Ranra avaldas žüriile muljet ootamatu värvide ja tekstuuride kasutamise poolest, mis ei ole tavaliselt jätkusuutlikumate moeetenduste puhul nii levinud. Žüriile meeldis seegi, kuidas bränd rõhutas oma kollektsiooni pikaealisust just sellega, et näitas, kui mitmekülgsed ning kombineeritavad on kollektsiooni esemed. „Meie jaoks tähendab see, et meie tööd tunnustatakse. Meie eesmärk on algusest peale olnud luua bränd, mis mõjutab seda, kuidas tööstus praegu tootmist teostab – sekkuda olemasolevatesse tootmismeetoditesse või kohandada ajaloolisi lähenemisviise, mis pakuvad jätkusuutlikumaid lahendusi probleemidele, millega moetööstus täna silmitsi seisab. Selle auhinna võitmine on suur samm meie teekonna edasisel määratlemisel. Oleme rohkem kui kunagi varem motiveeritud nihutama rõivadisaini piire ja seda, kuidas me määratleme jätkusuutlikkust,” võtsid kokku Ranra asutajad Arnar Mar Jonsson ja Luke Stevens.
Veel Zalando Sustainability Award konkursi taustast. Tänavu sai kirja Zalando ja Kopenhaageni moenädala kolmeaastase strateegilise partnerluse neljas hooaeg, mille eesmärgiks on anda panus vastutustundlikuma moetööstuse loomiseks ning toetada Zalando do.MORE strateegiat. Konkursi eesmärk on julgustada moedisainereid leidma keskkonnasõbralikumaid alternatiive ja strateegiaid jätkusuutlikuma moe loomiseks.
Lisaks Zalando Sustainability Award võidutiitlile pälvib Ranra auhinnaks ka 20 000 eurot ning võimaluse koostöös Zalandoga disainida limiteeritud kollektsioon, mis võimaldab veelgi rohkem kasutada jätkusuutlikumaid disainilahendusi materjalide, tootmisprotsesside, tehnoloogiliste lahenduste ja nende üksikasjaliku ning nutika jälgitavuse osas. Olgu ka lisatud, et RANRA Zalandoga loodud ühiskollektsioon saab olema saadaval enam kui 49 miljonile Zalando kliendile 25 Euroopa turul.
Vaata galeriist, millise kollektsiooniga Ranra žürii, kuhu kuulusid Copenhagen Fashion Weeki tegevjuht Cecilie Thorsmark, Zalando esindajad Kate Heiny ja Alice Marshall, modell ja aktivist Arizona Muse, jätkusuutlikkuse konsultant Dio Kurazawa ning Briti Vogue’i jätkusuutlikkuse toimetaja Emily Chan, ära võlus!
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.