“Karusnahk? Ma ei tegele sellega enam. Ma ei taha tappa loomi selleks, et luua moodi. See ei tundu õige,” teatas kuulus Itaalia moedisainer Donatella Versace värskes intervjuus The Economisti ajakirjale 1843. Oma otsusega loobuda karusnahast on Versace astunud Gucci, Tom Fordi, Hugo Bossi, Armani ja teiste moehiiglaste jälgedes. Lisaks teatas käesoleval nädalal karusnahast loobumisest ka Itaalia aksessuaaribränd Furla.
Ka Eesti disainerid on võtnud suuna karusnahavabaduse poole. Tänaseks on Eestis Loomuse poolt hallatava Fur Free Retaileri programmiga liitunud juba 16 kodumaist moeloojat, kelle hulgas näiteks sellised tuntud tegijad nagu Xenia Joost, Reet Aus, Kätlin Kikkas, Reval Denim Guild ja paljud teised.
“Nii suure ja olulise moelooja otsus loobuda karusnahast on märgiline. Karusnahk kui materjal ei ole enam luksuse, vaid eelkõige ebaeetilisuse ja keskkonnavaenulikkuse märk,” ütles MTÜ Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp.
Lisateavet karusnahavaba programmi kohta leiab aadressil www.furfreeretailer.com.
Gucci endise loovjuhi Alessandro Michele edasisest käekäigust on spekuleeritud juba üle aasta. Iga kord, kui mõnest nimekast moemajast loovjuht lahkus, hakkas moemeedia sosistama, kas koht ehk vabastati Michelele. Täna pärastlõunal saabus selgus ning kinnitus, et Michele suundub just nimelt Valentinosse, Piccioli asemele.
Millal esimest Michele käe all valminud Valentino kollektsiooni näha saab? Kuigi tema esimene tööpäev Valentinos on juba 2. aprillil, saab see ilmselt olema naiste kevad/suvi 2025, mida esitletakse Pariisi moenädalal, käesoleva aasta septembris. Veelgi enam oodatakse aga järgmist Valentino haute couture kollektsiooni, sest see saab olema esimene kord, kus Michele kõrgmoodi selle kõige õigemas tähenduses loob.
Kampaania, mille on lavastanud ja jäädvustanud tandem Inez & Vinoodh, toob ekraanile Penélope Cruzi ja Brad Pitti, kes taaselustavad eelmainitud filmi ikoonilisi stseene. Cruz, kes on olnud moemaja saadik alates 2018. aastast, ja Pitt, kehastavad tegelasi, kes kogevad äsjaärkavat armastust, mida igal sammul saadab ei miski muu kui CHANELi signatuurkäekott.
Muideks, kuna 1966. aastal valminud filmi eelarve oli kesine, kandis näitlejanna Anouk Aimée selles oma rõivaid ning aksessuaare, kaasa arvatud ikoonilist CHANELi käekotti.
Vaadake mereäärses Deauvilles jäädvustatud kampaaniafilmi ja uudistage kampaaniafotosid galeriis!