Koostöö saigi avalöögi eile õhtul, mil New Yorgi moenädala raames leidis aset Irise suurejooneline sünnipäevapidu. H&Mi poolt korraldatud pidu oli kummardus ja austusavaldus armastatud moemuusale, kelle kordumatu stiil on lummanud moesõpru üle terve maailma. Koostöö ise kulmineerub kollektsiooniga „Iris Apfel x H&M“, mis jõuab müügile 2022. aasta kevadel.
Iris Apfel nimi ühelegi moemaanile tutvustamist ei vaja, kuid siiski – tegemist on self-made ettevõtja, sisekujundaja, moelooja ja stiiliikooniga, kes on tuntud oma isikupärase karakteri, julgete moevalikute ning unikaalsete disainide poolest. Koostöö inspiratsiooniks on Irise ekstsentriline stiil ja tema mõju moemaailmale, mis on andnud võimsa tõuke inimeste loomingulisele julgusele ning kartmatule eneseväljendusele. Irise stiili iseloomustab värviküllus ja efektsed aksessuaarid ning tema karismaatiline karakter on ehe näide sellest, kuidas olla tõeline ja kartmatu stiilimuusa.
Kollektsioon „Iris Apfel x H&M“ toob moesõprade ette lummava valiku rõivaid ja aksessuaare, mille mahlane värvipalett ja efektselt julge disain on omane Irise võrratule stiilile. „Iris on isikupärase stiili kehastus ning ehe näide sellest, kuidas stiil võib ühtaegu olla nii eklektiline ja kirev kui ka ajatu. Ta tõestab, et mood seisneb just eneseväljenduses ja oma isikupäraga mängimises. Ta on tõeline inspiratsioon,“ kommenteerib H&Mi loovnõustaja Ann-Sofie Johansson.
Ei ole öelda muud, kui et jääme põnevusega ootama!
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.