Foto: Sigrid Kuusk

Mis on VIRUxEKA Young Design Export Program?

Sissi Silván

MoeTargaks ei sünnita, selleks kasvatakse, selleks õpetatakse, selleks õpitakse. Õpitakse paremaks ning jätkusuutlikumaks. Õpitakse vorme, materjale ning kvaliteeti. Õpitakse tajuma tarbija emotsiooni. Õpitakse hindama turgu ja vajadusi, õpitakse rahvusvahelist haaret.

Et viia eesti kvaliteetne toode ja disain laiema publikuni, paneb Viru Keskus uuele õppe- ja tarkusehooajale vastu minnes õla alla eesti moehariduse toetamisele ning on sõlminud koostööleppe Eesti Kunstiakadeemiaga. Koos luuakse VIRUxEKA Young Design Export Program, mis on suunatud disainiteaduskonna disaini ekspordivõimekuse õppekava loomisele ja tugevdamisele. VIRUxEKA Young Design Export Program sisaldab rahvusvahelise kogemusega õppejõudude ning ekspertide kaasamist õppetegevusse ning rahvusvahelise kontaktvõrgustiku kaasamist eesti disainitudengite arenguplatvormi loomisel.

VIRUxEKA Young Design Export Program alustab 2020 aasta sügisel ning esimesi programmi käigus sündinud kollektsioone saab näha 2021 aasta kevadel. Programmi juhib EKA külalisrektor, pikaajalise ekspordikogemusega ärimentor Sissi Silván.

Lisaks õppekavale toetamisele antakse koostöös Kunstiakadeemiaga välja ka personaalne stipendium, summas 1000 eurot. Stipendiumi määramisel väärtustatakse eelkõige projekti või loomingulise töö panust ekspordipotentsiaali loomisel ja kasvatamisel, samuti jätkusuutlikkuse põhimõtete järgmist ja keskkonnateadlikku visiooni.

“EKA disaini tudengid on oodanud pikisilmi ekspordialast rahvusvahelist õpet ja nüüd on Viru Keskus selle programmi kestlikkusele õlga alla panemas. Eesti disainiskeene hakkab  lähiaastatel selle toel kindlasti tunduvalt rahvusvahelisemaid mõõtmeid võtma ning seeläbi saab kasvama ka meie jätkusuutliku moedisaini ekspordipotentsiaal,” kommenteerib  EKA moeosakonna juhataja Piret Puppart.

“Viru Keskuse jaoks on oluline Eesti moedisaini jätkusuutlikkus ning seetõttu on EKA moeosakonna ekspordivõimekuse kasvatamisele suunatud stipendiumi väljakuulutamine loogiline samm,” sõnab Viru Keskuse turunduse- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Closed

Moebränd CLOSED on maandunud Kaubamaja Naiste- ja Meestemaailma

Moemärgi Closed lugu sai alguse 1978. aastal, kui prantsuse moedisainerid Marithé ja François Girbaud rajasid brändi, mis tõi moemaailma värske hingamise. Brändi fookus oli algselt teksadel ning nende eristuvate detailide tõttu saavutas Closed kiiresti kultusliku järgijaskonna. 1980ndatel kandsid Closedi loomingut nii Tupac Shakur, George Michael kui ka Will Smith.

Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.

Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.

Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.

Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

CHANEL ja poeetiliselt mustvalge Pariis

CHANEL avab sügis-talv 2025/26 hooaja poeetilise vaatega Pariisile – kohvikuterrassid, kivitänavad, Haussmanni majad ja kauguses aimuv Eiffeli torn. Fotograaf Mikael Janssoni kaamerasilm tabab taanlannast modelli Mona Tougaardi liikumas läbi mustvalge linna, kus iga samm on kui stseen filmist.

Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.

Tutvu kampaaniafotodega galeriis!

Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid