Ehk, nagu arugi saate, teeme täna juttu sisustusest ning saabuva kevade sisustustrendidest. Milliseid muutusi on oodata materjalides, vormides ja sisekujunduse üldistes suundades? Katariina Kalda valgustab meid rõõmuga.
Materjalid – kõik loodusest või loodust imiteeriv
Moes on kõik materjalid, mille toores, poorne ja ebatäiuslik olemus lisab sügavust, isikupära ja ehedust, imiteerides samal ajal looduse rahustavat ja vaimu taastavat atmosfääri. Stressirohkel ajal (nagu COVIDi-aeg kindlasti on) soovitakse oma keskkonda tuua veidi värskust ja elujõudu, sellepärast on ehk kesksel kohal ka loodusest pärinevad müstilised materjalid nagu säravad kristallid ja marmorist valmistatud esemed, lisaks ka toore ja rustikaalse olemusega looduslikud materjalid. Sinna juurde kuuluvad muidugi ka eksootilised taimed. Toataimed on endiselt eluks vajalikud!
Skulptuurne ja kurvikas, sõbralik ja kaisutav
Kõik kurviline on hetkel trend! Igapäevaelu piirangute tõttu ihkame kodu, mis pakub pehmust ja mugavust. Kaarjate joonte ja ebatraditsiooniliste vormide ning voolava vormi üks eesmärkidest on tekitada sünergia inimese ja ümbritseva ruumi vahel. Kodu peaks justkui kaisutama peale pikka päeva ning pakkuma maksimaalset lõõgastust.
Mööbli kattematerjaliks nahk ja struktuursed kangad
Nahk teeb jõudsat tagasitulekut mööblikatte materjalide osas. Materjal, mis ajaga kogub vaid väärtust ja ei lähe tegelikult mitte kunagi moest. Naha konjakipruunid, šokolaadipruunid toonid sobivad hästi trenditoonidega. Nahka on hea kombineerida ka erinevate materjalidega, et lisada interjööri erinevat tekstuuri. See on tasakaalustav pehme materjal moodsa metalli, klaasi ja kivi kõrval. Trendikad tekstiilid on naturaalse moega – kohati jämedakoelised ja rustikaalsed. Sinna hulka kuuluvad ka sellised naturaalsed ja struktuursed interjööris kasutatavad materjalid nagu jute, sisal, linane ja puuvill.
Multifunktsionaalsed toad
Ülemaailmsest pandeemiast tingitult on üha enam kodusid ka kontori funktsioonis. Aina tähtsamaks märksõnaks saab multifunktsionaalsus. Mööblidetailid, mis võimaldavad mitmekesist kasutamist, on selleks tänuväärsed abimehed. Näiteks erinevad sirmid, mis tuba kergelt jagada lubavad, lihtsasti liigutatavad lauad või kokku-lahti komplekteeritavad abilaudade komplektid, erinevad valguslahendused. Samuti suured vaasid, mida ühtpidi saab kasutada vaasina, teisipidi keerates hoopiski näiteks uhke küünlajalana. Ka multifunktsionaalsed ruumid võivad mõjuda tervikuna, kuid esteetika nimel ei ohverdata enam funktsionaalsust.
Mitte vähem tähtis õuemööbel
Endiselt on õuemööbel olulisel kohal, sest võimaldab pikendada eluruume toast väljapoole. Õues viibimine ja värske õhk on viimastel pandeemia-aastatel omandanud täiesti uue tähenduse ja mõõtme. Olgu tegemist pisikese rõdu, terrassi või suure aiaga – selle kujundamine ja sisustamine on täpselt sama tähtis kui siseruumide puhul. Mugav ning hubane istumisnurk värskes õhus mõjub nii kehale kui vaimule hästi ning vastupidav ning kvaliteetne aiamööbel on siinkohal oluliseks märksõnaks.
Lõppakord – aksessuaarid
Trendiuudistest jooksevad läbi korduvalt mitmed märksõnad, millest 2022. aastal üle ega ümber ei saa – vintaažesemed, eksootilistelt reisidelt kaasa toodud kunst ning tarbeesemed. Kunst ja tarbekunst. Vintaaži ostmine on suurepärane võimalus muuta oma kodu keskkonnasõbralikumaks. Lisaks annab vintage ja antiikmööbel teie kodu sisustusele juurde iseloomu ja isikupära. Kombineerides vintage ja/või antiikmööblit modernsete aksessuaaridega võib luua kordumatu ning ajatu interjööri.
Ning valgustid! Aastal 2022 on tähelepanu keskmes ka valgustid. Lambid ei ole lihtsalt ruumi valgustamiseks, need on ka meeleolu loomiseks, ruumis erinevate funktsioonide rõhutamsieks. Valgustus loob dialoogi inimese ja interjööri vahel.
Vaata ka allolevast galeriist, millised tooted Softrendi valikust kõnealuseid sisustustrende esindavad!
*Artikkel on valminud koostöös Softrendiga.
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.
Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.
„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”
Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.
„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”
Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.
Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.
14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!