kontrastina hoopis teravate ja nii-öelda roheliste parfüümide võidukäiku. „Tuntud parfüümiteemaline taskuhääling „Smell Ya Later“ pakub välja, et lõhnakoostises saavad trendikaks kõikvõimalikud (ja võimatud) köögiviljad. Ka niinimetatud gurmeelõhnad astuvad sammu edasi, muutudes veelgi isuäratavamaks – inglise keeles juba kirjeldatakse neid kui edible-parfüüme,“ lisab Helen.

Loomulikult ei saanud me Helenilt küsitama jätta, millega plaanivad meid 2024. aastal üllatada nimekad brändid ja parfüümimajad. 

„Paljud kuulsad lõhnaklassikud saavad sel aastal intensiivsemad järjelõhnad elixir või intense versioonidena – Boss The Scent Elixir, Carolina Herrera Blush Elixir, Rabanne Fame ja Phantom Intense, Hugo Intense, Dolce&Gabbana K & Q Intense ja nii edasi,“ loetleb parfüümiekspert, lisades, et peale „roheliste“ parfüümide teevad sel aastal võidukäiku ka lillelised parfüümid. „Näiteks Guerlain lisab oma Aqua Allegoria parfüümisarjale lausa kaks lilleaedadest inspireeritud Florabloom lõhna – tualettvee ja Forte intensiivsema versiooni, millest ei puudu ka isuäratav mangonoot. Escada moemaja selle aasta suvehooja lõhn Brisa Cubana on jällegi kui aromaatne mündi ja Mojito nootidega värskusepuhang. Lilleparfüümide kuningas Marc Jacobs aga jätkab kuulsat Daisy lõhnasarja rõhutatult lillelise ja trendikalt tütarlapseliku POP-iga, milles leidub üllatavatelt nii pistaatsia kui ka yuzu-vilja noote.“ 

Kes soovib saada Helenilt ka edaspidi siseinfot parfüümimaailmas toimuva kohta, sellel soovitame silma peal hoida tema TikToki-kontol @prgirlsdiary.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid