Maailma ühe suurima spordirõivabrändina on adidas eeskujuks teistele firmadele, et aina enam võetaks kasutusele loomasõbralikud alternatiivid. Loomade eestkoste organisatsioonil Loomus on koos Fur Free Alliance’iga hea meel tervitada adidast kui 1500. rõivafirmat, kes liitus “Fur Fur Retailer” programmiga ja hindab loomade heaolu.
Loomuse kommunikatsioonijuht Annaliisa Post ütles, et tal on suur rõõm, et ümmarguse numbri täitumist tähistavaks liitujaks osutus Eestiski populaarne rõivabränd. “Kogu maailm liigub karusnahavaba moe suunas ning on tore näha, et suured ettevõtted on valmis olemaks teejuhiks ja eeskujuks. Ma arvan, et iga programmiga liituja – olgu ta pisike tegija või moemaailmas tuntud nimi – on suur väärtus ja aitab edasi kanda sõnumit, et on aeg jätta karusnahk minevikku ning otsida jätkusuutlikke ja loomasõbralikke alternatiive,” lisas Post.
“adidas juhindub jätkusuutlikkuse põhimõttest nii kõigis tootevaliku valdkondades kui ka üldisemalt kogu oma äritegevuses,” rääkis adidase säästva arengu asepresident Frank Henke. “Oleme juba 2018. aastast kasutanud jätkusuutlikumat puuvilla, alates 2024. aastast kasutame ainult taaskasutatud polüestrit ja sel aastal toome turule esimesed jooksujalatsid, mis on loodud nii, et neid saab taaskasutada. Lisaks kasvab kolme triibuga vegantoodete arv. Näiteks on populaarsed tossuklassikud Stan Smith ja Superstar eelmisest aastast saadaval ka veganversioonis. Karusnahast täielikult loobumine rõhutab meie pühendumust jätkusuutlike uuenduslike materjalide otsimisele ja nende aina suuremale kasutusele võtmisele.”
Fur Free Alliance’i programmijuht Brigit Oele sõnul on nad väga elevil, et just adidasest sai 1500. programmiga “Fur Free Retailer” liituja. “Pühendumine karusnahavabale tootmisele ei ole pelgalt kaastundlik, vaid ka tulevikule mõtlev otsus. Tänapäeva tarbijad toetavad moebrände, kes hoolivad loomadest ja keskkonnast, ning adidase suund jätkusuutlike materjalide poole muudab nad selle selles osas liidriks, ” lausus Oele.
Programm “Fur Free Retailer” on esindatud enam kui 25 riigis ning adidase liitumine on tähendusrikas verstapost. Lisaks adidasele on karusnahale ei öelnud mitmed moemaailma suurkujud, näiteks Prada, Gucci, Zara, H&M ja paljud teised. Eestis esindab programmi Loomus ning “Fur Free Retaileriga” on liitunud üle 60 Eesti moeettevõtte ja kaupluse.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.