Terve ja värske näoilme… kaltsiumiga

Oleme harjunud nahahoolduse puhul rääkima ennekõike toodetest, mida saab endale peale määrida – olgu selleks näokreemid, -seerumid, -maskid vm. Sest need tooted ju parandavad iga iluprobleemi, eks? Mitte ilmtingimata. Viimasel ajal tuuakse üha rohkem mängu ka kõik see, mis toimub sügavamal meie sees, ja täna sellest ka räägime. 

Öeldakse, et organismi jaoks on parim vitamiinide allikas tasakaalustatud toitumine ja kvaliteetsed toiduained, mis võiksid eelistatult olla võimalikult vähe töödeldud, et oleks tagatud maksimaalne toitainete ja vitamiinide sisaldus. Kuid nii nagu paljud asjad tunduvad teoorias lihtsad, on tegelikkuses hulga inimeste jaoks pigem keeruline tarbida kõiki soovitatud päevaseid portsjoneid puu- ja köögivilju. Seetõttu on igapäevane toidulisandite manustamine palju lihtsam viis, mille abil saada hea tervise jaoks olulisi toitaineid. Mitmed vitamiinid on inimese keha jaoks väga olulised, sealhulgas näiteks kaltsium, mis on organismi seisukohalt üks olulisemaid mineraalaineid.

Kaltsium – mitte ainult luudele

Kaltsium on ennekõike tuntud kui oluline piima koostisosa, mis aitab tugevdada luid. Tegelikult on sellel kasulikke omadusi ka meie naha seisukohast. Nimelt reguleerib organismis sisalduv kaltsium rakkude liikumist, stimuleerides teatavaid ensüüme, andes nahale terve ja värske ilme. Kaltsium aitab parandada meie naha kaitsefunktsiooni, mis aitab nahka kaitsta sissetungivate patogeenide eest ja hoiab nahale loomulikku ja vajalikku niiskustaset. Muide, ka mitmed nahahooldustooted, mis on rikkaliku kaltsiumi sisaldusega, sobivadki eelkõige kuivale ja haprale nahale.

Kaltsiumipuuduse mõju nahale

Enamus kaltsiumi leidub naha kõige välimises kihis ehk epidermises. Kaltsiumipuudus võib lisaks organismi üldisele seisundile kahjustada tuntavalt naha tervist, kuna kaltsiumi ülesanne on aidata kehal asendada vanu naharakke uutega. Kaltsiumi puudus organismis muudab naha hapraks ja kuivaks. Samuti on kaltsiumi üks (ja sealjuures paljudele tundmatu) omadus kuiva naha ja kortsude tekkimise ennetamine. Kaltsiumipuuduse üks tunnustest on see, et nahk muutub kuivaks ja sügelevaks ning tekivad enneaegsed kortsud. See on märk, et kaltsium ei tooda nahas piisaval hulgal rasu, mis on loomulik naha kaitse- ja kattematerjal, mis aitab nahal säilitada loomulikku niiskustaset. See ei puuduta ainult näonahka – kuiva ja vitamiinipuuduse all kannatava naha pikaaegse seisundi tulemusena võivad tekkida tõsised nahahaigused, nagu näiteks ekseem.

Kaltsiumi taset organismis saab määrata vereprooviga. Kui selgub, et kaltsiumi kogus ei ole organismis piisav, on soovitatav tarbida kaltsiumipreparaate. Seda eriti inimestel, kes ei tarbi meelsasti piimatooteid või piisavas koguses kaltsiumit sisaldavaid vilju. Kaltsiumi sisaldavaid toidulisandeid on erinevaid. Valik on lai ning sõltub individuaalsest soovist. Kaltsiumipreparaate leidub tableti kujul, närimistablettidena, vedelikuna ja pulbritena.

*Artikkel on valminud koostöös e-apteegiga azeta.ee. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Longines

MIDAGI MEESTELE: sügise kõige mõjukamad aksessuaarid

Sügis on aeg, mil tempo aeglustub ja detailid saavad uue tähenduse. Just siis, kui novembri tuuled tuletavad meelde lähenevat isadepäeva, tasub pilk pöörata meestemaailma kõige kõnekamatele detailidele – kelladele ja aksessuaaridele. On ju stiilne aksessuaar märk enesekindlusest ja -teadlikusest. 

Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.

Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.

Animaalsed motiivid

Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.

Must minimalism

Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel

Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.

Igavene kaitsetahe

Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.

Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid