Uurimisel selgus, et Vill Vill on Eesti ettevõte, mis tegutseb osaliselt ka Berliinis. Nimelt kootakse Vill Villa esemed Eestis, kuid brändi peakontor asub hoopiski Berliinis. Brändi nimi Vill Vill sündis aga ütlemata lihtsalt – kõik tooted on villased. „Vill Villa idee sai alguse mõned aastad tagasi, kui kolisin Berliini ja leidsin, et Lääne-Euroopa jahedatesse sügis-talvedesse ja tarbijate stiiliga võiks hästi sobida põhjamaiselt minimalistlikud kudumid,” sõnab vabakutselisest kunstnikust brändi looja Eleny Kasemets. „Bränd hõlmab väikest pereateljeed, kus brändi- ja tootearendusel on abiks mulle väga lähedased inimesed – minu ema, kes on kogenud õmbleja-konstrueerija, ja ämm, kes on elupõline kudumismeister.”
Brändi teeb eriliseks seegi, et iga Vill Villa eseme soetanud inimene saab teada, kui palju aega ja lõnga tema kudumi valmimiseks kulus – sest brändi looming on suunatud käsitööd hindavale inimesele, kes hoolib, kust ja kuidas tema kasutatav toode tuleb. „Loodame, et teadmine sellest, kui palju aega ja armastust on asja valmimisse investeeritud, aitab oma kudumi eest ka paremini hoolt kanda. Soovime nii võidelda kiirmoe vastu, mis soodustab väga kahetsusväärset trendi, kus toodet kantakse võib-olla ainult paar korda. See on meie planeedile väga suur raiskamine ja koorem,” sõnab Eleny.
Nii ongi täna Vill Villa eesmärk pakkuda ajatute lõigetega kvaliteetseid tooteid, mis kestaksid kauem kui ühe hooaja. Tooteid saadab ajatu minimalism ning igal hooajal ei valmistata reeglipäraselt uut kollektsiooni, vaid keskendutakse naturaalsele materjalile ja kõrge kvaliteediga tööle, mis hooajavahetusega väärtust ei kaota. „Vill Vill ei plaani masstootmist, vaid pakume tellimuspõhist ja personaalset teenindust. Aeg-ajalt võime kollektsiooni põnevamaks muutmiseks lisada eksklusiivseid hooajalisi vimkasid ning loomulikult toimub klientide tagasiside põhjal tootearendus, kuid sellega kollektsiooni plaanitavad muudatused esialgu piirduvadki,” ütleb lõpetuseks Eleny.
Vill Villa tooteid saab hetkel soetada brändi veebipoe villvill.net kaudu.
Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”
Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.
“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”
Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.
Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.
Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.