Ranra avaldas žüriile muljet ootamatu värvide ja tekstuuride kasutamise poolest, mis ei ole tavaliselt jätkusuutlikumate moeetenduste puhul nii levinud. Žüriile meeldis seegi, kuidas bränd rõhutas oma kollektsiooni pikaealisust just sellega, et näitas, kui mitmekülgsed ning kombineeritavad on kollektsiooni esemed. „Meie jaoks tähendab see, et meie tööd tunnustatakse. Meie eesmärk on algusest peale olnud luua bränd, mis mõjutab seda, kuidas tööstus praegu tootmist teostab – sekkuda olemasolevatesse tootmismeetoditesse või kohandada ajaloolisi lähenemisviise, mis pakuvad jätkusuutlikumaid lahendusi probleemidele, millega moetööstus täna silmitsi seisab. Selle auhinna võitmine on suur samm meie teekonna edasisel määratlemisel. Oleme rohkem kui kunagi varem motiveeritud nihutama rõivadisaini piire ja seda, kuidas me määratleme jätkusuutlikkust,” võtsid kokku Ranra asutajad Arnar Mar Jonsson ja Luke Stevens.
Veel Zalando Sustainability Award konkursi taustast. Tänavu sai kirja Zalando ja Kopenhaageni moenädala kolmeaastase strateegilise partnerluse neljas hooaeg, mille eesmärgiks on anda panus vastutustundlikuma moetööstuse loomiseks ning toetada Zalando do.MORE strateegiat. Konkursi eesmärk on julgustada moedisainereid leidma keskkonnasõbralikumaid alternatiive ja strateegiaid jätkusuutlikuma moe loomiseks.
Lisaks Zalando Sustainability Award võidutiitlile pälvib Ranra auhinnaks ka 20 000 eurot ning võimaluse koostöös Zalandoga disainida limiteeritud kollektsioon, mis võimaldab veelgi rohkem kasutada jätkusuutlikumaid disainilahendusi materjalide, tootmisprotsesside, tehnoloogiliste lahenduste ja nende üksikasjaliku ning nutika jälgitavuse osas. Olgu ka lisatud, et RANRA Zalandoga loodud ühiskollektsioon saab olema saadaval enam kui 49 miljonile Zalando kliendile 25 Euroopa turul.
Vaata galeriist, millise kollektsiooniga Ranra žürii, kuhu kuulusid Copenhagen Fashion Weeki tegevjuht Cecilie Thorsmark, Zalando esindajad Kate Heiny ja Alice Marshall, modell ja aktivist Arizona Muse, jätkusuutlikkuse konsultant Dio Kurazawa ning Briti Vogue’i jätkusuutlikkuse toimetaja Emily Chan, ära võlus!
Glenn Martens, kes on tuntud oma loomingulise lähenemise ja mängulisuse poolest (eriti Y/Projecti disainide kaudu), on H&M-iga loodud kollektsiooni kujundanud nagu “rõivaperekonna” – mitmekülgsete esemete kogumi, millel on mitu nägu ja kasutusviisi. Mahukas kollektsioon hõlmab nii naiste-, meeste- kui ka unisex-rõivaid ja aksessuaare, kus tavapärased rõivad – T-särgid, jakid ja teksad – on saanud ootamatult uue vormi läbi vormitavate materjalide ja skulpturaalsete siluettide.
“Ma näen seda kollektsiooni kui suurt rõivaperekonda, mille igal liikmel on mitu iseloomu ja eesmärki – nagu inimestelgi, nad muutuvad iga päev. Olen alati huvitatud rõivastest, mida me päriselt kanname, ning just see mõte sai selle erilise projekti lähtepunktiks,” räägib Glenn Martens.
Kampaania, mille peaosalisteks on Joanna Lumley ja Richard E. Grant, toob Martensi iseloomuliku huumori ja briti stiiliviited eredalt esile – justkui pöörane perekonnaportree, mis tähistab individuaalsust ja eneseväljendust.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!
H&M x Glenn Martens koostöö lansseeritakse 30. oktoobril valitud H&M kauplustes ja veebipoes hm.com.
Allpool leiad ehetetrendid, mis iseloomustavad sügist 2025 – ja mis panevad iga ehtelaeka uuel hooajal särama.
Kollane kuld on tagasi, suurejooneliselt
Sügise kõige mõjusam trend räägib vormist – ja mahust. Kui viimased hooajad kuulusid minimalistlikule hõbedale, siis nüüd on aeg tagasi pöörduda kulda: sooja, sügava ja enesekindla. Kullatoonides moeehted on muutunud suuremaks, julgemaks ja on isegi veidi “puhvis” – justkui oleks ehe teinud sügava hingetõmbe. Sif Jakobsi uue kollektsiooni voolavad siluetid ja Aleksandr Veni arhitektuursed disainid tõestavad, et ehe võib olla sama ekspressiivne kui kunstiteos. Sarnast energiat kannab ka Eesti disainer Sigrid Kuusk, kelle skulpturaalsed vormid sulanduvad kuldse soojusega ühte.
Värvid, mis soojendavad
Sügise värvipalett peegeldub ka ehetes. Kui pruun ja kollane loovad klassikalise, vaoshoitud luksuse, siis roosa ja punane toovad kaasa energiat ja sära. Swarovski on sel sügisel taaskord tõestamas, et “rohkem on rohkem” – eriti, kui kombineerida ühes ehtes mitu vääriskivi ja tooni. Roosa ja punane koos on ootamatu, kuid erakordselt mõjuv duett, eriti kui see sobitada see rõivamoes valitseva burgundiapunasega. Värvilised vääriskivid annavad ka klassikalisele kullale uue elu – ja muudavad iga detaili isikupäraseks pilgupüüdjaks.
Talismanide energia
Kui ehe võiks rääkida, jutustaks see sel sügisel mitmeid lugusid. Nullindate boho-võbe on tagasi – kihiti kantavad kuldehted, loomaripatsid, taimemotiivid ja sodiaagisümbolid. Kõik see on natuke nostalgiline, natuke müstiline ja täielikult isiklik.
Thomas Sabo ja Fossil pakuvad rikkalikult talismane neile, kes soovivad kanda oma lugu, samas kui Eesti bränd Flame annab võimaluse kombineerida eri elemente just nii, nagu hing ihkab. Ja kui süda tõmbab romantilisema suuna poole, siis puhvis südamed on selle hooaja pehmeim viis armastust väljendada.
Leia oma selle sügise ehtetrendid Goldtime esinduspoodides, kus kuni 19. oktoobrini on kõik vääriskiviga kuldehted -25%. Goldtime’i värskeimad kollektsioonid on väljas ka Tallinn Fashion Weekil, mis leiab aset 22.–24. oktoobril.