Foto: snug.ee

6 viisi, kuidas kodu sügishooajal hubasemaks muuta

Kätte on jõudnud aeg, kus päevad on aina lühemad ning ilmad jahedamad, mistõttu veedame üha rohkem aega just kodus. Seetõttu on eriti oluline, et meie kodud oleksid kui hubased retriidid, kus see pime sügiskaamos mööda saata. Uurisime sisustusveebipoe Snug.ee asutajalt Liisi Lonnilt, millised on tema soovitused, kuidas praegusel ajal oma kodus tõelist heaolutunnet luua. Liisi, sõna on sinul!

Hubane valgustus

Täida oma kodu hubase valguskumaga, kasutades selleks erinevaid meeleoluvalgusteid. Selle asemel, et kasutada eredat laevalgustit, säti hoopis toa erinevatesse nurkadesse pehme ja sooja valgusega väiksemad valgustid. Siinkohal soovitan kindlasti jälgida, et lampide soojusspekter ei oleks suurem kui 3000K. Eriti hubaselt mõjuvad tekstiilkuplitega laua- ja põrandavalgustid ning opaalkuplitega väikesemõõdulised valgustid, nagu näiteks Santa & Cole Cesta ja Cestita, mida on nii lihtne vastavalt soovile ka toas eri nurkadesse ümber paigutada. 

Soojust lisavad tekstiilid

Me ihkame pehmust ja soojust ning seda tunnet aitavad luua kvaliteetsed ja naturaalsetest materjalidest kodutekstiilid. Siinkohal on praegu eriti trendikad just pikakarvalised villavaibad, mis toovad ruumi hubasust ja millele palja jalaga astudes tunned kohe soojust. Samuti loovad heaolutunnet pehmed padjad ja pleedid, mille sisse end õhtustel tundidel raamatut lugedes või filmi vaadates sättida. Olgu lisatud, et just villasisaldusega pleedid pakuvad kõige enam soojust. 

Elav tuli

Muidugi on üks kõige vanemaid hubasuse loomise nippe süüdata toas elav tuli. Eriti õnnelikud on need, kellel on kodus kamin või ahi, millest tulevat valguskuma ja tule praksumise vaikset häält nautida. Kui aga see võimalus puudub, siis täida oma kodu rohkete küünaldega, asetades neid ruumi eri nurkadesse. Kasuta suuri klaasist laternaid, pikki antiikküünlaid või klassikaks saanud Stoff Nageli küünlajalgu, mida saad virnastada ja vastavalt oma soovile kujundada, mõjudes samal ajal efektse disainielemendina. 

Kodune aroomiteraapia

Lõhnadel on imetabane vägi äratada meis mälestusi ja tundeid. Leia oma lemmikaroom, mis mõjub kergelt ja lõõgastavalt, ning täida kodu imelise lõhnaga, kasutades selleks näiteks naturaalsete õlidega aroomilampe, difuusereid, spreipudelis ruumilõhnastajat või aroomiküünlaid. 

Energiat andvad värvid

Kui värvid hakkavad loodusest kaduma ning kõik on muutumas üha hallimaks ja värvitumaks, siis aitab just värvide kasutamine interjööris luua koju head energiat. Siinkohal sobib selleks just sinu lemmikvärv. Kui tekib hirm, et värvid väsitavad, siis soovitan kasutada värvide interjööri toomiseks väikeseid sisustusaksessuaare nagu vaasid, dekoratiivpadjad, illustratsioonid, küünlahoidjad jms, mida on lihtne vastavalt soovile hooajati välja vahetada. 

Rotangmööbel sügisel? Jah!

Kuigi paljude silmis sobib rotangmööbel vaid terrassile või suvemajja, siis julgustan seda materjali kasutama ka oma linnakodus ning miksima modernsema stiiliga. Naturaalset värvi rotangesemetel on toore välimuse tõttu imetabane võime tuua interjööri soojust ja looduslähedust. Selleks võib olla mõni üksik ese nagu lauake, punutud hoiustamiskorv või tool, millele mugavaks istumiseks lisada dekoratiivpadi või lambanahk. 

Suure valiku sisustusaksessuaare, millega just praegusel ajal oma kodus tõelist heaolutunnet luua, leiab veebipoest snug.ee. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marta Juga

Muulin x Liisa: kapselkollektsioon, mis lõhnab suve, vabaduse ja teadliku stiili järele

Muulin on Eesti aeglase moe bränd, kelle südameasjaks on luua kvaliteetseid kapselgarderoobi rõivaid neile, kes hindavad puhast disaini, põhjamaist minimalismi ja vastutustundlikku tarbimist. Brändi asutaja Leena Valdi sõnul seisab Muulin kiirmoe ületootmise ja hooajalisuse vastu, pakkudes selle asemel ajatuid rõivaid, mis sobituvad kandja ellu aasta ringi – ilma allahindluste, hooajatrendide või tarbetu raiskamiseta.

„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.

Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.

„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”

Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.

„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”

Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.

Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.

14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid